فضای منفی در طراحی لوگو

معرفی فضای منفی در طراحی لوگو :

  1. Home
  2. »
  3. دسته‌بندی نشده
  4. »
  5. معرفی فضای منفی در طراحی لوگو :

فضای منفی در طراحی لوگو به کاهش حجم از فرم اصلی گفته میشود. برای استفاده از این مورد، تمرکز طراحی باید بروی فرم سیلوئت قرار بگیرد. چرا که به دلیل محدودیت های ایجاد شده، طراحی بهتر صورت خواهد گرفت. در سال های اخیر یکی از گرایش های جالب در خلق لوگو استفاده از فضای منفی است. اگرچه این روش سال‌هاست که وجود داشته است، اما راهی برای انجام کارهایی است که می‌تواند به شما در ایجاد لوگویی مدرن و مینیمالیستی کمک کند. بنابراین، بیایید نحوه استفاده از فضای منفی هنگام ایجاد لوگو را بررسی کنیم.

فضای منفی در طراحی لوگو چیست؟

برای شروع، فضای منفی چیست؟ طبق تعریف رسمی آن، ناحیه اطراف و بین قسمت های یک تصویر است. به عبارت دیگر فضای منفی پس زمینه است چه شفاف و چه رنگی. روند استفاده از فضای منفی استفاده هدفمند از پس زمینه هنگام ایجاد لوگو است. با بازی با فضای منفی، می توانید آیکون ها و حتی یک پیام مخفی را وارد کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، لوگوهای ایجاد شده با فضای منفی یکی از روندهای محبوب برای سال 2023 هستند. بنابراین، اگر به دنبال ایده هایی برای ایجاد یک لوگو در سال جاری هستید، این نکته ای است که باید در نظر بگیرید.

فضای منفی در طراحی لوگو

هنگام ایجاد چه چیزی را باید در نظر داشت؟

اولین جنبه لوگوهایی که فضای منفی دارند ساده بودن آنهاست. با بازی با پس‌زمینه، می‌توانید آیکون‌ها یا جزئیات را اضافه کنید و در عین حال ظاهری مینیمالیستی داشته باشید. بدیهی است که برای رسیدن به این نتیجه باید کارهای زیادی انجام دهید.

ابتدا به آیکون های مختلف فکر کنید. بیشتر اوقات، لوگوهایی که از فضای منفی استفاده می کنند از دو آیکون تشکیل شده اند. نماد دوم اغلب کوچکتر است و در یک مکان خاص برای انتقال یک پیام خاص قرار می گیرد. شما باید آیکون های عالی را برای رسیدن به آنچه در ذهن دارید پیدا کنید. شما باید نمادها را در کنار هم قرار دهید تا همه چیز طبیعی به نظر برسد. همچنین ممکن است در صورت نیاز از حروف استفاده شود.

فضای منفی در طراحی لوگو

مورد بعدی رنگ ها هستند. لوگوهای ایجاد شده از فضای نگاتیو حداکثر از سه رنگ تشکیل شده اند که دو رنگ ترجیح داده می شود. برای ایجاد یک شکل، با رنگ پس زمینه بازی کنید و مطمئن شوید که کنتراست رنگ کافی دارید. البته باید توجه داشته باشید که در طراحی لوگو بهتر است جهت کاهش جزئیات و بهبود تمرکز بصری، بیش تر از سه رنگ استفاده نکنید. این مورد بهتر است که در تمامی سبک ها رعایت شود.

در نهایت، به یاد داشته باشید که همه اجزا باید شرکت شما را به خوبی نشان دهند. به پیام خود فکر کنید. یک لوگو باید نماینده باشد. این اولین کارش است. یک مثال رایج استفاده از یک جزء از نماد برای نشان دادن محل مبدا شما است. این ممکن است شامل استفاده از طرح کلی شکل کشور شما باشد.

برای مطالعه بیشتر ...