زمان مناسب برای طراحی مجدد لوگو

زمان مناسب برای طراحی مجدد لوگو چیست :

  1. Home
  2. »
  3. دسته‌بندی نشده
  4. »
  5. زمان مناسب برای طراحی مجدد لوگو چیست :

انتخاب زمان مناسب برای طراحی مجدد لوگو به شرایط مختلفی بستگی دارد. برای مثال در صورتی که لوگو قبلی دارای یکسری از مشکلات بوده و در صورتی که مخاطبین موضوع طی سالیان دراز با این لوگو برخورد داشته باشند و همچنین نیاز به تغییر زیادی در لوگو باشد باید لوگو را طی چند مرحله انجام داد که مخاطبین نیز با آن همراه شوند. در غیر این صورت ممکن است در تشخیص برند توسط مخاطبین مشکل ایجاد شود. لذا برای عدم ایجاد ارتباط با بیننده ها بهتر است که زمان مناسب برای طراحی مجدد لوگو را طی بررسی های جوانب مختلف تعیین کنید.

فکر کردن در مورد تکامل لوگوی برند شرکت شما می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه شما ایجاد کند. در طول سال ها، مصرف کنندگان تغییر می کنند و همانطور که مشتریان شما رشد می کنند، برند شما نیز تغییر می کند. با این حال، دانستن اینکه چگونه لوگوی برند خود را به درستی تازه کنید، برای ایجاد تفاوت مثبت برای مخاطبان مهم است. امروز، آنچه را که باید هنگام شروع به‌روزرسانی لوگوی خود بدانید، مرور می‌کنیم. ما بایدها و نبایدهای انتخاب یک لوگوی جدید، نحوه انتخاب زمان مناسب و اینکه یک لوگوی جدید می تواند برای شما و شرکت شما چه معنایی داشته باشد را بررسی خواهیم کرد.

سوالاتی برای شناخت زمان مناسب برای طراحی مجدد لوگو :

قبل از اینکه به سراغ استخدام یک حرفه ای برای طراحی مجدد لوگوی برند خود بروید، مهم است که ابتدا به چند سوال پاسخ دهید.

این موارد به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید که آیا زمان آن رسیده است که لوگوی واقعی برند خود را بازسازی کنید یا اینکه باید روی جنبه های دیگر رشد برند خود تمرکز کنید.

آیا جمعیت شناسی شما تغییر کرده است؟

یکی از مهمترین چیزهایی که هر شرکتی باید با رشد خود به آن توجه کند، جمعیت شناختی آن است. با گذشت زمان، احتمالاً مخاطبان هدف شما تغییر خواهند کرد. اگر اینطور باشد، طراحی مجدد لوگو ممکن است مناسب باشد.

یک لوگوی زیبا و با طراوت می تواند به جذب بخش بزرگتری از مخاطبان هدف شما کمک کند و به شما این امکان را می دهد که عمیق تر با آنها ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما در ابتدا بر روی نوجوانان متمرکز بود و محصولات یا خدمات شما به بزرگسالان جوان منتقل شده است، تجدید لوگو ایده آل است. شما می توانید همه کاره تر، روان تر و مدرن تر ظاهر شوید که مطمئناً مخاطبان شما از آن استقبال خواهند کرد.

آیا رقابت جدیدی در افق وجود دارد؟

یکی دیگر از زمینه های کلیدی که باید به عنوان یک صاحب کسب و کار از آن مطلع باشید، رقابت شماست. بررسی رقبای برتر خود هر چند وقت یکبار می تواند مفید باشد، زیرا ممکن است اطلاعات جالبی پیدا کنید. خیلی معمول است که کسب و کارها از رقبای خود عقب بمانند، زیرا آنها از تغییر و نوآوری مانند برندهای جدید و جدید خودداری می کنند.

