اهمیت فایل SVG در طراحی لوگو

اهمیت فایل SVG در طراحی لوگو :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. اهمیت فایل SVG در طراحی لوگو :

یکی از فایل های مهم که باید در هنگام طراحی لوگو به مراجعین داده شود، فرمت SVG میباشد. در واقع این فایل ها به دلیل برداری بودن آنها، دچار افت کیفیت نشده و میتوان از آن در تمامی مراحل طراحی در اندازه های مختلف استفاده کرد. البته کاربرد این فایل بسیار بیشتر از موارد ذکر شده بوده و میتواند در موضوعات مختلف و همچنین در دستگاه هایی مثل سی ان سی برای تولید لوگو های برجسته و سه بعدی استفاده شود. همچنین در ساخت مواردی همچون مهر ها استفاده از این فایل ها میتواند کمک زیادی کند. در ادامه توضیحاتی برای بررسی اهمیت فایل های SVG در طراحی لوگو گفته میشود.

معرفی فایل SVG در طراحی لوگو :

Scalable Vector Graphic یا SVG فرمت فایلی است که در وب استفاده می شود. مانند فایل های AI، EPS یا PDF، این نوع فایل ها وکتور هستند، به این معنی که از وکتور تشکیل شده اند. این بدان معناست که می‌توانید بدون از دست دادن کیفیت، تغییراتی در تصویر ایجاد کنید زیرا فرمول‌های ریاضی همیشه نسبت‌های مناسب را حفظ می‌کنند. شاید قبلاً سعی کرده اید یک تصویر JPG را بزرگ کنید تا به سرعت به ظاهر پیکسل ها توجه کنید. اگر از فایل برداری مانند SVG استفاده می کنید، این اتفاق نمی افتد.

به راحتی می توان تشخیص داد که یک فایل SVG است، زیرا با .svg ختم می شود.

چه زمانی از فایل برداری SVG استفاده کنیم؟

اگر می خواهید از لوگوی خود در صفحات رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید، به احتمال زیاد یک فایل PNG ساده کافی است. با این حال، اگر می خواهید یک چاپگر لوگوی شما را روی اشیاء مختلف مانند کارت ویزیت یا لباس چاپ کند، به یک فایل SVG نیاز دارید. یا اگر می خواهید یک گرافیست حرفه ای فایل را ویرایش کند.

به طور خلاصه، اگر نیازهای حرفه ای بیشتری دارید، احتمال زیادی وجود دارد که فایل برداری ضروری باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، هیچ افت کیفیتی در هنگام ایجاد تغییرات وجود نخواهد داشت. بنابراین این فایل ها توسط حرفه ای ها استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید تابلویی برای جلوی کسب و کار خود داشته باشید، احتمالاً می خواهید لوگوی شما کیفیت خوبی داشته باشد و پیکسلی نباشد. به همین دلیل یک فایل برداری ضروری است.

SVG می تواند برای ایجاد لوگوی شرکت، نمودارها، گرافیک ها، تصاویر یا اینفوگرافیک ها و غیره استفاده شود. یکی از مزیت های اصلی آن این است که فایلی کوچکتر از JPG ایجاد می کند. بنابراین، اگر می خواهید وب سایت شما به سرعت بارگذاری شود، ایده خوبی است که در صورت امکان تصاویر را با فرمت SVG انتخاب کنید. SVG ها را می توان توسط اکثریت قریب به اتفاق مرورگرهای وب مدرن مشاهده کرد.

از چه نرم افزاری برای SVG استفاده کنیم

اگر نیاز به تغییر در لوگوی خود دارید، باید بدانید که بسیاری از بسته های نرم افزاری حرفه ای با فایل های SVG سازگار هستند. به عنوان مثال، می توانید از Adobe Illustrator برای تغییر لوگوی خود استفاده کنید. Adobe همچنان مجموعه ای است که به طور گسترده توسط طراحان گرافیک حرفه ای استفاده می شود. با این حال، این یک ابزار گرافیکی رایگان نیست.

توجه داشته باشید که فایل های SVG را نمی توان مستقیما در فتوشاپ استفاده کرد. قبل از اینکه بتوانید از آن در فتوشاپ استفاده کنید، باید از Adobe Illustrator برای ذخیره فایل SVG در ESP استفاده کنید. با این حال ابزار های فراوانی برای طراحی با پشتیبانی از فایل SVG وجود دارد. اما از جمله گزینه های رایگان برای این کار می توان به RawGraphs برای ایجاد گرافیک، GIMP و Inkscape اشاره کرد.

اهمیت فایل SVG در طراحی لوگو

فرمت های برداری دیگر در طراحی لوگو :

همان طور که گفته شد ، فایل های SVG یکی از انواع تصاویر برداری میباشند. با این حال اس وی جی تنها فایل برداری موجود نیست. لذا با این حال، فرمت های برداری جالب دیگری نیز وجود دارد. در اینجا موارد اصلی مورد استفاده در دنیای طراحی آمده است:

هوش مصنوعی: این افزونه نرم افزار Adobe Illustrator است. اگرچه برای فایل های برداری فقط با این ابزار باز می شود.

PDF: این یک نوع فایل بسیار رایج است که می تواند با چندین نرم افزار باز شود. چرا که پشتیبانی از این نوع فرمت در تمامی سیستم عامل ها به عنوان یکی از رایج ترین فایل ها پرونده های الکترونیکی مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از مهمترین این موارد پشتیبانی کامل از متون ، فرم های برداری و همچنین لایه بندی ها است. همچنین حجم فایل های پی دی اف نسبت به بسیاری از فرمت های تصویری کمتر میباشد.

EPS: فایل های EPS مانند SVG کیفیت بالایی دارند که برای چاپ عالی است. همچنین پشتیبانی مناسبی از آن ها در برنامه های مختلف میشود.

در طراحی لوگو برای کسب و کار خود، بهتر است که فایل های برداری داشته باشید تا نیازهای کسب و کار خود را برآورده کنید. بنابراین، چه به کارت ویزیت، اقلام تبلیغاتی یا یک پوستر غول‌پیکر نیاز داشته باشید، لوگوی شما بدون توجه به رسانه، همیشه عالی به نظر می‌رسد.

مزایا فایل های SVG در طراحی لوگو :

فایل های SVG چندین مزیت جالب در طراحی لوگو دارند. این فایل‌های برداری هستند که به شما کمک می‌کنند اعتبار و حرفه‌ای بودن تصویر برند خود را افزایش دهید، زیرا کل موضوع تار یا بی کیفیت نخواهد بود. انتخاب نوع فایل مناسب ضروری است، زیرا همه آنها مزایا و معایبی دارند. از آنجایی که باید اولین تاثیر عالی داشته باشید، اشتباهاتی را که باید هنگام ایجاد لوگوی خود اجتناب کنید، کشف کنید. موفق باشید!

برای مطالعه بیشتر ...