انتخاب نماد مناسب در طراحی لوگو

انتخاب نماد مناسب در طراحی لوگو :

انتخاب نماد مناسب در طراحی لوگو هایی که در سبک های ترکیبی و تصویی ایجاد میشوند بسیار اهمیت دارد. نماد ها یا به طور ساده نام فعالیت را میرسانند و یا از المان های مربوط به فعالیت در آن استفاده میشود. اما با این حال توجه کنید که در هر صورت باید فرم و زوایا متناسب با فعالیت مورد نظر ایجاد گردد. چرا که در طراحی لوگو میتوان یک گرگ را دوست داشتنی و یک گل را بسیار خطرناک و خشن نمایش داد. در هر حال آیا به تازگی شروع به طراحی لوگو خود کرده اید و نمی دانید که به نماد نیاز دارید یا خیر؟ شاید ندانید کدام را انتخاب کنید؟ در این مقاله جهت بررسی انتخاب نماد مناسب در طراحی لوگو توضیحاتی خواهیم داد.

نماد لوگوی شما مهم است اگر تصمیم دارید یکی را درج کنید. انواع مختلفی از لوگوها وجود دارند که دارای نماد هستند: آرم نمادها، آرم های ترکیبی یا آرم های نشان.

چرا باید یک نماد به عنوان لوگوی خود داشته باشید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث شود بخواهید یک لوگو با یک نماد ایجاد کنید. خیلی ساده می خواهید این نماد عنصر اصلی لوگو و تصویر برند شما باشد، تا برند شما در یک چشم به هم زدن توسط مردم قابل تشخیص باشد. اما همچنین، می خواهید یک لوگوی ساده داشته باشید. فقط به این دلیل که نمادی به عنوان لوگوی خود دارید به این معنی نیست که باید یک لوگوی پیچیده ایجاد کنید. برعکس، باید ساده باشد. اگر از کسی بخواهید آن را از حافظه ترسیم کند، باید بتواند این کار را انجام دهد. به طور کلی، نماد برای یک لوگو به شما امکان می دهد یک هویت بصری قوی ایجاد کنید.

بررسی انتخاب انواع مختلف نماد در طراحی لوگو

مشکل ایجاد یک آیکون برای لوگوی شما اغلب ناشی از ندانستن آن است که از کدام یک استفاده کنید. در اینجا چند نمونه از انواع آیکون ها وجود دارد که ممکن است برای شما الهام بخش باشد.

یک نماد انتزاعی برای یک لوگو

اول اینکه نماد انتزاعی نوعی آیکون است که اغلب استفاده می شود. با این نوع لوگو، ما واقعا نمی دانیم که لوگو به چه چیزی اشاره دارد. گاهی اوقات این تخیل ماست که کار را انجام می دهد و سعی می کند معنا پیدا کند. ساختن یک نماد انتزاعی می تواند بسیار پیچیده باشد، زیرا ما اساساً سعی می کنیم لوگویی ایجاد کنیم که نشان دهنده شرکت ما باشد. با این حال، با یک لوگوی انتزاعی، می توانید مطمئن باشید که منحصر به فرد خواهد بود. تصور اینکه دو نفر بتوانند یک نماد را بکشند سخت است.

یک پیکتوگرام برای لوگو

منظور ما از پیکتوگرام صرفاً یک تصویر یا نمادی است که یک شی واقعی را نشان می دهد. این پیکتوگرام ها اغلب مورد قدردانی قرار می گیرند زیرا ایده برند شما را به روشی ساده خلاصه می کنند. نماد شما نباید جزئیات زیادی داشته باشد تا خوانا باقی بماند. البته سادگی کاربرد بسیار بیشتری در این زمینه دارد. اما بیشترین تأثیر را در انتقال مفهوم ، تشخیص بهتر و همچنین یادآوری راحت تر دارد.

نشان در یک لوگو

یک نشان اغلب برای برجسته کردن حرفه ای بودن و جدیت شما استفاده می شود، اما همچنین اگر شرکت شما دارای تاریخچه ای باستانی است. به طور کلی، یک آرم نماد دارای اجزای مختلفی مانند متن، نمادها، رنگ ها یا حتی یک شعار است. همه این مولفه ها می توانند طراحی لوگو شما را پیچیده کنند، زیرا حفظ هارمونی خاصی ضروری است.

استفاده از یک حیوان برای لوگو

لوگوهای زیادی وجود دارند که دارای یک حیوان هستند. آنها اغلب نماینده شرکت ها، شهرها، کشورها و حتی خانواده ها هستند. آنها امکان انتقال یک پیام یا ارزش ها را فراهم می کنند. یک حیوان به راحتی می تواند به عنوان طلسم شما برای لوگوی شرکت شما باشد. باید بدانید که هر حیوانی معنایی دارد. به عنوان مثال، اسب نشان دهنده قدرت، طول عمر فیل، حیله گری روباه است. این به شما بستگی دارد که ببینید کدام یک به بهترین وجه ارزش ها و شرکت شما را نشان می دهد.

انتخاب نماد سبک امبلم در طراحی لوگو :

همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید از یک حیوان برای نماد خود استفاده کنید که طلسم است. طلسم می تواند یک حیوان، یک شخص، یک شی خوش شانس را به تصویر بکشد و مانند یک سفیر باشد. به همان سبک لوگو با یک نشان، یک طلسم تصویری قوی از لوگوی شما ارائه می دهد. لوگوی طلسم اغلب به شیوه ای متحرک، سرگرم کننده یا شایان ستایش نشان داده می شود.

چگونه نماد خود را انتخاب کنیم؟

اکنون که ایده ای از انواع مختلف آیکون های موجود دارید، چگونه می دانید کدام نماد برای شما بهتر کار می کند؟

ابتدا به نام برند خود و ارزش هایی که می خواهید نشان دهید فکر کنید. شما یک ایده کلی از لوگوی خود خواهید داشت. این آغاز خلقت شماست. با این حال، این ایده می تواند شروع به پیچیده شدن کند. اگر این اتفاق افتاد، فوراً به آن فکر نکنید، تا سه بشمارید و به سادگی برگردید.

شما ایده اصلی خود را دارید. شما می توانید یک تصویر را برای لوگوی خود تجسم کنید، بنابراین سعی کنید آن را به دامنه خود پیوند دهید و یک داستان برای آن ایجاد کنید. به عنوان مثال، آرم تسلا مطمئناً نشان دهنده حرف T است، اما همچنین بخشی از یک موتور الکتریکی را نشان می دهد. بنابراین در ساختن داستانی پیرامون لوگوی خود تردید نکنید. حالا نوبت به ساخت طرح های مختلف می رسد. اما اگر نمی دانید چگونه طراحی کنید، مشکلی نیست، زیرا انجام طرح شما ساده خواهد بود. اگر شک دارید، از اطرافیان خود نظر بخواهید یا از الگوهای مختلف ما الهام بگیرید.

هنگام طراحی لوگو خود، چند جزئیات وجود دارد که باید به آنها فکر کنید. این شامل اینکه آیا قابل تشخیص است یا خیر. همچنین، متن باید به خوبی خوانا باشد و اجزای مختلف باید متعادل باشند. خوانا بودن به معنای منعطف بودن هم هست. یعنی باید در همه قالب ها هم قابل خواندن باشد: شبکه های اجتماعی، کارت ویزیت، اسناد رسمی…

برای مطالعه بیشتر ...