چگونه به یک طراح گرافیک تبدیل شویم

چگونه به یک طراح گرافیک تبدیل شویم ؟

  1. Home
  2. »
  3. دسته‌بندی نشده
  4. »
  5. چگونه به یک طراح گرافیک تبدیل شویم ؟

تبدیل شدن به یک طراح گرافیک راه نسبتا طولانی خواهد داشت. به خصوص اگر شما تا کنون در زمینه های مشابه فعالیت نداشته باشید ، میتواند مشکلات بیشتری داشته باشد. اما با این حال این مسیر میتواند بسیار لذت بخش باشد. در صورتی که بخواهیم وضع اقتصادی این رشته را برسی کنیم باید گفت که میتواند آینده روشنی را در این زمینه از فعالیت ها انتظار داشت. در واقع تقاضا برای طراحان گرافیک در عصر تولید محتوا و کسبو کارهای دیجیتالی در حال افزایش است. طراحان گرافیک همچنین داستان سرای بصری هستند که می توانند داستان برند را با کمک تصاویر، متن و سایر عناصر طراحی به صورت خلاقانه روایت کنند. آن‌ها این مهارت را دارند که داده‌های خسته‌کننده را به محتوای جذاب تبدیل کنند. یک طراح گرافیک می تواند روی چندین وثیقه بازاریابی کار کند. انجام طراحی لوگو یک برند، پست های رسانه های اجتماعی، ویدیوهای انیمیشن، اینفوگرافیک ها ، بنرها و طراحی کارت ویزیت و… را می توان وثیقه بازاریابی در نظر گرفت.

طراحان گرافیک بخشی جدایی ناپذیر از صنعت در حال رشد تبلیغات و بازاریابی را تشکیل می دهند. آنها نقشی حیاتی در ساخت عناصر برند دارند و این یک تصور در بازار است. برخی از شرکت‌ها «طراحان ارتباطات» را برای حمایت از خط ارتباطی جامع برند یا کسب‌وکار دارند. طرح های آنها می تواند احساسات و ادراکات را در ذهن ذینفعان، مصرف کنندگان و کسب و کارها برانگیزد. علاوه بر داشتن چشم تیزبین به جلوه های بصری، حرفه یک طراح گرافیک به دلیل انعطاف پذیری آن قدردانی می شود. انعطاف پذیری که از کار از راه دور و پذیرش پروفایل در هر صنعتی پشتیبانی می کند.

چگونه به یک طراح گرافیک تبدیل شویم

چگونه ویژگی های یک طراح گرافیک خوب داشته باشیم :

ویژگی های یک طراح گرافیک با تقاضای و نیازمندی های موضوع مورد نظر مرتبط است. بنابراین، دسته‌های مختلف طراحان گرافیک از نظر مهارت، تخصص و صلاحیت‌هایشان متفاوت هستند. طراحان گرافیک انعطاف پذیری لازم برای کار در خانه را دارند، جایی که آنها طرح هایی را برای یک شرکت یا یک برند ایجاد می کنند. در یک آژانس، جایی که آنها با طیف وسیعی از مشتریان و برندها کار می کنند. یا به عنوان یک فریلنسر، جایی که آنها تجارت طراحی خود را اداره می کنند. اگر می خواهید یک طراح گرافیک شوید، انتخاب یک دوره رشد به سمت تخصص و تجربه پیشنهاد می شود. باید گفت که طراحی گرافیک میتواند انواع مختلفی از فعالیت ها را دربر بگیرد. برای مثال طراح های آزاد یا همان فریلنسر ها ویژگی ها و توانایی های خاصی نیاز دارند تا که بتوانند در زمینه فعالیت خود موفق شوند. در ادامه توضیحاتی در خصوص انواع طراحان گرافیک توضیحاتی داده میشود.

طراح گرافیک داخلی

موقعیت یک طراح گرافیک داخلی درآمد ثابت، برنامه کاری منظم و محیط کاری اجتماعی را ارائه می دهد. از آنها انتظار می رود که کارشناسان موضوع برند یا کسب و کاری که برای آن کار می کنند باشند. آنها به شدت سبک ارتباطی یک شرکت، از تصاویر بصری گرفته تا لحن صدا را درک می کنند. «ابتکارات کلیدی عملکرد» آنها شامل یک استراتژی برندسازی بلندمدت است که یک آژانس یا یک فریلنسر می‌تواند در غیاب آنها به سرعت برای سازمان تطبیق دهد.

طراح گرافیک یک آژانس تبلیغاتی :

فردی که طراح گرافیک  یک آژانس میباشد ممکن است یک موقعیت داخلی داشته باشد یا نداشته باشد. از آنجایی که یک آژانس با چندین دسته مشتری کار می کند، قرار گرفتن در معرض یک طراح آژانس جامع تر از یک آژانس داخلی است. زندگی آژانس سریع است، و برنامه یک طراح آژانس نیز همینطور است. انتظار می‌رود که آن‌ها به طور همزمان روی چندین برند کار کنند و قالب‌های طراحی مختلف را ظرف چند ساعت تا چند روز ارائه دهند. آژانس ها می توانند فرصتی عالی برای کار در کنار دیگر طراحان و یادگیری فرآیند تفکر طراحی باشند. این می تواند برای طراحان جدید که مشتاق یادگیری از متخصصان هستند مفید باشد.

چگونه به یک طراح گرافیک تبدیل شویم

چگونه یک طراح گرافیک آزاد یا همان فریلنسر شویم :

شما میتوانید بعد از تجربه کافی در زمینه فعالیت های مختلف گرافیک از طریق سایت ها و روش های گوناگون مجازی به یک طراح آزاد یا همان فریلنسر تبدیل شوید. این دسته از طراحان اغلب خود انگیزه و باهوش تجاری بالایی دارند. آنها هر جنبه ای از کسب و کار خود را اداره می کنند، از کار طراحی واقعی گرفته تا مدیریت مشتریان و امور مالی. اگرچه یک حرفه طراحی آزاد می تواند از جنبه انعطاف پذیری جذاب باشد، اما به ساعت های طولانی کار و هماهنگی نیز نیاز دارد. موقعیت شغلی فریلنسری اغلب برای تازه کارها جذاب است، زیرا به آنها اجازه می دهد روی برندهایی کار کنند که به آنها علاقه دارند و هوس یک مسیر تخصصی را دارند. علاوه بر کار طراحی واقعی، طراحان گرافیک آزاد باید زمانی را به بازاریابی خود و انجام وظایف اداری اختصاص دهند.

البته باید توجه داشت که این موارد انواع روش های عملکرد در این زمینه میباشد. با این حال انواع فعالیت در طراحی گرافیک بسیار گسترده است.

برای مطالعه بیشتر ...