اهمیت فاصله گذاری یا spacing در طراحی لوگو

اهمیت فاصله گذاری در طراحی لوگو :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی لوگو
  4. »
  5. اهمیت فاصله گذاری در طراحی لوگو :

اهمیت فاصله گذاری در هنگام طراحی لوگو به شفافیت و وضوح آن در مقیاس های مختلف مربوط است. در زمانی که این فواصل مناسب نباشد، خطوط نزدیک به هم، در هم رفته دیده میشود. لذا در بسیاری از موارد شفافیت کمتر شده المان های بصری به کا رفته در نشان وضوح کمتری خواهند داشت. یکی دیگر از کاربرد این فواصل برای ایجاد تفکیک بین اجزا است. این تفکیک به شما اجزا میدهد تا که تشخیص حروف المان ها را با استفاده از جداسازی آن ها از یکدیگر بهتر کنید. در این مطلب به بررسی و اهمیت فاصله گذاری در طراحی لوگو خواهیم پرداخت.

معنی فاصله گذاری در طراحی لوگو :

فاصله گذاری در طراحی لوگو چیست ؟خب در صورتی که بخواهیم طبق فرهنگ لغت پیش برویم ، این فاصله بین دو جزء است. هنگام ایجاد لوگوی خود، می توانید با فاصله برای ایجاد افکت های مختلف بازی کنید. آیا می خواهید در یک فضای کوچک چیزی شیک بسازید یا با چندین جزء؟ اگر تصمیم دارید از نوعی لوگو استفاده کنید که فقط حروفی مانند مونوگرام یا آرم امضا دارد، فاصله می تواند بسیار مهم شود. از آنجایی که هیچ نمادی وجود ندارد، فاصله به همراه فونت و رنگ می تواند به شما در ایجاد یک سبک خاص کمک کند.

در حال حاضر، روندهای لوگو حول سادگی و مینیمالیسم می چرخد. بنابراین، مراقب باشید که لوگوی خود را با اجزای بیش از حد سنگین نکنید تا جلوه ای بیش از حد ایجاد نشود. همچنین باید بتوانید نام شرکت را به راحتی بخوانید، بنابراین به خاطر داشته باشید که فاصله کافی بین حروف و کلمات داشته باشید. بیایید نگاهی دقیق تر به روش های مختلف ایجاد فاصله در هنگام ایجاد لوگو بیندازیم.

یک مثال از اهمیت فاصله گذاری یا spacing در طراحی لوگو
یک مثال خوب از اهمیت فاصله گذاری یا spacing در طراحی لوگو که نشان میدهد که چطور یک لوگو در تغییر فرم ها نیازمند فاصله گذاری است

فاصله بین حروف یا المان بصری :

ابتدا فاصله بین حروف وجود دارد. هنگامی که لوگوی خود را ایجاد می کنید، می توانید تصمیم بگیرید که بین حروف مختلف فضای زیادی داشته باشید یا خیر. همانطور که قبلاً دیدیم، مهم است که نام شرکت شما بدون توجه به نحوه نمایش آن به وضوح خوانا باقی بماند.

یکی از شرکت هایی که با فاصله بین حروف زیاد بازی کرده است، شرکت اسپانیایی ZARA است. زارا همیشه دارای یک لوگو از نوع علامت کلمه بوده که فقط از نام شرکت تشکیل شده است. در سال 2008، طی یک طراحی مجدد، فضای بین حروف افزایش یافت. سپس، در سال 2019، برعکس بود. حروف روی هم قرار گرفتند در آن زمان، این طراحی مجدد مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال، ذکر این نکته مهم است که همچنان تداوم برند وجود دارد زیرا آنها فونت سریف را حفظ می کردند. از این رو، اگر می خواهید با فاصله بازی کنید، انتخاب فونت مناسب اهمیت دارد.

فاصله بین کلمات یا بخش ها :

سپس پس از فاصله بین حروف، فاصله بین کلمات وجود دارد. اگر لوگوی شما از چندین کلمه تشکیل شده است یا نام شرکت شما دارای شعار است، مهم است که فضای موجود بین اجزای مختلف را در نظر بگیرید. برای شروع، از خود بپرسید که کدام کلمه در لوگوی شما مهم ترین است. اگر بزرگتر از کلمات دیگر باشد، مرتبط است.

در اینجا یک ترفند کوچک وجود دارد که به شما کمک می کند اندازه های عالی برای لوگوی خود را پیدا کنید: از نسبت طلایی استفاده کنید که 1.618 است. این عدد در چندین زمینه چه معماری و چه طراحی کاربرد دارد. هنگام ایجاد لوگو، اندازه شعار خود را در 1.618 ضرب کنید تا اندازه نام شرکت شما مشخص شود. اگر شعاری روی لوگوی خود ندارید، می توانید از این عدد برای تعیین اندازه اجزای مهم یا میزان فضای لوگوی خود استفاده کنید تا تعادل خوبی را حفظ کنید.

فاصله بین قسمت های مختلف لوگوی شما :

تا اینجای کار نسبتاً با اهمیت فاصله گذاری بین قسمت های مختلف یک لوگو آشنا شدید. لذا اگر تصمیم دارید یک لوگو با چندین قسمت مانند یک لوگو ترکیبی ایجاد کنید، باید به فضای بین اجزای مختلف نیز فکر کنید. یکی از اشتباهاتی که اغلب هنگام ایجاد لوگو توسط مشتریان ما مشاهده می کنیم این است که آنها فضای زیادی بین قسمت های مختلف لوگوی خود دارند یا به اندازه کافی فاصله ندارند.

بنابراین، چگونه مطمئن می شوید که بین قسمت های مختلف لوگو فضای کافی وجود دارد؟ ابتدا از خود بپرسید که آیا همه اجزاء ضروری هستند و برای لوگوی شما ارزش قائل هستند یا خیر. بعد، سعی کنید با فاصله گذاری بازی کنید. همچنین سعی کنید فاصله بین اجزای مختلف به یک اندازه باشد. این مورد برای حفظ یکپارچگی بسیار اهمیت دارد.

برای مطالعه بیشتر ...