نحوه طراحی لوگو مینیمال

نحوه طراحی لوگو مینیمال

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. نحوه طراحی لوگو مینیمال

در نحوه طراحی لوگو مینیمال توجه زیادی به جزئیات و تعداد اجزای بصری موجود در لوگو میشود. چرا که تمرکز اصلی این نوع نشان بر روی انتقال مفهوم بوده و ساده سازی آن میتواند به تشخیص ، شناخت و یادآوری نشان کمک بسیاری کند. که معمولاً به دلیل اهمیت سادگی در نشان های تجاری، این امروزه این عمل در بازطراحی لوگو بسیار دیده میشود. در این مقاله سعی شده که به صورت خلاصه مفاهیم مورد نیاز برای طراحی یک لوگو مینیمال را به شما نمایش دهیم.

در سال های اخیر، بسیاری از شرکت ها تصمیم گرفته اند که لوگوی خود را در طول طراحی مجدد ساده کنند. اما چرا؟ صرفاً به این دلیل که لوگوهای مینیمالیستی مد هستند. سادگی و مینیمالیسم از روندهای مهم در دنیای طراحی لوگو امروزه هستند. بنابراین، بهترین نکات ما برای بازطراحی یا طراحی لوگو مینیمال را در این مقاله دریافت خواهید کرد.

«بیشتر بخوانید : اهمیت طراحی لوگو مینیمال »

نحوه طراحی لوگو مینیمال

مهمترین نکته در طراحی لوگو مینیمال سادگی آن است. سادگی نیز باید با توجه به تحلیل فرم صورت بگیرد. به این صورت که ابتدا با بررسی فرم اطلاعات مهم را بدست آورید. سپس طبق آن اطلاعات فرم را تنها با آن اطلاعات ایجاد کنیم. برای مثال در صورتی که ما نیاز به طراحی یک یک زنبیل خرید داریم، بعد از برسی فرم متوجه میشیویم که دو مورد فرم بدنه (یا مستطیل و یا ذوزنقه) و دسته (یک نیم دایره ساده) میباشد. و اجزای دیگر همچون دوخت دور زنبیل جزء فرم های فرعی میباشد. لذا برای ایجاد یک لوگو مینیمال باید تنها از فرم های اصلی استفاده کنید.

در پارگراف قبلی سعی کردیم به صورت خلاصه و کامل جهت نحوه طراحی لوگو مینیمال توضیح دهیم. با این حال در صورتی که شما تمایل به جمع آوری اطلاعات بیشتری دارید. توصیه میکنیم ادامه مطلب را مشاهده نمایید.

چرا باید یک لوگوی مینیمال ایجاد کنیم؟

بیایید از ابتدا شروع کنیم. منظور ما از لوگوی مینیمال دقیقا چیست؟ اگر در فرهنگ لغت بررسی کنیم، مینیمالیسم چیزی را تا حد امکان به اجزای اساسی آن تقلیل می دهد. به عبارت دیگر، در هنگام طراحی لوگو ، افراد از مهمترین اجزا استفاده می کنند و از جزئیات اضافی اجتناب می کنند.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، مینیمالیسم و سادگی از گرایش های مهمی هستند که به طراحی لوگو می رسند. برای اینکه یک لوگو مدرن در نظر گرفته شود، از بارگذاری بیش از حد آن با رنگ ها، فونت ها یا اجزای بصری مختلف خودداری کنید. همه چیز را تا حد امکان ساده نگه دارید. به اصول اولیه برگردید. این ظاهری تمیز و تمیز می دهد. این بسیار امکان پذیر است که ارزش های شرکتی خود را در حین اعمال خویشتن داری نشان دهید.

همچنین، ذکر اهمیت انعطاف پذیری لوگو نیز ضروری است. امروزه، یک لوگو باید به همان اندازه در وب استفاده شود که در چاپ. لوگوی شما باید همیشه خوب به نظر برسد، صرف نظر از رسانه. یک لوگوی مینیمالیستی کار را برای شما آسان تر می کند. با ساده نگه داشتن آن، شانس داشتن لوگویی را افزایش می دهید که انعطاف پذیر باشد و به اندازه یک عکس نمایه در رسانه های اجتماعی و در یک آیتم تبلیغاتی خوب به نظر برسد. همچنین، به دلیل محدود بودن ابعاد، احتمال زیادی وجود دارد که به یک نسخه مینیمالیستی از لوگوی خود برای تصویر فاویکون نیاز داشته باشید.