اگر متوجه شده اید که برندهای دارای مزیت رقابتی روی کت شما هستند، زمان آن رسیده است که سبک طراحی لوگو های قبلی خود را تغییر دهید. شما می خواهید در مقابل تازه واردان متمایز شوید و برند خود را در بازار تازه تر جلوه دهید.

آیا احساس می کنید که لوگوی شما قدیمی به نظر می رسد؟

هیچ کس بهتر از شما شرکت شما را نمی شناسد و اگر احساس می کنید لوگوی شما قدیمی است، احتمالاً همینطور است.

لوگوی قدیمی در مقابل جدید

از زمانی که لوگوی شما برای اولین بار طراحی شد، احتمالاً همه چیز تغییر کرده است، به خصوص اگر یک تجارت قدیمی متعلق به خانواده باشید. همیشه بهتر است جلوتر از منحنی باشید تا مشتریانتان احساس نکنند برند شما به اندازه‌ای که ممکن است قدیمی است! درست مانند HowSociable!

آیا لوگوی شما هنوز نشان دهنده برند شما است؟

نشانه هایی که زمان تغییر لوگوی شرکت شما فرا رسیده است چیست؟ هنگامی که تصمیم گرفتید که برای تجدید نام تجاری آماده هستید، مرحله بعدی برنامه ریزی به روز رسانی نام تجاری است. دانستن زمان مناسب برای تغییر مواد شرکت شما می تواند چالش برانگیز باشد. بیایید به چند نشانه رایج بپردازیم که زمان تغییر توسعه برند خود را نمایش میدهد.

زمان مناسب برای طراحی مجدد لوگو

نشانه های زمان تعویض لوگو :

در زیر چند مورد از نشانه های زمان تعویض و طراحی مجدد لوگو را به شما نشان داده ایم. در صورتی که شما دارای یکی از موارد زیر هستید، توصیه میکنیم که نشان تجاری خود را تعویض کنید :

شما یک لوگوی DIY ایجاد کردید

لوگوهای DIY (نشان هایی که توسط خود فرد ایجاد میشود) می توانند هنگام شروع به عنوان یک تجارت زیرزمینی به شما کمک کنند. با این حال، زمانی که شروع به تنوع بخشیدن به عنوان یک برند عمل می کنید، زمان آن رسیده است که هویت های برند زیبایی را که توسط حرفه ای ها ایجاد شده است، در نظر بگیرید.

برای یک مصرف کننده بسیار آسان است که بگوید آیا یک برند با یک حرفه ای برای ایجاد نمایه و لوگوی شرکت خود کار کرده است یا اینکه آیا خودش این کار را انجام داده است.

به شما اطمینان میدهیم تنها چیزی که نمیخواهید این است که شرکت شما با طراحی گرافیکی ضعیف و تصاویر استوک مرتبط باشد. گفته می‌شود، اگر صاحب یک لوگوی DIY هستید و فعالیت های حرفه ای خود را آغاز کردید، زمانی بهتر از این نیست که روی یک تغییر نام تجاری کامل برای طراحی لوگو خود تمرکز کنید.

شما به دنبال یک برند جدید هستید

یکی از متداول‌ترین مواقعی که مردم به تغییر محتوای پویا خود فکر می‌کنند، زمانی است که در حال تغییر نام تجاری کامل هستند. به عنوان بخشی از به روز رسانی جامع برند شما، هیچ چیز بهتر از تجدید کل ظاهر شرکت شما برای برجسته شدن در بازار رقابتی شما نیست.

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که لوگوی خود را تغییر دهید و به شما امکان می دهد یک شروع تازه در بازار داشته باشید. تغییر لوگو نه تنها می تواند برای مشتریان فعلی شما جذاب باشد، بلکه می تواند به شما در جذب مخاطب جدید نیز کمک کند.

مشتریان بالقوه ممکن است فکر کنند برند شما جدید و نوآورانه است تا یک شرکت موجود. این یک گزینه خارق العاده است که بدون راه اندازی یک شرکت جدید احساس یک شرکت جدید کنید.

