معرفی طراحی لوگو مونوگرام ( monogram logo )

طراحی لوگو مونوگرام

  1. Home
  2. »
  3. دسته‌بندی نشده
  4. »
  5. طراحی لوگو مونوگرام

یکی از سبک ها در سفارش طراحی لوگو های ساده ، مونوگرام میباشد. این شیوه در طراحی تأکید بروی حروف اول نام فعالیت مورد نظر ( و برای اشخاص حروف اول نام شخص ) دارد. به طور کلی این سبک دارای جزییات اندکی بوده و تمرکز بالایی در خصوص سرعت انتقال مفهوم و بحث یادآوری برند دارد. این مورد باعث شده در بین شرکت هایی که رقابت زیادی دارند کاربرد زیادی داشته باشد. چرا که میزان جزییات با سرعت انتقال مفهوم و یادآوری برند مربوطه در ارتباط میباشد. با این حال برخی از آرم ها در این سبک میتواند به صورت کلاسیک و فانتزی طراحی گردد که کاملا کاربرد متفاوتی نسبت به دیگر آرم ها در این سبک دارند. از طرفی برای طراحی لوگو مونوگرام نیاز به ساده سازی بسیار عمیق وجود دارد. درک مناسب حروف و تحلیل فرم آن ها نقش بسیار مهمی در طراحی لوگو مونوگرام دارند. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص معرفی طراحی لوگو مونوگرام برای شما داده میشود.

معرفی لوگو و آرم مونوگرام :

همان طور که اشاره شد مونوگرام یک سبک از طراحی بوده و تأکید آن بروی حروف اول است. در واقع لوگوی مونوگرام یک طرح تزئینی است که از ترکیب یک تا سه حرف (به طور سنتی سه) برای ایجاد یک نماد واحد ساخته شده است. لوگوهای مونوگرام معمولاً برای نشان دادن حروف اول یک شخص یا کسب و کار استفاده می شوند. حروف در این سبک لوگو نیز ممکن است با تصاویر ترکیب شوند تا مفهوم برند را بیشتر نشان دهند.

تاریخچه طراحی لوگو مونوگرام :

تاریخچه طراحی لوگو مونوگرام مربوط به سال ها قبل از میلاد برمیگردد. در واقع این سبک از طراحی آرم یکی از قدیمی ترین اشکال شناسایی هستند که در یونان باستان اولین بار بره روی سکه ها و برای نشان دادن شهرهای مختلف استفاده می شده است. در طول تاریخ، مونوگرام ها اغلب توسط نقاشان بر روی آثار هنری خود، و همچنین توسط خانواده های سلطنتی که برای تمایز (اغلب برای اعلام دارایی) و برای دعوت عروسی به آنها تکیه می کردند، استفاده می شد. همچنین امروزه در برخی از شیوه ها نگارش نیز از رگه هایی از سبک مونوگرام برای تأکید آن بروی حرف اول مشاهده میشود.

ویژگی های مونوگرام :

یکی از ویژگی های مهم مونوگرام جزییات کم آن است. این مورد باعث افزایش سرعت انتقال مفهوم ظاهری به بیننده میشود. این مورد به معنای شناسایی برند در مدت زمان کمتر توسط مخاطبین آن میباشد. از طرفی نیز نسبت طول به عرض ناحیه نشست لوگو های مونوگرام معمولا به مربع نزدیکتر هستند. این ویژگی به طرح کمک میکند که با سهولت بهتری در موارد مختلف بدون آن که نیاز به کاهش ابعاد ( که به طبع با کاهش وضوح آن همراه است ) باشد ، مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی در خصوص برخی از موارد مانند استفاده از لوگو بر روی محصولات ، به دلیل فرم خاص آن ها به خصوص در بطری ها یا مقطع دایره امکان عدم قرار گیری تمامی لوگو در مقابل بیننده بالاتر خواهد بود. که لوگو های مونوگرام به دلیل ابعاد مناسب آن در این خصوص بهتر عمل میکنند. 

کاربرد طراحی لوگو مونوگرام :

به طور کلی طراحی لوگو های مونوگرام برای برند هایی که دارای نام های طولانی هستند کاربرد زیادی دارد. با خلاصه سازی حروف و میتوان ابعاد کل لوگو رو کاهش داد که پیش از این در خصوص اهمیت این مورد توضیحاتی داده شد. همچنین استفاده از حروف در هم تنیده جهت گنجایش تمامی نام طولانی یک برند موجب کاهش شفافیت و اغلب جزییات طرح شده که در نتیجه عملکرد یک نشان تجاری را کاهش میدهد. این مورد به خصوص در زمان تشخیص نشان توسط افراد تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. از این رو توصیه میشود در فعالیت هایی که از نام های طولانی استفاده میکنند، کاربرد مونوگرام میتواند بسیار دارای اهمیت باشد. از طرفی نیز دلیل شناسایی بهتر لوگو به دلیل جزییات کمتر طرح نسبت به برخی از سبک های دیگر ، برای فعالیت هایی که نیاز به تشخیص سریع تر توسط بیننده دارند کاربرد بالایی دارد. چرا که این مورد در فعالیتی که در آن ها رقابت شدید تر میباشد میتواند 

برای مطالعه بیشتر ...