از چه رنگی در طراحی لوگو استفاده کنیم

از چه رنگی در طراحی لوگو استفاده کنیم :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی لوگو
  4. »
  5. از چه رنگی در طراحی لوگو استفاده کنیم :

برای جوابدهی ساده به این سوال باید گفت که انتخاب رنگ های متناسب با فعالیت در طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد. همانطور که می دانید رنگ ها یکی از مهم ترین اجزای لوگو و تصویر برند هستند. آیا اگر مک دونالدز سبز یا بنفش را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب می کرد، همین تاثیر را داشت؟ هنگام ایجاد لوگوی خود، باید رنگ های مناسبی را برای نشان دادن آنچه در ذهن دارید انتخاب کنید تا که از رقبا متمایز شوید. بنابراین، بهترین رنگ برای لوگو چیست؟ در ادامه به صورت کامل تر این مورد را بررسی می­کنیم­­.

پر استفاده ترین رنگ در طراحی لوگو

بدیهی است که همه رنگ ها را می توان برای یک لوگو یا برند استفاده کرد، هیچ رنگ بدی وجود ندارد. با این حال، برخی از رنگ ها بیشتر از بقیه برای ایجاد آرم استفاده می شوند، مانند لوگوی شرکت ها. دلیل آن ساده است، برخی از رنگ ها ارزش هایی را نشان می دهند که شرکت ها می خواهند بر آنها تأکید کنند.

تا به امروز، بیشترین رنگ مورد استفاده برای لوگوهای شرکت های بزرگ آبی و سپس قرمز و سفید است. بر اساس پژوهش های صورت گرفته در مورد معنای رنگ ها، آبی رنگ محبوبی است که با اعتماد همراه است. همین ویژگی باعث کاربرد بالای این رنگ به خصوص در زمینه های تجاری و خدماتی شده است.

اما لزوماً نباید از آبی برای لوگوی خود استفاده کنید. حتی اگر می خواهید متمایز شوید، ممکن است بخواهید رنگی را انتخاب کنید که زیاد استفاده نشده و در عین حال معانی آن با موضوع و هدف فعالیت در ارتباط باشد. در ادامه به نحوه انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو را مورد برسی قرار میدهیم.

از چه رنگی در طراحی لوگو استفاده کنیم

چگونه رنگ مناسب را برای طراحی لوگو خود انتخاب کنیم؟

به جای اینکه فکر کنید بهترین رنگ ها برای لوگو چیست، باید به انتخاب رنگ های مناسب برای خود فکر کنید. هنگامی که سایه های مربوطه را انتخاب می کنید، به شما این امکان را می دهد که شرکت خود را به خوبی نشان دهید و پیام دقیقی را منتقل کنید.

تحلیلی از کسب و کار خود انجام دهید

به منظور انتخاب رنگ های مناسب برای لوگوی خود، توصیه می کنیم برای تجزیه و تحلیل شرکت و رقبای خود وقت بگذارید. تجزیه و تحلیل بازار اغلب اولین گام در یک فرآیند خلاقانه است، چه برای یک لوگو یا یک وب سایت. بنابراین، نقاط قوت، ضعف و ارزش های خود را تجزیه و تحلیل کنید. در صورت لزوم، از کلمات کلیدی برای تعریف کسب و کار خود استفاده کنید. سپس، همین تمرین را با بزرگترین رقبای خود انجام دهید. اگر شرکت های دیگر در زمینه شما از رنگ سرد برای لوگوی خود استفاده می کنند، ممکن است با استفاده از رنگ گرم متمایز شوید.

اگر کلمات کلیدی مانند شجاعت، اشتیاق و انرژی را انتخاب می کنید، قرمز می­تواند رنگی باشد که نمایانگر چیزی باشد که در ذهن دارید. برعکس، اگر به دنبال تجمل، رمز و راز و آرامش هستید، بنفش می تواند رنگ مورد استفاده باشد.

به معنی رنگ ها دقت کنید

همانطور که در بالا ذکر کردیم، رنگ ها معنی دارند و بسته به جایی که هستید، معنی نیز می تواند تغییر کند. مثلاً در چند کشور آسیایی رنگ سفید رنگ عزا است. در حالی که در کشورهای غربی سیاه است. بنابراین مهم است که معنی رنگ هایی را که می خواهید استفاده کنید، به خصوص در مورد مشتریان هدف خود بدانید. به این ترتیب از هرگونه اشتباه جلوگیری خواهید کرد.

