بررسی اهمیت ثبات در برند سازی

اهمیت ثبات در برند سازی :

در برند سازی موارد بسیار زیادی در نظر گرفته میشود. در واقع طراحی لوگو تنها یکی از بخش های کوچک از مسیری است که باید طی شود. یکی از مهمترین نکاتی که باید در این زمینه در نظر داشت، اهمیت ثبات در برند سازی است. در تمامی مسیر شما باید کیفیت خود را بهبود دهید و در هر قدم را به صورت کاملا حساب شده انتخاب کنید. که این مورد همان ثبات در برندینگ میباشند.

مثال ساده برای درک ثبات در برندینگ :

برای درک بهتر ثبات در برند سازی بهتر است با یک مثال ساده شروع کنیم. خود را فردی تصور کنید که عاشق قهوه است. شما آنقدر آن را دوست دارید که روزانه به اندازه کافی از آن نتوانید استفاده نکنید، برای مثال شما در روز گاهی اوقات تا 5 فنجان می نوشید. لذا وقتی نوبت به قهوه می‌رسد، سفارشتان کاملاً خاص است.

شما دوست دارید یک موکا با یک شات قهوه و یک شات شکلات در شیر بادام با یخ از استارباکس سفارش دهید. استارباکس را می شناسید، مدتی است که به آنجا می روید. نماد سبز نمادین در هر خط ارتباطی که برند با شما دارد ظاهر می شود. آن را روی تی‌شرت باریستا، روی فنجان‌های کاغذی که قهوه‌تان را در آن می‌نوشید، روی میز روی میز گوشه‌تان، تابلوی باز روی در، و سپس روی تابلوی برند بالای کافه می‌بینید. حتی گاهی اوقات آن را در برنامه مورد علاقه خود به عنوان یک بنر، گروه اجتماعی یا تاکسی دفتر خود می بینید.

حال تصور کنید در هر یک از این ارتباطات، لوگوی استارباکس از سبز به بنفش تغییر کرده باشد. فونت آخرین پیشنهاد آنها خط شکسته است و طعم قهوه شما با هر سفارش متفاوت است.

آیا شما این تغییر مزه را دوست دارید؟ دوست دارید که هر بار کیفیت قهوه شما متفاوت باشد؟ خیر

بنابراین، به نظر شما یک برند نمادین مانند آن در این ساعت به چه چیزی نیاز دارد؟ جواب ساده است، ثبات. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص ثبات در برند سازی به شما داده میشود.

دقیقاً ثبات برند را چگونه تعریف می کنید؟

ثبات برند هنر انتقال همیشه پیام‌هایی است که با ارزش‌های اصلی برند شما همسو می‌شوند و به طور مشابه لوگوی برند را ارائه می‌کنند در حالی که از رنگ‌های یکسان در اجزای برند بصری استفاده می‌کنند. نتیجه این است که این عناصر در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود نام تجاری شما را به خاطر بسپارند. با این حال، ثبات برند چیزی بیش از جنبه های بصری یک برند است.

با توجه به CustomerThink، سه حوزه اساسی وجود دارد که در آن برندها باید ثابت بمانند تا وفاداری مشتری را افزایش دهند: تجربه مشتری، ارزش ها و عناصر هویت برند.

ثبات برند به توانایی یک شرکت برای حفظ ارتباطات و موقعیت همسو با ارزش ها و عناصر هویتی آن اشاره دارد. سازمان ها به دنبال ارتقای تصویر خود از طریق اقداماتی هستند که اجزای مختلفی را که برند را تشکیل می دهند بررسی می کنند. سازگاری بسیار مهم است. ارتباط و استفاده منسجم تر از این عناصر، الگوی هویت برند را واضح تر می کند.

تبلیغات در مورد حفظ ثبات برند چیست؟

حفظ ثبات برند ضروری است، به ویژه در بازارهای بسیار رقابتی با شرکت های مرتبط متعددی که برای وفاداری مشتری رقابت می کنند. این عمل یک کسب و کار بازار را متمایز می کند و به ایجاد هویت برند قوی کمک می کند. زمانی که یک برند بتواند ثبات خود را حفظ کند، به دلیل شناسایی و شناسایی عمومی احتمال رشد آن بیشتر است.

در بازارهای بسیار رقابتی، برندها باید هویت متمایز داشته باشند و در ارتباط با مخاطبان خود ثبات داشته باشند. این به متمایز کردن تجارت در بازار و جلب و حفظ وفاداری عمومی در میان شرکت‌های مرتبط متعددی که برای جلب توجه آنها رقابت می‌کنند، کمک می‌کند.

کاوش مداوم تصویر یک برند می تواند به دستیابی به اعتبار برند منجر شود، جایی که مصرف کنندگان مستقیماً یک محصول خاص را با یک نام تجاری خاص مرتبط می کنند. برخی از شرکت ها با موفقیت تصویر خود را به حدی توسعه داده اند که نام آنها مترادف با یک محصول است. یک مثال کامل از این، Kleenex است، برندی از دستمال کاغذی که مصرف کنندگان اغلب آن را Kleenex می نامند، حتی اگر مارک های دیگر دستمال کاغذی وجود داشته باشد. این سطح بالای اقتدار برند، ارتباط مستقیمی بین مصرف کننده و برند ایجاد می کند که می تواند منجر به مزیت رقابتی قابل توجهی شود.

