اهمیت طراحی و استفاده از لوگو به عنوان نماد یک برند

اهمیت استفاده از یک لوگو :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی لوگو
  4. »
  5. اهمیت استفاده از یک لوگو :

در تمامی فعالیت ها اهمیت استفاده از یک لوگو مناسب فراوان است. برای مثال طراحی لوگو برای یک وب سایت به یادآوری و به ایجاد قلمرو بصری آن کمک بزرگی میکند. ولی آیا اصلا نیاز به لوگو میباشد؟ برای جواب صحیح به این سوال باید گفت خیر چرا که در این زمان مانند سال های پیش نیست که شما تنها با نام خود از اعتبار جمع شده توسط سالیان دراز استفاده کنید. در صورتی که شما طراحی را به درستی انجام داده باشید یک لوگو حتی میتواند تبلیغ مناسبی برای شما باشد. چرا که در بسیاری از نشان های تجاری هر یک از عناصر مفاهیم خاصی را نمایش میدهد. برای مثال در خصوص طراحی لوگو یک فروشگاه فروش مواد غذایی از عنصر استفاده کرد ، با کمک رنگ ها به بیننده طبیعی بودن محصولات را القا میکند.

از طرفی یک لوگو توانایی حمل رویکرد یک شرکت یا فعالیت را دارد. به این صورت که میتواند با مفاهیم خاص شعار و رویکرد یک شرکت را نمایش دهد.  برای مثال در لوگو برند بنز استفاده از یک طرح با قرینگی سه بخشی و تعداد اجزای کم آن و از همه مهمتر طرز قرار گیری آن دقت را به خوبی نمایش میدهد. این موارد تنها چند نمونه از اهمیت استفاده از یک لوگو در یک برند خاص است. در ادامه توضیحات بیشتری در در این زمینه داده میشود.

اهمیت طراحی و استفاده از لوگو به عنوان نماد یک برند

چرا باید از لوگو در برند خود استفاده کنیم ؟

همان طور که گفتیم اهمیت استفاده از لوگو در یک برند میتواند مزایای بسیار متنوعی در بسیاری از زمینه ها برای شما داشته باشد. توصیح میشود در این خصوص به موارد زیر توجه نمایید :

  • توجه را به خود جلب می کند
  • ایجاد اولین برخورد قوی
  • اساس هویت برند شما را تشکیل میدهد
  • ویژگی ماندگاری آن که باعث ثبات در بین مخاطبین شما میشود.
  • یکی از مهمترین موارد آن تفکیک شما با سایر رقبای خود میباشد
  • با ایجاد ثبات در بین محاطبین طی سال ها مشاهده برند در صورتی که عملکرد شما مناسب باشد ، وفاداری به برند شما را تقویت می کند و که در نتیجه مورد انتظار مخاطبان خواهد بود.

در ادامه توضیحاتی در خصوص مهمترین موارد بالا داده خواهد شد.

جلب توجه :

جلب توجه و ایجاد اولین برخورد دو مورد از مهمترین و با اهمیت کاربرد های استفاده از یک لوگو در یک برند میباشد. این دو با یکدیگر کاملا در ارتباط هستند. به طور کلی دامنه توجه بین مخاطبین کوتاه است. این مورد در بین افراد ی که علاقه چندانی به یک موضوع تازه پدید آمده ندارند ، بسیار بیشتر میباشد. همانطور که همه چیز به سرعت پیش می‌رود، شرکت‌ها و فعالیت ها در دید اول حدود 2 ثانیه فرصت دارند تا مشتریان بالقوه را متقاعد کنند که محصولات آنها ارزش توجه را دارند. و به جرئت میتوان گفت که در بسیاری از موارد گفتار ناتوان در انتقال مفهم مورد نیاز خواهد بود.

یک لوگو به دلیل انتقال مفهوم به صورت بصری می تواند به سرعت توجه بینندگان را جلب کند و ارزش های اصلی یک شرکت را به روشی جالب به اشتراک بگذارد. این بازه توجه کوتاه – می دانید، چیزی که باعث می شود مصرف کنندگان کسب و کار شما را بر اساس ظاهرش قضاوت کنند – می تواند به نفع شما باشد در صورتی که یک لوگوی قدرتمند جهت صحبت برای شرکت خود داشته باشید.

ایجاد اولین برخورد مناسب :

برای جذب مخاطبین به خصوص در افرادی که تازه با برند شما را مشاهده میکنند ، شما یک فرصت برای این کار دارد. از این رو باید آن  را درست انجام دهید. و از طرفی یک تصویر مفاهیم بسیار بیشتری را نسبت به گفتار در یک لحظه انتقال خواهد داد. و از این رو ایجاد اولین برخورد با استفاده از یک لوگو مناسب به خوبی انجام خواهید شد. در واقع لوگو اولین معرفی یک شرکت به مصرف کنندگان است.

در صورتی که به خوبی طراحی شود، می تواند علاقه عموم را برانگیزد و آنها را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت دعوت کند. اهمیت اولین برخورد بسیار مهم است. در صورتی که شما این فرصت را خراب کنید ، یک پایگاه مشتری بالقوه را از دست خواهید داد. این مورد میتواند حتی اساساً کسب و کار خود را مخدوش خواهد کرد. این اولین برداشت، راه شما برای برقراری ارتباط فوری مالکیت بر محصول(هایی) است که می فروشید یا جایگاهی که بر آن تسلط دارید.

برای مطالعه بیشتر ...