اهمیتت شفافیت در طراحی لوگو

اهمیت شفافیت در طراحی لوگو :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. اهمیت شفافیت در طراحی لوگو :

اهمیت شفافیت در طراحی لوگو به دلیل کاربرد آن بسیار بالا است. به طور کلی جهت ارسال فایل ها به مراجعین در طراحی لوگو وجود فایل های شفاف ( بدون پس زمینه ) الزامی است. در واقع این فایل ها بیشترین کاربرد را در طراحی و استفاده از لوگو دارند. در واقع فرض کنید که شما یک لوگو ایجاد کرده اید و آماده استفاده از آن در همه جا هستید. اما زمانی که نیاز به آپلود آن در وب‌سایت یا چاپ آن بر روی تی‌شرت فرا می‌رسد، با وجود پسزمینه لوگو به خوبی در کنار اجزای بصری دیگر قرار نخواهد گرفت. لذا این امر در نهایت موجب کاهش انسجام بصری شده و از این رو صورت خوبی پیدا نمیکند. اینجاست که فایل ترنسپرنت در طراحی لوگوی به عنوان یک فایل همه کاره ظاهر می‌شود.

هنگامی که می خواهید از لوگوی خود در بالای یک تصویر یا پس زمینه رنگی استفاده کنید، استفاده از نسخه لوگوی شفاف به این معنی است که لازم نیست نگران برخورد پس زمینه لوگو یا تضاد آن با محیط اطراف خود باشید. این باعث می شود که یک لوگوی شفاف در ایجاد هویت برند در موضوعات آنلاین و آفلاین بسیار ارزشمند باشد. البته با ایجاد فضای منفی در طراحی لوگو به دلیل توانایی ادغام بیشتر با محیط در آن ها، فایل های ترنسپرنت کاربرد بالاتری دارد. در ادامه در خصوص اهمیتت شفافیت در طراحی لوگو توضیحات بیشتری داده میشود.

اهمیت شفافیت در طراحی لوگو
در این تصویر میتوانید به خوبی اهمیت یک فایل ترنسپرنت (شفاف) را مشاهده کنید.

اهمیت شفافیتت در طراحی لوگو چیست ؟

زمان تعریف سریع: اصطلاح “لوگوی شفاف” به معنای لوگویی با پس‌زمینه شفاف (با نام اصلی بدون پس‌زمینه) است. هر لوگوی شرکتی را که با “PNG شفاف” دنبال می‌شود، جستجو کنید و تصاویری را با یک الگوی علامت‌دار سفید و خاکستری در اطراف آنها مشاهده خواهید کرد – این نشانگر حذف پس‌زمینه است (و نه، آن چک‌های سفید و خاکستری وقتی از طرح استفاده می کنید ظاهر نمی شود).

هنگامی که پس‌زمینه یک لوگو شفاف است، عناصر اصلی طراحی شما – علامت کلمه، نماد، و شکل یا محفظه در صورت داشتن یک لوگو – می‌توانند در هر جایی که آنها را قرار دهید بدون اینکه در جعبه قرار بگیرند برجسته شوند.

انواع فایل های ترنسپرنت (شفاف) در طراحی لوگو :

مکان‌های متداول برای استفاده از لوگوی شفاف شامل وب‌سایت‌ها، تی‌شرت‌ها، امضاهای ایمیل، سربرگ‌ها، تصاویر و ویدیوها می‌شود – در بخش بعدی در مورد آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد. آنها می توانند در سه فرمت فایل ارائه شوند:

PNG – آرم PNG چیست؟ فایل های PNG (مخفف گرافیک های شبکه قابل حمل) رایج ترین نوع فایل برای آرم های پس زمینه شفاف هستند. آنها می توانند میلیون ها رنگ را در یک اندازه فایل نسبتا کوچک نمایش دهند.

هر زمان که لوگوی خود را در برنامه های دیجیتال مانند وب سایت ها، پلتفرم های رسانه های اجتماعی، ارائه های پاورپوینت و موارد دیگر قرار می دهید از این فایل ها استفاده کنید. آنها نسخه با کیفیت بالاتری از فایل های jpg هستند.

آیا لوگوی PNG شفاف است؟ بله، یک آرم PNG شفاف و ایده آل برای استفاده در هر هدف دیجیتالی یا تحریریه است.

از طرف دیگر GIF ها همچنین می توانند پس زمینه شفاف را پشتیبانی کنند. با این حال، اکثر طراحان لوگو از این فایل استفاده نمیکنند. زیرا یک فایل PNG توسط برنامه ها و شبکه های اجتماعی پشتیبانی بهتری دارد. با این حال به ص.

SVG – SVG ها فایل های برداری هستند که از پس زمینه شفاف پشتیبانی می کنند. اما اکثر پلتفرم هایی که از شما برای آپلود لوگو می خواهند (به عنوان مثال سازندگان وب سایت و پلت فرم های اجتماعی) فایل های SVG را نمی پذیرند. خبر خوب؟ می توانید آنها را برای چاپگرها یا طراحانی که با لوگوی شفاف شما کار می کنند ارسال کنید تا نتایج واضحی داشته باشند

محل استفاده از فایل های ترنسپرینت در طراحی لوگو :

معمولاً بسته به رنگ پس‌زمینه لوگو، نسخه‌های مختلفی از لوگوی شفاف خود را خواهید داشت. البته این فایل ها همگی بر مبنای فرم سیلوئت در طراحی لوگو ایجاد میشود. در ادامه توضیحاتی در این خصوص میدهیم.

لوگوی رنگی با پس زمینه شفاف :

لوگوی سفید با پس‌زمینه شفاف (مفید است اگر می‌خواهید لوگوی خود را روی یک رنگ تیره قرار دهید)

لوگوی مشکی با پس‌زمینه شفاف (مفید است اگر می‌خواهید لوگوی خود را روی یک رنگ روشن قرار دهید)

فرم اصلی که شامل فایل اصلی به صورت رنگ بندی متناسب با هویت بصری شما است.

تفاوت بین فایل های لوگو با پس زمینه و پس زمینه شفاف :

توجه: فایل‌های با برچسب “white_logo_transparent_background” هنگامی که آنها را باز می‌کنید سفید یا خالی ظاهر می‌شوند، زیرا رایانه‌ها اغلب شفافیت را به رنگ سفید نشان می‌دهند.

همانطور که گفته شد، لوگوهایی با پس‌زمینه شفاف زمانی ضروری هستند که طرح خود را روی یک تصویر یا یک پس‌زمینه رنگی/الگو قرار می‌دهید (یا اگر لوگوی شما فاقد پس‌زمینه سفید باشد).

برای مطالعه بیشتر ...