لوگوی شما خیلی شلوغ است

کسب و کار دارای لوگو بیشتر از اینکه برای برندها کار کند، بر علیه برندها کار می کند. به همین دلیل است که 76 درصد از برندها از یک یا دو تن رنگ در طراحی لوگو خود استفاده می کنند و آن را برای مخاطبان جذاب تر می کند.

در واقع، 95 درصد از 100 برند برتر جهان هرگز از بیش از دو رنگ در طراحی لوگو خود استفاده نمی کنند.

همانطور که گفته شد، داشتن یک لوگو با سبک هنری پرمشغله و طرح‌های رنگی ناخوشایند می‌تواند به شدت به برند شما آسیب برساند. شما یک مفهوم اصلی با سبکی ساده و قابل شناسایی می خواهید.

به عنوان مثال، قرمز و سفید لوگوی کوکاکولا و علامت تجاری آبی و زرد Walmart.

ترافیک وب شما به شدت کاهش یافته است

با این که طرای لوگو تأثیر زیادی در این خصوص ندارد، اما با این حال میتواند در کنار موضوعات دیگر اثر گذار باشد. در کل نظارت بر مخاطبان هدف می تواند چالش برانگیز باشد مگر اینکه به معیارهای دقیق دسترسی داشته باشید. اما بهترین مکان برای بررسی معیارهای گفته شده در برند شما چیست؟ پاسخ مناسب وبسایت شما.

وب سایت شرکت شما مملو از اطلاعات ارزشمندی است. برای مثال تنها تعداد بازدیدکنندگانی که سایت شما جذب می کند، میتواند اطلاعات فراوانی را به شما ارائه دهند. اگر متوجه افت شدید عملکرد دیجیتال خود شده اید، می تواند به این معنی باشد که زمان کمپین های بازاریابی جدید، از جمله طراحی مجدد لوگو فرا رسیده است. هنگامی که از کمک یک متخصص برندینگ استفاده می کنید، به راحتی می توانید ترافیک بیشتری را به وب سایت و شبکه های اجتماعی خود جذب کنید.

مخاطب شما چنین می گوید

اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار می توانید یک چیز را تضمین کنید، مشتریان شما همیشه نظر خود را بیان می کنند. اگر متوجه شده اید که مخاطبان به شما پیشنهاد می کنند تلاش های برندسازی خود را تغییر دهید، ممکن است زمان به روز رسانی رسیده باشد.

حتی می‌تواند به میزبانی یک نظرسنجی برای دریافت نظرات مشتریانتان قبل از شروع یک بازنگری جامع کمک کند. این نوع تحقیقات بازار می تواند بسیار ارزشمند باشد، زیرا به شما بینشی در مورد آنچه مخاطبان شما از برند شما می خواهند می دهد.

همچنین می تواند به شما کمک کند به جای اینکه قربانی یک تغییر نام تجاری خسته کننده و متوسط شوید، روی ساختار محتوای پویا تمرکز کنید.

مهم نیست که چقدر در راه خود گیر کرده ایم، شرکت ها در طول زمان برای انطباق با بازار تغییر می کنند. اگر به شرکت خود نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که نسخه فعلی برند شما بسیار متفاوت از مفهوم اصلی شما است. با این اوصاف، باید از خود بپرسید که آیا لوگوی شما هنوز دقیقاً نشان دهنده برند شما است یا وقت آن رسیده است که یک بازنگری کامل داشته باشید. آیا می دانستید که 75 درصد مشتریان یک برند را از روی لوگوی آن شناسایی می کنند؟ اگر لوگوی شما به درستی نشان دهنده برند شما نیست، زمان تغییر فرا رسیده است.

آیا می خواهم به گذشته ادای احترام کنم؟

تاریخچه شرکت شما مهم است که به خاطر بسپارید، به خصوص که به شما کمک کرد به جایی که امروز هستید برسید. به این ترتیب، ممکن است بخواهید از لوگوهای قبلی خود به عنوان الهام بخش برای طراحی لوگو جدید خود استفاده کنید. به عنوان مثال مورتون نمک را در نظر بگیرید. لوگوی جدید آنها ادای احترام به لوگوی قدیمی آنهاست اما با به روز رسانی های مدرن.