یک استراتژی برندسازی ثابت می تواند مشتریان را قادر سازد تا به سرعت یک برند را در طول زمان شناسایی کنند، که اغلب منجر به جذب قوی تر برای آن برند می شود. مشتریان به دنبال محصولات و خدمات با کیفیت هستند و هنگامی که آنها را در یک برند پیدا کردند، می خواهند مطمئن شوند که همیشه همان کیفیت را دریافت خواهند کرد. نام تجاری متمرکز بر ثبات می تواند مشتریان را تضمین کند و در نهایت منجر به شناسایی بلندمدت برند شود. این می تواند احساس امنیت را برای مصرف کننده ایجاد کند و وفاداری و اقتدار برند را افزایش دهد.

چگونه می توان به ثبات برند دست یافت؟

ثبات برند هنر انتقال همیشه پیام‌هایی است که با ارزش‌های اصلی برند شما همسو می‌شوند و به طور مشابه لوگوی برند را ارائه می‌کنند در حالی که از رنگ‌های یکسان در اجزای برند بصری استفاده می‌کنند. نتیجه این است که این عناصر در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود نام تجاری شما را به خاطر بسپارند. با این حال، ثبات برند چیزی بیش از جنبه های بصری یک برند است.

پیام رسانی مداوم برای برندسازی موثر بسیار مهم است. اگر ارزش پیشنهادی شما این است که محصول شما نصب را سریعتر می کند، حتما از این پیام در پیام قهرمان خود در وب سایت خود، به عنوان یک هشتگ در پست های رسانه های اجتماعی خود و در توضیحات محصول خود استفاده کنید. تاکید مکرر پیام‌های خود در همه پلتفرم‌ها می‌تواند اثربخشی و تشخیص آن را افزایش دهد. برای ایجاد هویت برند قوی و ارتقای شناخت برند، ضربه سخت به پیام خود و اطمینان از قابل مشاهده بودن آن در همه جا ضروری است.

ثبات در ساخت تصویر یک هویت برند مستحکم در ذهن مخاطبان، ضروری است. اگر از یک فیلتر خاص در تمام پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که از همان فیلتر روی تصاویری که در وب‌سایت خود نمایش داده می‌شوند استفاده می‌کنید. به طور مشابه، اگر وب‌سایت شما عمدتاً دارای تصاویر پروژه‌های در حال انجام است، مطمئن شوید که اکثر تصاویر رسانه‌های اجتماعی شما نیز پروژه‌های در حال انجام را به نمایش می‌گذارند. با حفظ یک سبک عکس ثابت در همه پلتفرم‌ها، می‌توانید تصویر برند منسجمی ایجاد کنید که به راحتی برای مخاطبانتان قابل تشخیص باشد.

کدام برندها بهترین تجربه ثابت را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می دهند؟

کوکاکولا نمونه ای عالی از برندی است که در طول سال ها ثبات خود را حفظ کرده است. بسته بندی، حروف و تبلیغات این برند به طور مداوم به جایگاه نمادین آن در سطح جهانی کمک کرده است. موفقیت این برند همچنین به توانایی آن در تبدیل شدن به بخشی از هویت و تاریخ مردم نسبت داده می شود و مصرف کنندگان وابستگی عاطفی به برند دارند.

ثبات در برند سازی کوکاکولا :

تجربه ثابت برند کوکاکولا در سراسر جهان آسایش و آشنایی را برای مسافران کشورهای خارجی فراهم می کند. ثبات برای عشق به برند ضروری است و فقدان آن یکی از مهم ترین دلایل آسیب های جبران ناپذیر آن است. سایر برندها می توانند از استراتژی بازاریابی کوکاکولا بیاموزند.

ثبات در برند سازی نتفلیکس :

نتفلیکس نمونه عالی دیگری از برندی است که در طول سال ها ثبات خود را حفظ کرده است. رابط کاربری و هویت برند در همه پلتفرم‌ها، از وب‌سایت گرفته تا اپلیکیشن موبایل، سازگار است. محتوای این شرکت همچنین با مخاطبین و ارزش های برند مطابقت دارد و بر محتوای اصلی که متنوع و فراگیر است تمرکز دارد. حضور این برند در رسانه های اجتماعی نیز ثابت است و این شرکت از همان لحن و سبک پیام رسانی در همه سیستم عامل ها استفاده می کند.

مشتریان می توانند در هنگام استفاده از پلتفرم، از توصیه های محتوا گرفته تا رابط کاربری که به ایجاد هویت برند قوی و وفاداری مشتری کمک می کند، انتظار تجربه ثابتی داشته باشند. ثبات برند نتفلیکس به موفقیت آن کمک کرده است و همچنان در صنعت پخش جریانی پیشرو است.

مزایای ثبات در برند سازی :

ثبات برند برای ایجاد شناخت برند، تقویت اعتماد و ایجاد احساسات مثبت در بین مخاطبان هدف حیاتی است. بدون آن، مشتریان برند را نمی شناسند و به ثبات آن اطمینان ندارند.

برای مطالعه بیشتر ...