نحوه طراحی لوگو مینیمال

هنگام طراحی لوگو مینیمال چه نکاتی را باید در نظر داشت

اگر می خواهید یک لوگوی مینیمال برای کسب و کار خود ایجاد کنید، در زیر چند نکته برای کمک به شما وجود دارد :

در نحوه طراحی لوگو مینیمال، لوگوی خود را تا حد امکان ساده کنید

اگر قبلاً یک لوگو دارید و می‌خواهید آن را برای مدرن‌تر کردن دوباره طراحی کنید، یکی از راه‌های انجام این کار این است که آن را تا حد امکان ساده کنید. به عنوان مثال، می توانید تعداد رنگ ها را از سه به دو تغییر دهید و در صورت داشتن لوگوی ترکیبی، نام کامل شرکت را حذف کنید.

هنگام حذف اجزاء، به خاطر داشته باشید که هنوز باید شرکت شما را بشناسیم. یکی از راه های موفقیت آمیز طراحی مجدد لوگو این است که اجزای مهم یا تاریخی لوگوی اصلی خود را حفظ کنید. نمونه بارز این موضوع، خودروساز نیسان است که هنگام طراحی مجدد لوگوی خود فقط شکل دایره ای را حفظ کرده است.

نوع مناسب لوگو را انتخاب کنید

در مرحله بعد، اگر می خواهید یک لوگوی مینیمالیستی طراحی کنید، بدانید که برخی از انواع لوگوها بهتر از بقیه هستند. آرم‌ها یا نشان‌های ترکیبی ممکن است اجزای زیادی داشته باشند تا کل چیز مینیمالیستی باشد. برعکس، یک لوگوی مونوگرام یا نماد را در نظر بگیرید. بدیهی است که هنگام طراحی نشان تجاری خود می توانید از هر نوع لوگویی استفاده کنید.

لوگوی مونوگرام حداکثر فقط چهار حرف و اغلب حروف اول است. اگر می خواهید روی نام شرکت یا نام خود تأکید کنید، این گزینه خوبی است. در غیر این صورت، نشان نماد، همانطور که از نام آن مشخص است، فقط یک نماد است. این نوع لوگو عمدتاً توسط شرکت های چند ملیتی استفاده می شود که نیازی به شناسایی نام آنها در لوگو ندارند.

نحوه انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو مینیمال

رنگ ها اجزای مهم تصویر برند شما هستند، به خصوص اگر می خواهید یک لوگوی مینیمالیستی ایجاد کنید. توصیه می کنیم برای ساده نگه داشتن آن تا حد امکان از یک رنگ حداکثر دو استفاده کنید. و از آنجایی که نمی‌توانید از رنگ‌های زیادی استفاده کنید، انتخاب سایه مناسب برای نشان دادن کسب‌وکار و ارزش‌های آن بسیار مهم است.

ابتدا باید رنگ اصلی خود را انتخاب کنید. در این راستا، نگاهی به معنای رنگ ها مهم است، زیرا می تواند منبع الهام باشد. همه می‌دانند که قرمز رنگ عشق است، اما آیا می‌دانستید که رنگ قرمز همراه با خشم و ممنوعیت‌ها نیز هست؟ در مرحله بعد، هنگامی که ایده ای در مورد رنگ مورد استفاده پیدا کردید، با آزمایش، سایه مناسب را پیدا کنید. آیا می خواهید یک قرمز بسیار روشن برای جلب توجه یا قرمز مایل به صورتی تر برای نشان دادن ظرافت شما؟

به فونت توجه زیادی کنید

اگر می خواهید یک لوگو با متن ایجاد کنید، باید فونتی را انتخاب کنید که به خوبی شما را نشان دهد، حتی اگر قصد دارید فقط از یک حرف استفاده کنید. مانند رنگ‌ها، انواع فونت‌ها می‌توانند به شما در نمایش ارزش‌های شرکتی کمک کنند. از آنجایی که می خواهید یک لوگوی مینیمالیستی طراحی کنید، فونتی را انتخاب کنید که متناسب با برند شما باشد. این مهم‌تر است زیرا از اجزای مختلف زیادی برای متمایز شدن استفاده نمی‌کنید.

صدها فونت مختلف از جمله چندین دسته وجود دارد. در میان آنها فونت های serif و sans serif وجود دارد. فونت های سریف جنبه سنتی و جدی دارند. فونت های بدون سریف مدرن، خنثی و قابل دسترس در نظر گرفته می شوند. این به شما بستگی دارد که ببینید چه چیزی در کسب و کار شما بهتر عمل می کند. با خیال راحت فونت های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که فونتی را بیابید که کاملاً با برند شما کار می کند.


در لینک های زیر میتوانید مطالب مشابه را مشاهده نمایید:

برای مطالعه بیشتر ...