نحوه طراحی لوگو کاربر پسند

نحوه طراحی لوگو کاربر پسند :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. نحوه طراحی لوگو کاربر پسند :

نحوه طراحی لوگو کاربر پسند به این صورت است که ابتدا شما فعالیت مورد نظر را به دقت بررسی میکنید. سپس برای جوابدهی درست به نیازمندی های آن عملیات طراحی را شروع میکنید. همچنین این مورد دارای یکسری نکات میباشد که شما باید در طراحی خود آن را رعایت نمایید. این موارد شامل دانش نسبی از فرم ها ، داشتن هماهنگی بین اجزای بصری و انتخاب رنگ مناسب برای فعالیت مورد نظر است. در این مقاله به بررسی نحوه طراحی لوگو کاربر پسند خواهیم پرداخت.

اهمیت طراحی لوگو کاربرد پسند :

همه انواع کسب و کارها به یک لوگو نیاز دارند، خواه یک شرکت کوچک محلی باشد یا یک شرکت چند ملیتی. با این حال، گاهی اوقات، با وجود بودجه، لوگو انتظارات را برآورده نمی کند. بنابراین، چگونه می توانید یک لوگو بسازید تا موفقیت آمیز باشد؟ در این مقاله مراحل ساخت لوگوی مورد علاقه مشتریان را به شما ارائه می دهیم.

کسب و کار خود را تحلیل کنید

قبل از شروع طراحی لوگوی خود، به شدت توصیه می شود که برای تجزیه و تحلیل کسب و کار و محصولات خود وقت بگذارید. دلیل آن ساده است، شما می خواهید لوگویی ایجاد کنید که نشان دهنده و انتقال یک پیام خاص باشد. به سوالات پاسخ دهید، نقاط قوت و ارزش های شما چیست؟ چگونه از رقابت متمایز می شوید؟ در صورت لزوم، فهرستی از کلمات کلیدی که کسب و کار شما را به خوبی توصیف می کند تهیه کنید.

اما چرا هنگام ایجاد لوگوی خود برای تجزیه و تحلیل کسب و کارتان وقت بگذارید؟ این شما را از ایجاد یک لوگوی زیبا که با آنچه ارائه می‌دهید مطابقت ندارد، نجات می‌دهد. بهترین مثال در این زمینه لوگوی شرکت نفت BP است. آنها لوگویی شبیه به یک گل ایجاد کردند و از پالت رنگی استفاده کردند که شامل زرد و سبز بود. بیایید بگوییم که این لوگو برای شرکتی که محصولات سازگار با محیط زیست ارائه می دهد و نه نفت، به خصوص پس از یک نشت فاجعه بار، بهتر کار می کرد.

مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید

سپس، نوبت به تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف می رسد. اگر می خواهید لوگویی ایجاد کنید که مورد پسند این دسته از افراد قرار گیرد، ابتدا به یک مشتری هدف نیاز دارید. به سوالات پاسخ دهید، دقیقاً محصولات شما برای چه کسانی هستند. چه کسی به خدمات شما نیاز دارد این یک مرحله مهم در هنگام ایجاد کسب و کار یا محصولات جدید است. هنگامی که گروهی از افراد را هدف قرار دادید، دریابید که آنها چه چیزی را دوست دارند و نیازهای آنها را پیدا کنید. این به شما اطلاع می دهد که آیا نیاز به ایجاد لوگویی دارید که نسبتاً عمومی باشد یا ظاهر بسیار دقیقی داشته باشد. بدیهی است که می توان مخاطبان هدف متفاوتی داشت.

فرض کنید شما شرکتی هستید که می خواهد به زنان کارآفرین آموزش دهد. از آنجایی که آنها حرفه ای هستند، لوگوی شما باید اعتبار و جدیت شما را نشان دهد. استفاده از فونت serif در اینجا می تواند کمک کننده باشد. سپس، به جای انتخاب رنگ صورتی، می توانید پالت رنگی را انتخاب کنید که بنفش داشته باشد زیرا رنگی است که با سلطنت و قدرت مرتبط است.

