چگونگی طراحی لوگو برای یک اپلیکیشن

چگونگی طراحی لوگو برای یک اپلیکیشن :

  1. Home
  2. »
  3. دسته‌بندی نشده
  4. »
  5. چگونگی طراحی لوگو برای یک اپلیکیشن :

به طور کلی چگونگی طراحی لوگو برای اپلیکیشن صرفا در خصوص یکسری از نکات با دیگر زمینه ها تفاوت دارد. برای طراحی نشان یک برنامه موبایل باید توجه داشته باشید که نسبت طول به عرض طرح دارای اهمیت زیادی است. این مورد به دلیل قرار گیری لوگو در قالب دایره و یا مربع و چینش بهتر صورت میگیرد. از طرفی جزئیات کمتر لوگو به دلیل کوچک بودن آیکون برنامه باعث وضوح بیشتر و انتقال مفهوم بهتر خواهد شد. هنگام ایجاد کسب و کار خود، باید در نظر داشته باشید که باید از لوگوی خود در همه جا استفاده کنید، چه در وب سایت خود، ژاکت یا کارت ویزیت خود. اگر می خواهید یک اپلیکیشن موبایل داشته باشید، باید نمادی قوی داشته باشید که به راحتی قابل تشخیص باشد. در این مقاله قصد دارید با نحوه طراحی لوگو برای یک اپلیکیشن موبایل آشنا شوید.

اهمیت شناخت ابعاد اپلیکیشن های موبایل قبل از شروع طراحی لوگو :

قبل از شروع هر کاری، ذکر ابعاد درخواست شده برای برنامه های موبایل مهم است. این به این دلیل است که دستگاه‌های اندرویدی از ابعاد مشابه محصولات iOS (اپل) استفاده نمی‌کنند. طبق وب سایت 99Designs، ابعاد پیشنهادی لوگوی اپلیکیشن موبایل 864×864 پیکسل برای شکل مربع است. سپس این نماد بسته به نوع دستگاه در ابعاد 96*96، 72*72، 48*48 یا 36* 36 پیکسل ظاهر می شود. برای محصولات اپل، ابعاد درخواستی 1024*1024 است. سپس همه چیز با توجه به نوع دستگاه تغییر اندازه می‌دهد. لازم به ذکر است که در هر دو مورد، فرمت تصویر مورد استفاده PNG است.

نکات مهم در چگونگی طراحی لوگو برای یک اپلیکیشن :

حالا که ایده ای از ابعاد لازم دارید، به مرحله ایجاد می رویم. ما پنج نکته مهم را برای شما داریم که باید هنگام طراحی لوگو برای یک برنامه تلفن همراه در نظر داشته باشید. برخی از ویژگی های مربوط به آیکون های برنامه وجود دارد که نباید فراموش شوند. در ادامه به چند نکته مهم در خصوص نحوه و نکات طراحی لوگو برای اپلیکیشن موبایل را برای شما بررسی میکنیم.

چگونگی طراحی لوگو برای یک اپلیکیشن

از برند خود استفاده کنید :

فرقی نمی کند که لوگوی یک اپلیکیشن موبایل باشد یا یک وب سایت Favicon، شما باید از اجزای تصویر برند خود استفاده کنید. تصویر برند بسیار بیشتر از یک لوگو است. این پالت رنگ، فونت، نوع نمادها و سبک برند شما است. برای اینکه بتوانیم اپلیکیشنی را که مربوط به شرکت شماست به راحتی تشخیص دهیم، باید یکپارچگی خاصی را حفظ کنیم. به همین دلیل استفاده مجدد از اجزای مختلف برندتان هنگام طراحی لوگو برای اپلیکیشن موبایل بسیار مهم است.

چگونگی انتخاب رنگ در طراحی لوگو برای یک اپلیکیشن :

گوشی خود را بردارید و به تمام برنامه های تلفن همراه موجود در آن نگاهی بیندازید. شما به احتمال زیاد بیش از ده ها را پیدا خواهید کرد. از آنجایی که افراد تمایل دارند چندین برنامه تلفن همراه در دستگاه های خود داشته باشند، مهم است که برنامه شما به راحتی پیدا شود. یکی از راه های انجام این کار استفاده از رنگ های جلب توجه است. برای رسیدن به این نتیجه لازم نیست از قرمز روشن استفاده کنید، می توانید این کار را با کنتراست انجام دهید. با این حال، فراموش نکنید که رنگ های برند خود را انتخاب کنید و از بیش از سه رنگ مختلف برای حفظ یک جلوه متعادل استفاده نکنید.

مشخص کنید که اپلیکیشن موبایل شما برای چیست :

همچنین، ممکن است خوب باشد که مشخص کنید برنامه تلفن همراه شما برای چه چیزی است یا حداقل به آن اشاره کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، افراد بیشتری از برنامه های تلفن همراه مختلف استفاده می کنند و یادآوری کارهایی که مال شما با دیدن لوگوی شما انجام می دهد به آنها مربوط است. در اینجا یک مثال است. شرکت گوگل چندین برنامه مختلف ارائه می دهد و هر کدام دارای نشان خاص خود هستند. لوگوی برنامه برای Gmail شبیه یک حرف است، در حالی که Google Maps از یک پین استفاده می کند.

به نوع و قالب طرح فکر کنید :

یک نکته مهم در مورد طراحی لوگو برای یک اپلیکیشن موبایل، قالب طرح آن است. در واقع قالب مورد استفاده اپلیکیشن ها در حال حاضر مربعی با گوشه های گرد است. مطمئناً این چیزی است که باید در طول فرآیند ایجاد به خاطر داشت. مطمئن شوید که مهمترین اجزا به خوبی در مرکز قرار گرفته اند. بدیهی است که طراحی لوگو که به راحتی در یک مربع یا دایره قرار گیرد، ایده بسیار خوبی میباشد. همانطور که در اکثر رسانه های اجتماعی وجود دارد. اگر لوگوی شرکت شما مستطیلی‌تر است، ممکن است بخواهید فقط از بخش‌های خاصی از لوگوی خود برای نسخه برنامه موبایل خود استفاده کنید. که البته توصیه میشود که در صورت لزوم لوگو خود رو تغییر داده و از سبک هایی مانند لوگو های دوگانه استفاده نمایید.

آن را ساده نگه دارید :

در نهایت، در اینجا مهمترین نکته برای موفقیت در طراحی لوگو برای برنامه تلفن همراه شما وجود دارد: آن را ساده نگه دارید! اگر نگاهی به برنامه های تلفن همراه موجود در گوشی خود بیندازید، به سرعت متوجه خواهید شد که سادگی لازم است. اول، از آنجایی که نمادها کوچک هستند، نمی توانید جزئیات یا اجزای زیادی را اضافه کنید.

برای مطالعه بیشتر ...