برای بسیاری از کسب و کارها، اگر لوگوی قبلی شما واقعاً قابل شناسایی باشد، می تواند سودمند باشد. همچنین یک راه عالی برای حفظ بخش بزرگی از مخاطبان وفادار شما است، زیرا بسیاری از آنها مارک هایی را ترجیح می دهند که تاریخچه برند ارزشمند را در نظر می گیرند. گفتنی است، این بستگی به نوع تغییر نام تجاری شما دارد. آیا به دنبال جدا شدن کامل از گذشته خود هستید یا می خواهید به سادگی بهبودی ایجاد کنید؟

چگونه یک لوگوی برند جدید طراحی کنم؟

تأثیرگذاری بر بازار هدف خود، به ویژه در بازارهای آمریکایی، بدون داشتن لوگوی متمایز و نمادین می تواند چالش برانگیز باشد. به این ترتیب، بهتر است نکاتی پیشرو در صنعت داشته باشید تا به شما در شروع به‌روزرسانی یا طراحی مجدد لوگو کمک کند.

بیایید چند نکته ضروری را بررسی کنیم تا به شما کمک کند به آسانی در تکامل لوگوی برند یا زمینه طراحی مجدد لوگو فرو بروید.

با حرفه ای ها کار کنید

به عنوان یک شرکت حرفه ای، بهتر است با کارشناسان برندسازی کار کنید که می توانند بینش حرفه ای خود را در مورد ابتکارات برندسازی شما ارائه دهند. از آنجا، می توانید شروع به یافتن ترکیب رنگ ها و سبک های طراحی مناسبی کنید که به طور موثر فرهنگ و تصویر شرکت شما را به تصویر می کشد.

هیچ چیز ارزشمندتر از کار کردن با افرادی نیست که در کار خود متخصص هستند و به شما امکان می دهد در بازار پررقابت خود به یک علامت بزرگ دست پیدا کنید.

با تخصص آنها، لوگوی شما به روندها مانند بسیاری از معروف ترین مارک ها توجه زیادی خواهد کرد. همچنین می توانید از تخصص آنها در برندسازی بازاریابی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر لوگوی شرکت خود را برای پروفایل های رسانه های اجتماعی خود تغییر دهید، به آرم های جدید برای کارت ویزیت، کالا و بسته بندی محصول نیز نیاز خواهید داشت.

بین Rebrand یا Refresh تصمیم بگیرید

اگرچه ممکن است شبیه به نظر بیایند، اما تفاوت قابل توجهی بین برند مجدد و تازه سازی وجود دارد.

با تغییر نام تجاری، یک لوگوی جدید از ابتدا خواهید ساخت. این اغلب برای شرکت هایی توصیه می شود که می خواهند خود را از تصویر قدیمی یا مخدوش کسب و کار فعلی خود جدا کنند.

با تجدید، بسیاری از اصول لوگوی موجود خود را حفظ خواهید کرد اما به سادگی آن را به روز می کنید. به عنوان مثال، شما به همان رنگ‌های لوگو و طراحی کلی پایبند هستید، اما ممکن است از یک طرح تمام حروف به یک فونت با حروف کوچک تغییر دهید.

برای بسیاری از شرکت‌ها، انتخاب بین برندسازی مجدد یا به‌روزرسانی بیشتر به بودجه بستگی دارد، زیرا برای برندسازی مجدد باید لوگوی تمام محصولات مرتبط با شرکت را تغییر دهید. این نه تنها پرهزینه است، بلکه اجرای آن زمان زیادی نیز می برد.

