برسی لوگو کوکا کولا coca cola

برسی لوگو کوکا کولا coca cola :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی لوگو
  4. »
  5. برسی لوگو کوکا کولا coca cola :

با برسی این طرح باید گفت طراحی لوگو برند کوکا کولا یکی از ماندگار ترین لوگو ها به حساب می آید. در واقع این لوگو یکی ار معدود برند هایی است که دارای کمترین تغییر در طرح خود هستند. این مورد به دلیل تأثیر گذاری آن بر شناخت و یادآوری بهتر توسط مخاطبین دارای اهمیتت بالایی در زمینه انجام سفارش طراحی لوگو میباشد. در ادامه به برسی و معرفی لوگو برند کوکا کلا خواهیم پرداخت.

برسی تاریخچه لوگو کوکا کولا coca cola :

در ماه مه 1886، در آتلانتا، دکتر جان پمبرتون کوکاکولا را اختراع کرد. او یک داروساز بود که قبلاً با ماده کولا برای تولید یک نوشیدنی الکلی کار کرده بود. با این حال، به دلیل ممنوعیت، او هرگز این نوشیدنی را ننوشید و نفروخت. بنابراین، او به توسعه کوکاکولا روی آورد. اما کوکاکولا چیست و این نام از کجا آمده است؟

در آن زمان دکتر پمبرتون از آجیل کولا و برگ های کوکا در دستور پخت خود استفاده می کرد. باید بدانید که به دلیل برگ های کوکا، کوکائین کشف شد. البته امروزه برگ های کوکا در ایالات متحده غیرقانونی است و بنابراین دیگر در دستور العمل کوکاکولا مدرن نیست. شاید حدس زده باشید؛ نام کوکاکولا از هیچ جا نیامده است. این از دو ماده اصلی دستور اصلی تهیه می شود.

با این حال حسابدار دکتر پمبرتون، فرانک رابینسون بود که این نام را مطرح کرد و تصمیم گرفت برای اهداف تبلیغاتی “K” کولا را به “C” تغییر دهد. علاوه بر این، این نوشیدنی در بطری هایی که بسیار شناخته شده هستند فروخته نمی شد. حدود بیست سال فقط به عنوان نوشیدنی فواره ای فروخته می شد. تا اوایل دهه 1900 بود که بطری ساخته شد. متأسفانه، در سال 1888، دکتر پمبرتون آنجا نبود تا شاهد ظهور محصول خود باشد، او دو سال پس از عرضه کوکاکولا به بازار درگذشت. بیایید ببینیم که لوگوی کوکاکولا چگونه تکامل یافته است.

اولین لوگوی کوکاکولا :

لوگوی کوکاکولا در طول 135 سال فعالیت این شرکت دو تغییر واقعی در لوگو داشته است و تنها چند تغییر جزئی داشته است. اولین لوگوی کوکاکولا در سال 1886 ظاهر شد و تنها یک سال قبل از تغییر آن باقی ماند. پس از آن، لوگوی امضایی با کوکاکولا با حروف بزرگ سیاه و سفید با یک نقطه در انتهای آن نوشته شده بود. این لوگو به سادگی ساده بود، هیچ چیز خاصی نداشت.

برسی لوگو کوکا کولا coca cola
برسی لوگو کوکا کولا coca cola از پیدایش تا اکنون

تغیرات اولیه :

در حدود 1887-1888، لوگوی جدید کوکاکولا معرفی شد. توسط حسابدار رابینسون پمبرتون، که نام تجاری را نیز ساخته بود، ایجاد شد. این لوگو به شدت شبیه لوگوی است که در حال حاضر وجود دارد، اما در رنگ مشکی. رابینسون موافقت کرد که آرم باید به خط اسپنسر و حروف اول هر کلمه با حروف بزرگ و بقیه با حروف کوچک باشد. قرار بود از این خط برای مکاتبه در تجارت استفاده شود. رابینسون دریافت که این رسم الخط لحن دراماتیکی به نام می دهد، چیزی که او می خواست آن را نشان دهد. طول هر “C” تا حدودی به صورت امواج بود که نشان دهنده نوعی حرکت و پیشرفت بود. تکامل لوگوی کوکاکولا

تغییرات ناگهدانی اما کوچک :

