معرفی رنگ سال 2023

رنگ سال 2023 :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. رنگ سال 2023 :

هر ساله توسط یکی از شرکت های معروف دنیا به نام pantone یک رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب میشود. معمولا این رنگ به عنوان ترند آن سال استفاده شده و در زمینه های طراحی میتواند کاربرد بالایی داشته باشد. هر سال در ماه دسامبر، شرکت آمریکایی پنتون رنگ سال را اعلام می کند. این انتخاب به سادگی گرفته نمی شود. متفکرانه است و تأثیر مستقیمی بر چندین روند در دنیای طراحی دارد. چند هفته پیش رنگ پنتون 2023 رونمایی شد. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق‌تر به رنگ سال 2023 داشته باشیم. همچنین در این مقاله به نکاتی در مورد نحوه استفاده از این سایه هنگام طراحی لوگو خواهیم پرداخت.

چند کلمه در مورد پنتون :

قبل از شروع، اجازه دهید یک لحظه توضیح دهیم که پنتون کیست. این یک شرکت آمریکایی است که نمودارهای رنگی ایجاد می کند. از سال 2000، پنتون هر سال از رنگی برای سال جدید رونمایی می کند. برای انتخاب، تیم آنها روندهای فعلی و مواردی را که می تواند در ماه های آینده مهم باشد در نظر می گیرد.

بدیهی است که وقتی رنگ سال آشکار می شود، غوغایی ایجاد می کند. بسیاری از شرکت های مرتبط با طراحی، چه برای مد و چه برای مبلمان، از این رنگ برای خلاقیت های جدید خود استفاده می کنند. این موضوع در مورد لوگوها نیز صادق است. این احتمال وجود دارد که بسیاری از شرکت ها تصمیم بگیرند از رنگ سال پنتون در هنگام طراحی لوگو استفاده کنند.

قبل از اینکه رنگ سال 2023 را فاش کنیم، آیا می دانید رنگ پنتون سال 2022 چه بود؟ این Very Peri بود، یک بنفش تا حدودی سرد که هم برای نمایش دنیای دیجیتال و هم آرامش انتخاب شد. از یک سو، نمی توانیم اهمیت روزافزون وب و فناوری های جدید را در زندگی روزمره خود نادیده بگیریم. از سوی دیگر، چند سال گذشته سهم خود را با چالش هایی همراه داشت، بنابراین بسیاری از مردم به دنبال راحتی بودند. با نگاهی به گذشته، می توان گفت که Very Peri سال 2022 را نشان می دهد که به تازگی به پایان رسیده است.

معرفی رنگ سال 2023

علت انتخاب رنگ سرخابی برای سال 2023 :

برای سال 2023، پنتون رنگ Viva Magenta (18-1750) را انتخاب کرد. در سال های اخیر، مرجان زنده (2019) و تانگوی نارنگی (2012) نیز رنگ های ترند سال بودند که به راحتی جلب توجه می کردند. در ادامه باید گفت که Viva Magenta یک سایه در خانواده رنگ قرمز است.

چرا Viva Magenta به عنوان نماینده سال 2023 انتخاب شد؟ پنتون این سایه را به دو دلیل انتخاب کرد. اول، این رنگی است که نشان دهنده قدرت و جسارت است، دو ویژگی که برای رویارویی با چالش های سال 2023 ضروری است. دوم، Viva Magenta می تواند با طبیعت مرتبط باشد. رنگ قرمز چه برای گل و چه میوه وجود دارد. به گفته لیتریس آیزمن، مدیر کل پنتون، Viva Magenta نیز نشانه قرمزی است که با استفاده از شپشک آردآلود، حشره ای از آمریکای جنوبی، تولید می شود.

رنگ های گرم برای جلب توجه عالی هستند و Viva Magenta نمونه خوبی است. همچنین، از آنجایی که قرمز رنگ صورتی دارد، پیوندهایی با زنانگی در آن وجود دارد.

نحوه استفاده از Viva Magenta هنگام طراحی لوگو :

اگر تحت طلسم Viva Magenta هستید، این رنگ می تواند یک رنگ جالب برای طراحی لوگو خود باشد. بدیهی است، اگر یک سایه مرتبط است که به خوبی تجارت شما را نشان می دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، قرمز رنگی است که به راحتی جلب توجه می کند. با عشق، اشتیاق، قدرت و شجاعت همراه است، بلکه با افراط، ممنوعیت ها و خشم همراه است.

اگر می خواهید از رنگی مانند Viva Magenta استفاده کنید، ممکن است بخواهید آن را با رنگ های خنثی تر مانند بژ، خاکستری یا سفید هماهنگ کنید. مشکی نیز یک گزینه است. همچنین، لمس رنگ قرمز می تواند لوگوی شما را پرانرژی تر کند. هنگام طراحی لوگو خود از امتحان Viva Magenta شک نکنید، این سایه ای است که می تواند به همان اندازه برای برندسازی رستوران ها مورد استفاده قرار گیرد و برای یک فروشگاه پوشاک یا محصولاتی که مخصوص خانم ها هستند استفاده شود.

برای استفاده از سایه ای مشابه Viva Magenta Pantone، می توانید کد رنگ BB2649 را در ویرایشگر FreeLogoDesign امتحان کنید.

برای مطالعه بیشتر ...