چندین شرکت نیز هنگام طراحی لوگو خود رنگ هایی را با معنای خاصی انتخاب کرده اند. به عنوان مثال، لوگوی BWM اشاره مستقیمی به رنگ های نشان ملی بایرن، منطقه مبدا این خودروساز است. اگر رنگی با شهر یا منطقه شما مرتبط است، ممکن است ارزش آن را برای لوگوی خود در نظر بگیرید.

تست های مختلف انجام دهید

ممکن است لازم باشد قبل از اینکه رنگ مناسبی برای لوگوی خود پیدا کنید، آزمایش های مختلفی انجام دهید. بنابراین، برای یافتن سایه ایده آل، از امتحان ترکیب های مختلف شک نکنید. سپس، هنگامی که رنگ هایی را پیدا کردید که نشان دهنده کسب و کار شما هستند، آنها را در راهنمای برند بنویسید. برای حفظ ثبات برند، باید همیشه از کدهای رنگی یکسان استفاده کنید تا بدون توجه به نوع رنگ، رنگ ها یکسان باشند.

در اینجا ترفندی وجود دارد که به شما کمک می کند رنگ های مناسب برای لوگوی خود را پیدا کنید. پس از تجزیه و تحلیل، ممکن است ایده ای از رنگ اصلی که می خواهید استفاده کنید داشته باشید. بعد از خود بپرسید چه اثری برای لوگوی خود می خواهید. رنگ ثانویه ای را انتخاب کنید که ارزش های شما را تقویت کند. فرض کنید رنگ اصلی شما قرمز است. بسته به اینکه از سیاه، صورتی یا سفید به عنوان رنگ ثانویه استفاده کنید، تأثیر نهایی متفاوت خواهد بود.

سه اشتباه در انتخاب رنگ برای طراحی لوگو :

در اینجا سه اشتباه رایج را برای شما آورده ایم. توصیه میشود که هنگام جستجوی رنگ های مناسب برای لوگوی خود از آنها اجتناب کنید.

نداشتن کنتراست کافی

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید هنگام طراحی لوگو خود کنتراست داشته باشید. این کار علاوه بر اینکه به وضوح قسمت‌های لوگو را مشخص می‌کند، به افراد دارای ناتوانی بینایی اجازه می‌دهد رنگ‌های مختلف را ببینند. همچنین در صورت وجود متن می تواند خواندن را آسان تر کند.

عدم نمایش صحیح در مد رنگی سیاه و سفید

فقط به این دلیل که لوگوی شما رنگارنگ است به این معنی نیست که می توان از آن در همه جا استفاده کرد. توصیه می کنیم یک نسخه سیاه و سفید از لوگوی خود داشته باشید. سپس، اگر پس‌زمینه یک تصویر یا رنگی است، می‌دانید که لوگوی شما همچنان با نسخه سیاه یا سفید حرفه‌ای به نظر می‌رسد. این همچنین به این معنی است که مطمئن شوید لوگوی شما در سایه های خاکستری خوب به نظر می رسد.

از سه رنگ بیشتر استفاده نکنید

احتمالاً می خواهید لوگوی شما حرفه ای به نظر برسد. برای افزایش شانس خود در این مورد، اکیداً به شما توصیه می کنیم از بیش از سه رنگ برای لوگوی خود استفاده نکنید. هر چه از رنگ های بیشتری استفاده کنید، ظاهری آشفته تر می دهد. علاوه بر این، روندهای لحظه ای سادگی و مینیمالیسم هستند.

در نتیجه، زمانی که نیاز به طراحی لوگو یا برند دارید، رنگ ها می توانند تفاوت ایجاد کنند. اگرچه آبی پرمصرف‌ترین رنگ برای لوگوی شرکت‌ها است، اما هیچ چیز مانع از انتخاب سایه‌ای مانند سبز یا خاکستری نمی‌شود. چرا که این مورد میتواند ارزش های شما را مشخص کند. لذا از خلق کردن لذت ببرید.

برای مطالعه بیشتر ...