خدمات طراحی گرافیک کومو مارکت
چرا امروزه طراحی لوگو دارای اهمیت است ؟

چرا امروزه طراحی لوگو دارای اهمیت است :

  1. Home
  2. »
  3. دسته‌بندی نشده
  4. »
  5. چرا امروزه طراحی لوگو دارای اهمیت است :

باید گفت که امروزه طراحی لوگو دارای اهمیت بسیاری است. اما چرا ؟ برای جواب ساده به این سوال باید گفت که به دلیل گسترش فراوان صنایع مختلف و زمینه های فعالیت، نیاز به تمایز در برند ها بیشتر شده است. برای مثال در خصوص مواردی که نام آن ها به یکدیگر شباهت دارد تنها تمایز ظاهری بین این دو برند لوگو آن ها خواهد بود. البته باید گفت که این مورد تنها یکی از اهمیت های طراحی لوگو در رقابت امروزی میباشد. آیا می دانستید که یک فرد به طور متوسط روزانه در معرض 4000 تا 10000 آگهی قرار می گیرد؟ در این تبلیغات شاهد لوگو، تصاویر و ارتباطات هستیم. اما عنصری که در هنگام خرید خود بیشتر به خاطر می آوریم، لوگو است!

لوگوها همه جا ما را احاطه کرده اند، اما اغلب ما حتی متوجه آن نمی شویم. از اسکرول کردن فیدهای اینستاگرام، قدم زدن با سگ ها یا خرید مواد غذایی، ما دائماً با برندها ارتباط برقرار می کنیم. این نمادها ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند، اما نقش مهمی در زندگی ما و تلاش‌های برندسازی کسب و کار شما دارند. لوگوها ابزار قدرتمندی برای ایجاد شناخت، اعتماد و وفاداری هستند. آنها به کسب و کار شما کمک می کنند تا متمایز شود و مشتریان شما را به خاطر بسپارند. ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد برای راه اندازی برند شما بسیار مهم است. پیش از شروع بهتر است با واژه لوگو (LOGO) بیشتر آشنا شوید.

لوگو چیست؟

مفهوم لوگو (LOGO) برای هزاران سال وجود داشته است، از نقاشی های بدوی غار گرفته تا هیروگلیف های مصر باستان و تاج های خانوادگی از قرون وسطی. اما امروزه در طراحی یک لوگو از کلمات، تصاویر و رنگ ها برای شناسایی یک برند یا محصول استفاده شده است و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد.

چرا امروزه طراحی لوگو دارای اهمیت است ؟

پل رند، پدر طراحی گرافیک، گفت: “لوگو (مستقیم) نمی فروشد. شناسایی می کند.» این چیزی است که هنگام طراحی لوگو باید به خاطر بسپارید، زیرا باید سازگار، قابل تشخیص باشد و احساس مثبت یا معناداری را برانگیزد. همچنین باید بیانگر روح و ارزش های یک برند باشد که در تمام عناصر بصری و کانال های بازاریابی ادغام می شود. یک لوگو باید متمایز و جاودانه باشد، برجسته و برای مخاطب به یاد ماندنی باشد. همچنین باید جوهر یک برند را در بر بگیرد و پیام درست را به مشتریان بالقوه منتقل کند. یک لوگوی موفق باید در قالب های چاپی و دیجیتالی منحصر به فرد، انعطاف پذیر و همه کاره باشد.

در نهایت، لوگو چهره یک شرکت و بخش مهمی از هویت یک برند است. این مهم است که برای درست کردن طرح وقت بگذارید تا مطمئن شوید که در آزمون زمان ایستاده و با مخاطب هدف طنین انداز می شود.

چرا امروزه طراحی لوگو دارای اهمیت است :

حال بیایید به جواب سوال اینکه “چرا امروزه طراحی لوگو دارای اهمیت است” بپردازیم. در عصر دیجیتال، لوگو برای موفقیت یک تجارت ضروری است. اما چرا؟ در واقع به دلیل گسترش فعالیت ها و رقابت بالا همه چیز بستگی به زمان دارد. زمانی که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید توجه مشتری خود را جلب کنید. لذا به ایجاد یک تصور اولیه قوی نیاز خواهید داشت. همچنین این مورد به ایجاد یک تمایز در بین رقابت کمک کرده و در خصوص تقویت وفاداری مشتری تأثیر زیادی دارد. لوگو به انتقال ارزش ها، مأموریت و اخلاق شما کمک می کند. شما می توانید به طور موثر پیام خود را منتقل کنید و تأثیری ماندگار بگذارید.

مزایا طراحی لوگو در رقابت امروزی :

در زیر برخی از مزایا طراحی لوگو در رقابت امروزی را برای شما بیان کرده ایم.