در سال های 1889 و 1890 دو لوگوی دیگر ساخته شد، اما تعداد بسیار کمی از آنها توسط عموم دیده شد. به نظر میرسشد که تغییرات ناگهانی در لوگو که اما بسیار کوچگ بودند که احتمالاً برای تفکیک بهتر اجزا صورت گرفت. روی لوگوی 1889 دیدیم که حروف از هم جدا شده اند. به عبارت دیگر، آنها دیگر به یکدیگر متصل نبودند، با شکل های الماس زیر بالای حروف “C”. دم “C” در زیر هر کلمه دراز بود. الماس اغلب نمایانگر زندگی و مبادله است. این همان تصویری است که کوکاکولا می خواست ایجاد کند. همچنین تصویر یک برند لوکس را با این نوع تایپوگرافی منعکس می کند.

لوگو سال 1890 :

لوگوی 1890 تنها برای یک سال وجود داشت که تایپوگرافی دوباره تغییر کرد. این بار ویرگول هایی شبیه نت های موسیقی روی هر «C» آویزان شد. ما واقعاً مطمئن نیستیم که چرا این لوگو ایجاد شده است. می توانست برای گیلاس کوکاکولا یا نسخه ای از کوکاکولا برای کریسمس ساخته شده باشد.

برسی رنگ قرمز لوگو کوکا کولا :

فکر نمی کنید چیزی از این لوگوها کم است؟ نه؟ رنگ قرمز شاید؟ و بله، رنگ قرمز معروف لوگوی کوکاکولا در سال 1891 وارد شد. قرمز اغلب در لوگوها برای نشان دادن اشتیاق یا عشق استفاده می شود. کوکاکولا می خواست که شما اشتیاق آنها را احساس کنید و کوکاکولا خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. همانطور که می بینید، این لوگو تقریباً یک کپی کربنی از لوگوی فعلی است، اما حروف کمی بزرگتر و صاف تر هستند.

برسی لوگو سال 1969 شرکت coca cola :

در سال های بعد، این لوگو دستخوش تغییرات جزئی شد. عبارت “در چشمه های آبخوری” ناپدید شد و “علامت تجاری” ظاهر شد. کلمات کوکاکولا سفید بودند تا روی پس‌زمینه قرمز ظاهر شوند. در سال 1969، “موج” کوکاکولا ظاهر شد. این یک موج سفید بود که از زیر نام تجاری عبور کرد و به یک جنبه متمایز از برند تبدیل شد. در عصر دیجیتال، در حین تبلیغات پخش در حال حرکت ظاهر شد. شعار یا شعار «لذت بردن» شد.

بازگشت به فرم اولیه :

در نهایت در امسال ( 2023 ) لوگو کوکا کولا به فرم اولیه خود بازگشت. البتته تغییراتی به خصوص در رنگ ها اصل شد. به طور کلی در سال 2023، لوگوی کوکاکولا تقریباً مشابه زمانی بود که ایجاد شد. بسته به اینکه کوکاکولا صفر، رژیمی یا گیلاسی داشته باشید، مشتقات رنگی وجود داشت، اما فونت ثابت باقی ماند.

آیا میتوان از ویژگی های مثبت کوکا کولا برای لوگو خود الهام گرفت :

در لوگو برند coca cola میبینیم که این طرح به معنای واقعی کلمه همان تنها حروفی است که وجود دارد. این خود در بسیاری از زمینه های فعالیت میتواند کاربرد بالایی داشته باشد. در واقع باید همانطور که می بینید، آن را ساده درک کنید ! سعی نکنید مسائل را پیچیده کنید، زیرا لزوماً نتیجه بهتری نخواهید داشت. برای یک لوگوی امضا، فقط به نام برند خود نیاز دارید. با خیال راحت نام برند خود را به روش های مختلف روی یک تکه کاغذ بنویسید. ما اغلب فونت های پیچیده ای را که در اینترنت هستند جستجو می کنیم، اما چرا از دست خط خود استفاده نمی کنیم؟ کوکاکولا نمونه کاملی از یک لوگوی جاودانه است که برای حفظ قدرت خود نیازی به استفاده از ترند های سطح بازار نداشت.

برای مطالعه بیشتر ...