با به‌روزرسانی لوگو، می‌توانید انتخاب کنید که لوگوی جدید خود کجا نمایش داده شود و لوگوی موجود کجا نگهداری شود. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما به اندازه پروفایل های رسانه های اجتماعی شما محبوب نیست، می توانید از لوگوی جدید خود در توییتر خود استفاده کنید و لوگوی قدیمی خود را برای سایت خود نگه دارید.

طرح رنگ کامل را انتخاب کنید

نکته ای که در طراحی لوگو جدید باید به آن توجه کرد این است که رنگ ها مهمترین بصری هستند که باید به آنها توجه جدی کرد. تا 90 درصد از مشتریان معتقدند که نظر آنها در مورد محصولات تنها بر اساس رنگ است. با این اوصاف، شما می خواهید مطمئن شوید که انتخاب درستی برای موقعیت یابی در بازار دارید.

اول، مهم است که احساساتی را که می‌خواهید از برندسازی خود برانگیزید در نظر بگیرید، اگرچه هنگام کار با یک پزشک حرفه‌ای برند، احتمالاً این دانش را خواهند داشت.

چند نمونه شامل موارد زیر است:

  • بنفش: اغلب با رمز و راز، سلطنت و خلاقیت همراه است
  • آبی: به طور کلی نشان دهنده قابلیت اطمینان، وفاداری و صداقت است
  • سبز: معمولاً به عنوان نشان دهنده ثروت، فراوانی و طبیعت شناخته می شود
  • قرمز: معمولاً با خطر، اشتیاق و خشم همراه است

در حالت ایده آل، شما می خواهید رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند و محصولات شما باشد. همچنین ممکن است متوجه شوید که رنگ های خاص بیشتر از سایرین به مخاطبان هدف شما مربوط می شود و آنها را به انتخابی آسان تبدیل می کند.

تحقیقات بازار انجام دهید

با تمام محتوای پویایی که به بازار می آورید، باید قبل از انتشار آن برای عموم، نظر مخاطبان خود را جلب کنید. اینجاست که تحقیقات بازار، مانند گروه‌های متمرکز، می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد.

با آوردن لوگوی جدید خود به درصدی از مخاطبان هدف خود، می توانید به وضوح درک کنید که آنها چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند. با استفاده از این ورودی ارزشمند، می توانید کیفیت لوگوی شرکت خود را اصلاح کنید تا آنچه را که باید ارائه دهید بهتر منعکس کند.

بهترین بخش این است که می توانید بینش مشتری خود را با هزینه کم به دست آورید، زیرا گروه های متمرکز کاملا مقرون به صرفه هستند. می‌توانید لوگوی خود را تا زمانی که کاملاً توجه مخاطبانتان را جلب کند، قبل از آوردن آن به تمام مواد بازاریابی خود، مانند ایمیل‌ها، اصلاح کنید.

در مورد ویژگی های لوگو تصمیم بگیرید

بدون شک مهم است که در مورد ویژگی های لوگوی خاصی که می خواهید هنگام طراحی یا به روز رسانی لوگو از آنها استفاده کنید، تصمیم بگیرید. مهمترین عواملی که باید در نظر گرفته شود موارد زیر است:

نوع لوگو

یکی از عوامل مهم که باید با پزشک حرفه ای برندینگ خود مشورت کنید، نوع لوگویی است که می خواهید به آن تغییر دهید. اکثریت شرکت های Fortune 500 از علامت های حروف (5%)، نشان ها (2.4%)، علامت های کلمه (31%) یا ترکیبی (61%) در لوگوی خود استفاده می کنند.

فونت

جالب اینجاست که انتخاب فونت شما یکی دیگر از نکات مهمی است که در طراحی لوگو باید به آن توجه کنید. به نظر می رسد فونت های خاصی مانند Serif (مارک های لوکس مانند پرادا) و Sans serif (شرکت های فناوری مانند فیس بوک) محبوب ترین ها باشند. دیگر انتخاب های رایج عبارتند از Helvetica، Bodoni، Open Sans و Cursive.