نحوه طراحی لوگو کاربر پسند

روندها را تحلیل کنید

روندهای مربوط به لوگوها تا حدی مهم هستند. بنابراین، وقت بگذارید و بدانید که چه چیزی مد است و چه چیزی نیست. این می تواند شما را از برخی اشتباهات نجات دهد. به جدیدترین طراحی‌ها نگاه کنید و از برخی از جنبه‌های این طراحی‌های مجدد الهام بگیرید. این می تواند استفاده از اشکال خاص، فونت ها، پالت رنگ و غیره باشد. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که از آنجایی که روند طراحی لوگو اغلب تغییر می کند، نباید کورکورانه از مدها پیروی کنید.

بنابراین روند لوگو در سال 2022 چیست؟ اول، مهم ترین روند در سال های اخیر سادگی و مینیمالیسم بوده است. لوگوی خود را با جزئیات غیر ضروری پر نکنید. ایجاد یک لوگوی ساده می تواند به شما کمک کند از آن در همه جا به راحتی استفاده کنید، چه در چاپ و چه در وب. همچنین، استفاده از اشکال هندسی، شیب رنگ با جلوه های سه بعدی و طرح بندی حروف همچنان روند قوی امسال است.

نحوه طراحی اولین نسخه از لوگو کاربر پسند

اکنون که ایده ای از مخاطبان هدف خود و آخرین روندها دارید، زمان ایجاد آن فرا رسیده است! یک نوع لوگوی مرتبط، پالت رنگ و فونت مناسب را انتخاب کنید و سپس شروع به آزمایش کنید. به یاد داشته باشید که هر عنصر تصویر برند شما باید با اجزای دیگر هماهنگ باشد. این مورد به خصوص در اولین نسخه لوگو، به دلیل اهمیت برخورد اول دارای اهمیت زیادی میباشد. همچنین فرم و رنگ لوگو باید با ارزش های شرکت و فعالیت مورد نظر نیز مرتبط باشد.

اما در کل اگر می خواهید یک لوگوی خوب ایجاد کنید چه ویژگی هایی باید در نظر داشته باشید؟ اولین موضوع در طراحی لوگو این است که طرح شما از نظر «ظاهری» باید قابل تشخیص، انعطاف پذیر، ساده، جاودانه و منحصر به فرد باشد. این مورد کمک میکند تا طرح به راحتی با کسب و کار شما مرتبط شود. همچنین انعطاف پذیری آن را افزایش داده، به طوری که می توانید از آن در هر مکانی استفاده کنید. همچنین این طرح ها معمولا ساده است زیرا لوگوهای پر بار در مد نیستند. و بی انتها، بنابراین مجبور نیستید هر سال دوباره طراحی کنید. و در آخر بی نظیر ( یونیک ) است زیرا لوگوی شماست و لوگوی شرکت دیگری نیست.

نحوه آزمایشات در انجام طراحی لوگو کاربر پسند

وقتی بالاخره یک لوگوی امیدوارکننده در دست دارید، وقت آن است که آن را آزمایش کنید. فوراً آن را فاش نکنید. برای افزایش شانس اینکه مشتریان شما آن را دوست داشته باشند، با نشان دادن آن به اطرافیانتان مانند دوستان و همکارانتان شروع کنید تا بازخورد آنها را دریافت کنید. برای انجام تنظیمات در صورت نیاز به تخته طراحی برگردید.

در مرحله بعد، گروهی از افرادی را پیدا کنید که مخاطبان هدف شما را به خوبی نشان دهند و سپس لوگوی خود را به آنها نشان دهید. آیا سفیران یا مشتریانی دارید که در به اشتراک گذاری برند شما نقش دارند؟ آیا گروه های مرتبط در شبکه های اجتماعی را می شناسید؟ از آنها بپرسید که چه فکر می کنند، و وقتی نشان شما را می بینند چه احساسی دارند. به خاطر داشته باشید که تغییر همیشه می تواند ترسناک باشد. ممکن است کمی طول بکشد تا مشتریان شما به نشان جدید شما عادت کنند، از این رو انجام چندین آزمایش برای قرار دادن شانس در کنار شما اهمیت دارد.

در پایان، اگر می‌خواهید مشتریانتان لوگوی شما را دوست داشته باشند، مهم است که بدانید چه چیزی را دوست دارند و ایده‌ای از روندهای فعلی داشته باشید. یکی از شرکت هایی که در طراحی مجدد لوگوی خود بسیار موفق بوده است موزیلا فایرفاکس است.

برای مطالعه بیشتر ...