نحوه و نکات استفاده از دایره در طراحی لوگو

استفاده از دایره در طراحی لوگو :

به نظر شما چرا استفاده از دایره در طراحی لوگو دارای اهمیت است ؟ در جواب به صورت خلاصه میتوان گفت که این شکل هندسی نظم بسیار بالایی دارد. بکارگیری دایره ارتباط بین اجزا را بیشتر میکند. از طرفی ایجاد ارتباط بین اجرا میتواند باعث انسجام بصری گردد، که خود یکی از سه قانون اصلی طراحی لوگو است. به همین علت استفاده از دایره در ایجاد لوگو کاربرد بالایی در این دسته از طرح ها دارد. با این حال میتوان گفت که در تمامی لوگو ها این دوایر استفاده میشوند.

در استفاده از دایره در طراحی لوگو به چه نکاتی توجه کنیم :

 رنگ‌ها، فونت‌ها، متون و… چندین نکته وجود دارد که باید در هنگام طراحی لوگو به آن فکر کنید. از آنجایی که هر جزء بصری معنای بسیار خاصی دارد، مهم است که بدانید از چه اشتباهاتی باید اجتناب کرد. آیا می دانستید که اشکال معنی دارند؟ آیا می دانید چه ارزش ها و ویژگی هایی با حلقه ها مرتبط است؟ بیایید نگاه دقیق تری به معنای این شکل و بهترین نمونه های دایره در لوگوها بیندازیم.

اهمیت انتخاب شکل مناسب هنگام طراحی لوگو

قبل از شروع صحبت در مورد دایره ها، بیایید لحظه ای وقت بگذاریم تا اهمیت استفاده از شکل مناسب هنگام طراحی لوگو خود را دریابیم. روندهای اخیر لوگوها را به طور فزاینده ای ساده و مینیمال می کند. با این حال، لوگو شما همچنان باید بتواند شرکت شما را به خوبی نشان دهد. استفاده از یک شکل مرتبط می تواند به شما در ارسال پیام مناسب کمک کند، حتی اگر اجزای بسیار کمی از لوگو شما تشکیل شده باشند.

آیا لوگو کروم یا موزیلا فایرفاکس اگر مربع بود به همان اندازه محبوب بود؟ و آیا اگر لوگو آدیداس به شکل دایره بود، همین تاثیر را داشت؟ شما باید برای انتخاب شکل مناسب برای لوگو خود چند ثانیه وقت بگذارید. اشکال هندسی را که انتخاب میکنید، باید دلیل مناسبی برای آن داشته باشید. در ادامه اطلاعاتی در مورد معنی دایره آورده شده است.

معنی دایره چیست؟

حال منظور از دایره چیست؟ دایره اغلب در لوگوها، چه برای لوگوهای شرکتی یا ورزشی استفاده می شود، اما چرا؟ آیا این شکل پیام پنهانی دارد؟ باید گفت بله، استفاده از این شکل هندسی سابقه تاریخی داشته و در زمان های گذشته به دلیل تعداد اضلاع و ویژگی های دیگر آن، دایره را به عنوان کمال در چیزی در نظر میگرفتند. از طرفی دایره نماد برابری نیز است. چرا که تمامی شعاع های دایره با یک دیگر برابر هستند. در اقسانه هایی مانند آتور نیز از میز گرد به عنوان برابری نیز یاد شده است. از این رو آن را به عنوان یک جامعه متحد نیز نمایش میدهند.

با توجه به مقاله ما در مورد نمادگرایی اشکال، دایره ها با اجتماع، یکپارچگی و وحدت همراه هستند. به عنوان مثال می توان نماد یین و یانگ یا حلقه های ازدواج در عروسی را در نظر گرفت که به معنای اتحاد است. در غیر این صورت دایره شکلی است که حرکت و هماهنگی را نیز نشان می دهد زیرا پایان و آغازی وجود ندارد.

چند نکته برای استفاده از دایره در طراحی لوگو :

دایره یک شکل بسیار آسان برای استفاده در لوگو است. می‌توانید دایره را به‌عنوان شکل پس‌زمینه انتخاب کنید یا از چندین مورد مانند آئودی استفاده کنید. توجه داشته باشید که در شبکه های اجتماعی، اکنون باید چندین عکس پروفایل به صورت دایره ای نمایش داده شود. بنابراین، این را در هنگام طراحی لوگو در نظر داشته باشید.

اگر می خواهید یک لوگو ایجاد کنید، ممکن است یک دایره را به عنوان شکل اصلی دوست داشته باشید. دایره ها برای مدت بسیار طولانی برای این نوع لوگو استفاده شده اند. مثلا برای لوگو تیم های ورزشی. اگر به دنبال یک ظاهر قدیمی یا سنتی هستید، استفاده از یک نشان با دایره می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

توجه داشته باشید که استفاده از بیضی در هنگام طراحی لوگو نیز امکان پذیر است. چندین شرکت مانند فورد و تویوتا در طول زمان توانسته اند از بیضی یا بیضی برای لوگو خود استفاده کنند. اگر می خواهید به لوگو خود رنگ و بویی بدهید، این می تواند گزینه خوبی باشد.

برای مطالعه بیشتر ...