اشتباهات رایج در طراحی لوگو شرکت

اشتباهات رایج در طراحی لوگو شرکت ها :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. اشتباهات رایج در طراحی لوگو شرکت ها :

طراحی لوگو برای شرکت ها نیازمند یکسری از محدودیت هایی است که به دلیل نوع استفاده وسیع از طرح ایجاد میشود. از این رو بسیاری از طراحان بدون در نظر گرفتن این مورد شروع به طراحی کرده و در نهایت مشکلات جدی برای کاربرد لوگو ایجاد میشود. به طور کلی طراحی نشان تجاری برای شرکت ها دارای حساسیت بسیار میباشد. در این مطلب به بررسی اشتباهات رایج در طراحی لوگو شرکت ها خواهیم پرداخت.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو شرکت ها :

لوگو شرکت ها باید برای تمامی سطح قابلیت استفاده را داشته باشند. در بسیاری از موارد نیاز به انتقال مفهوم ظاهری سریع بوده و از این رو نباید با تعداد اجزای فراوان لوگو را ایجاد کنید. همچنین فرم سیلوئت در طراحی نشان شکتها از موارد با اهمیت در ایجاد این طرح ها میباشد. در ادامه جهت بررسی برخی از مهمترین اشتباهات رایج در طراحی لوگو شرکت ها توضیحاتی داده داده میشود.

عدم استفاده از اجزای برند

زمانی که کسب و کار یا اولین محصولات خود را راه اندازی کردید، ممکن است برای تعریف تصویر برند خود وقت گذاشته باشید. یک تصویر برند بسیار بیشتر از یک لوگو است زیرا شامل پالت رنگ، فونت، نوع تصویر، سبک و غیره است. این امر دنیای بصری کسب و کار شما را ایجاد می کند.

بنابراین، استفاده نکردن از اجزای برند خود در هنگام ایجاد لوگوی شرکت شما یک اشتباه بزرگ خواهد بود. ضروری است که جلوه های بصری مختلف یکسان به نظر برسند تا برند شما ثابت باشد و به راحتی قابل تشخیص باشد. در این زمینه فقط باید به فکر برند استارباکس باشید. چه محل استقرار، چه محصولات غذای آماده یا جعبه ها یا ظروف مختلف، اجزای تصویر برند آنها را همه جا خواهید یافت.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو شرکت

برای تعریف مشتری هدف خود وقت نگذارید

این اشتباه است که فکر کنید اگر مشتریان بالقوه شما از قبل کسب و کار یا محصولات شما را دوست داشته باشند، به طور خودکار لوگوی جدید شما را می پسندند. برای اینکه در هنگام ایجاد نشان خود یا در طول طراحی مجدد، شانس خود را ایجاد کنید، به خاطر داشته باشید که مشتریان هدف خود را در نظر داشته باشید. شما باید بدانید که لوگوی شما برای چه کسی است. هرچه دقیق تر باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که لوگویی ایجاد کنید که مورد علاقه مشتریان باشد.

بنابراین، اگر در حال ساخت لوگویی هستید که با همه صحبت می کند، به احتمال زیاد به یاد ماندنی نخواهد بود. برای تعریف مخاطبان هدف خود وقت بگذارید، سپس دریابید که آنها چه چیزی را دوست دارند یا نگرانی هایشان را پیدا کنید. به عنوان مثال، در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها مانند برگر کینگ هنگام طراحی مجدد، رنگ‌های رترو را انتخاب کرده‌اند. دلیل آن ساده است: آنها می‌خواستند نسل‌های جوان‌تری را که به سریال‌های تلویزیونی مانند Stranger Things علاقه‌مند هستند، هدف قرار دهند.

نداشتن ایده ای از آنچه می خواهید

در مرحله بعد، یکی از رایج ترین اشتباهات در مورد لوگوی شرکت این است که برای تعریف نیازهای خود و آنچه می خواهید وقت نگذارید. برخی از مردم فکر می کنند که یک طراح گرافیک به طور جادویی می داند که شما چه می خواهید. برخی از افراد نیز روندهای فعلی را بدون در نظر گرفتن اتخاذ می کنند. اگر می خواهید لوگویی چندین سال دوام داشته باشد، مشکل ساز می شود.

بیایید از ابتدا شروع کنیم. مطمئناً لوگوی شرکت های دیگری وجود دارد که دوست دارید یا فکر می کنید موفق هستند. از خود بپرسید که چه نوع لوگوی با نیازهای شما مطابقت دارد. چه چیزی را می خواهید برجسته کنید، نماد یا نام شرکت؟ رنگ های گرم را ترجیح می دهید یا سرد؟ لازم نیست همه چیز را از ابتدا انتخاب کنید، اما با داشتن چند ایده، روند خلاقیت را تسهیل می کنید.

ایجاد چیزی که نماینده نیست

لوگوی شما یکی از مهمترین سفیران شرکت شما است. در یک نگاه، ما باید بتوانیم ایده ای از آنچه ارائه می دهید یا ارزش های شما داشته باشیم. ممکن است زیباترین لوگوی دنیا را داشته باشید، اما اگر نماینده نباشد، نکته را از دست خواهید داد. نباید فراموش کنیم که یک لوگوی خوب باید خاطره انگیز، انعطاف پذیر، ساده، جاودانه و متمایز باشد.

در اینجا یک تمرین ساده برای انجام وجود دارد. هنگام ایجاد نسخه های اولیه لوگوی خود، در نظر بگیرید که آیا یک رقیب می تواند همان آرم را داشته باشد یا خیر. اگر پاسخ مثبت است، نشان می دهد که طرح شما به اندازه کافی نماینده نیست. شما می توانید از رنگ ها، فونت ها و طرح بندی اجزای مختلف برای نشان دادن ارزش های شرکت خود استفاده کنید.

استفاده از اجزای مختلف بسیار زیاد

یکی از رایج ترین اشتباهات استفاده از اجزای مختلف و بسیار زیاد است، اعم از نمادها، رنگ ها، متن و غیره. دلایل متعددی وجود دارد که چرا باید از استفاده بیش از حد از عناصر بصری مختلف هنگام ایجاد لوگو خودداری کنید. اهمیت این مورد را میتوان از گرایش های مهم سال های اخیر در مورد لوگو و طراحی دید. چرا که طرح ها را به  صورت ساده و مینیمالیسم، طراحی میکنند. بنابراین، یک لوگو با اجزای بیش از حد منسوخ یا آماتور به نظر می رسد. ثانیاً، امروزه داشتن لوگوی انعطاف پذیر مهم است. با این انعطاف‌پذیری، می‌توانید از نشان خود در هر جایی استفاده کنید. برای مثال این طرح میتواند روی لباس کارمندان، کارت‌های ویزیت یا وب‌سایت شرکت قرار بگیرد. هرچه اجزای بیشتری داشته باشید، استفاده بهینه از لوگو در همه رسانه ها دشوارتر خواهد بود.

لوگوی خود را قبل از افشای آن آزمایش نکنید

هنگامی که لوگوی شرکت خود را در دست دارید، قبل از معرفی آن به جهان صبر کنید. اگر فرصت دارید، عاقلانه است که خلاقیت خود را با دوستان یا خانواده خود یا با گروه های آزمایشی آزمایش کنید. با داشتن بازخورد آنها، می توانید هر مشکلی را اصلاح کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، فقط به این دلیل که شما لوگوی جدید خود را دوست دارید به این معنی نیست که مخاطبان هدف شما نیز همین احساس را خواهند داشت.

برای مطالعه بیشتر ...