هنگام انتخاب فونت، باید انتخابی داشته باشید که مستقیماً با تصویر برند شما مرتبط باشد. همچنین باید فونت قابل تشخیصی را انتخاب کنید که سایر عناصر لوگوی شما را از بین نبرد.

تصویرسازی

تصاویر در لوگوی شرکت شما سومین نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید. تصویر مناسب می تواند به قابل تشخیص ترین بخش برند شما تبدیل شود و به برانگیختن احساسات مناسب در مخاطبان شما کمک کند. به عنوان مثال، 88٪ از بزرگسالان بلافاصله لوگوهای شل و مک دونالد را تشخیص می دهند.

چند نمونه از طراحی مجدد لوگوی موفق چیست؟

با کمال تعجب، برخی از محبوب‌ترین برندهای جهان در سال جاری تحت بازنگری لوگو قرار گرفتند. در اینجا چند نمونه از طراحی مجدد لوگوی فوق‌العاده وجود دارد که می‌شناسید:

Sprite  :

Sprite یکی از برندهای جذاب در این لیست است زیرا دارای یک تغییر برند لوگو و یک تغییر نام تجاری کامل بسته بندی بود.

به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هایی که گروه کوکاکولا تولید می‌کرد، تغییر نام تجاری آن‌ها شگفت‌انگیز بود. آنها نه تنها لوگوی موجود خود را از بین بردند و مدرن کردند، تصاویر پس زمینه را حذف کردند، بلکه بطری های خود را نیز از سبز به شفاف تغییر دادند.

اگر چیزی در مورد تغییر برند Sprite وجود داشته باشد، جذابیت بصری جدیدی را به میز می آورد. تغییرات ساده در فونت لوگو ظاهری جدید و با طراوت را برای برند ایجاد می کند.

M&Ms

M&Ms نمونه عالی دیگری از یک برند محبوب است که تغییری جزئی در برندسازی ایجاد کرد که دنیایی از تفاوت را ایجاد کرد. M&M ها با صاف کردن لوگوی خود و روشن کردن رنگ، دیدگاه لوگوی خود را کاملاً تغییر می دهند. با تغییرات ظریف، اکنون چشمان شما بر روی آمپرسند متمرکز می شود، یک عنصر طراحی ظریف که نماد برند M&Ms است.

باسکین رابینز

اگر نمونه ای از تفاوت عظیم را می خواهید، به روز رسانی باسکین رابینز به لوگوی موجود خود تا حد امکان به برندسازی مجدد نزدیک است. به‌روزرسانی‌های سبکی آن‌ها در برندشان برای مخاطبان بزرگ‌تر بسیار جذاب‌تر است، و از سبک اصلی یکپارچهسازی با سیستم‌عامل لوگوی قدیمی خود حذف می‌شود. گفته می شود، آنها گذشته خود را به طور کامل نادیده نمی گیرند.

با لوگوی جدید، رنگ‌های اصلی جدید Baskin Robbins صورتی و قهوه‌ای هستند، دو رنگی که در کمپین‌های بازاریابی اصلی آن‌ها در سال 1953 مورد استفاده قرار گرفتند. با بازگشت به ریشه‌های اصلی‌شان، آنها تصویر خانوادگی خود را حفظ می‌کنند و در عین حال ظاهر خود را تازه می‌کنند.

زمان بهتری برای تازه کردن لوگوی شما وجود ندارد :

اگر متوجه شده اید که شرکت شما در رقابت خلاقانه شما عقب مانده است، وقت آن است که به تجدید لوگوی خود فکر کنید. چه با تغییر تایپوگرافی با حروف بزرگ، تمرکز بر روند طراحی سه بعدی یا بازگشت به ریشه های خود، گزینه ها بی پایان هستند. امروز برای نیازهای تکامل لوگوی خود با یک متخصص برندینگ کار کنید و لوگوی عالی را طراحی کنید که امروزه برند شما را جذب کند.

برای مطالعه بیشتر ...