برای هویت برند شما عالی است

برندسازی موفق تماماً در ارتباط با مشتریان شما در سطح احساسی است و لوگوی شما پایه و اساس آن داستان است. صحنه را برای کل هویت برند شما تنظیم می کند و عناصر بصری – مانند رنگ ها، رنگ ها و فونت ها – را در همه مواد برند شما، از سربرگ گرفته تا کارت ویزیت و صفحات فرود، ارائه می دهد. لوگوی شما یک سکوی پرتاب ضروری برای تمام تلاش‌های برندسازی شما فراهم می‌کند و ارزش آن را دارد که مطمئن شوید درست است.

اولین برداشت های تاثیرگذار

در دنیای دیجیتال امروزی، هزاران برند در تمام طول روز مصرف کنندگان را بمباران می کنند. بنابراین، عنصر نام تجاری شما باید برجسته باشد. به همین دلیل است که ایجاد یک لوگوی بصری جذاب و به یاد ماندنی می تواند به تاثیر اولیه ماندگار کمک کند. این به عنوان یک نمایش بصری از برند شما عمل می کند و می تواند ارزش ها، پیام و بیانیه ماموریت شما را به اشتراک بگذارد. طراحی لوگوی قوی می تواند فوراً قابل تشخیص باشد و لحن هویت برند شما را تعیین کند. می توان از آن در وب سایت، کارت ویزیت و سایر مواد بازاریابی استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که برند شما برجسته است.

ارزش یادآوری نام تجاری قابل توجهی ایجاد می کند

لوگوها ابزار قدرتمندی برای برندها هستند تا مشتریان خود را درگیر کنند. آنها نماد بصری هستند که مشتریان برای تشخیص فوری شرکت و ارزش های آن استفاده می کنند. طراحی لوگوی قوی نه تنها احساسات مثبت را تحریک می کند و برند شما را در ذهن مردم به یاد می آورد، بلکه از نظر زیبایی نیز دلپذیر خواهد بود. لوگوی شما باید به یاد ماندنی و تاثیرگذار باشد، مردم را به سمت خود بکشاند و آنها را تشویق کند تا درباره شرکت شما بیشتر بدانند. باید متمایز و فوراً قابل تشخیص باشد، و مشتریان شما را به آب، به اصطلاح، کسب و کار و ارزش های آن هدایت کند. یک لوگوی قوی می تواند به تمایز کسب و کار شما از رقبا کمک کند و پیام برند شما را به مخاطبان هدف شما منتقل کند.

یک متمایز کننده در بازار بهم ریخته

یک لوگوی چشم نواز در یک بازار اشباع ضروری است، جایی که رقابت شدید و شناخت برند کلیدی است. برای اطمینان از متمایز شدن لوگوی شما، لازم است در مورد رقابت و برند آن تحقیق کنید تا تصویری منحصر به فرد ایجاد کنید که شرکت شما را متمایز کند. با ایجاد یک لوگوی به یاد ماندنی که ارزش ها و مأموریت شرکت شما را منعکس می کند، در موقعیت خوبی قرار می گیرید تا توجه مصرف کنندگان خود را به خود جلب کنید و در ذهن خود باقی بمانید.

وفاداری به برند را تقویت می کند

مصرف کنندگان مشتاق ثبات هستند. همانطور که نام تجاری شما تکامل می یابد و رشد می کند، لوگوی شما به طور فزاینده ای برای بسیاری از مصرف کنندگان قابل تشخیص خواهد بود و توهم قابل اعتماد بودن و دسترسی را ایجاد می کند. به عنوان مثال، وقتی در حال خرید پوشاک ورزشی هستید. ممکن است بر روی آن نماد شرکت نایک را ببنید. میتوانند فوراً آن شرکت را تشخیص دهند. این اعتماد مستقیماً از طراحی هوشمندانه لوگو ناشی می‌شود و مشتریان را تشویق می‌کند تا برای خرید بیشتر بازگردند. مشتریان شما به زودی با لوگوی شما آشنا می شوند که اولین چیزی است که هنگام جستجوی محصولات شما به دنبال آن می گردند. یک لوگوی به یاد ماندنی وفاداری مشتری را تضمین می کند و یک برند قوی و قابل تشخیص ایجاد می کند.

به عنوان یک ابزار برندسازی استراتژیک عمل می کند

هنگام ایجاد یک برند موفق، داشتن یک استراتژی برند کاملاً تعریف شده ضروری است. لوگوی شما جزء لاینفک این استراتژی است، زیرا باید پیام و ارزش های برند شما را به مخاطبان هدف شما منتقل کند. کانال‌های بازاریابی مانند وب‌سایت شما، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، کارت‌های ویزیت، بسته‌بندی، مکان‌های فیزیکی و موارد دیگر از لوگوی برند شما استفاده می‌کنند. برای اطمینان از اینکه لوگوی شما نماینده قدرتمندی از برند شما است، پیام آن را در نظر بگیرید و طراحی منحصر به فرد و به یاد ماندنی ایجاد کنید.

برای مطالعه بیشتر ...