تاریخچه و معنی لوگو یوبی سافت یا همان ubisoft

تاریخچه و معنی لوگو یوبی سافت (Ubisoft) :

شرکت یوبی سافت یا همان Ubisoft یکی از شرکت های بزر دنیا در صنعت سرگرمی میباشد. عمده فعالیت این مجموعه مربوط به بازی های ویدیو است. امروزه طراحی لوگو یوبی سافت از مجموعه دوایر داخل هم تشکیل شده است. با این حال این طرح مسیر بسیار طولانی را طی کرده است. در این مطلب به بررسی تاریخچه و معنی لوگو یوبی سافت یا همان (Ubisoft) خواهیم پرداخت. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص منشاء لوگوی یوبی سافت داده میشود. چگونه لوگوی آنها در آزمون زمان ایستاده و با یک نسل کامل رشد کرده است؟ اکنون می خواهید تکامل لوگوی Ubisoft را کشف کنید!

تاریخچه یوبی سافت :

یوبی‌سافت که قبلاً با نام نرم‌افزار سرگرمی یوبی سافت شناخته می‌شد، یک شرکت پخش، توسعه و انتشار بازی‌های ویدیویی است. در سال 1986 توسط برادران Guillemot در Carentoir، بریتانی ایجاد شد. قبل از انتشار و توسعه بازی‌های ویدیویی خود، پنج برادر گیلموت «Guillemot International» را ایجاد کردند تا فعالیت‌های کشاورزی خود را متنوع کنند. این شرکت در زمینه توزیع بازی های ویدئویی به طور عمده بر روی کنسول های آمستراد و آتاری تخصص دارد. پس از سفر به انگلستان، آنها تصمیم گرفتند وارد تجارت بازی های ویدیویی شوند. میشل گیمو، یکی از برادران، متوجه شد که بازی‌های ویدیویی در انگلستان کمتر از فرانسه فروخته می‌شوند. متعاقباً، برادر دیگر، ایو گیمو، برای تحصیل در رشته بازرگانی به سانفرانسیسکو رفت.

در سال 1986، 5 برادر Guillemot: ایو، میشل، کلود، جرارد و کریستین آماده ساخت یوبی سافت شدند. آنها علاوه بر توزیع بازی های ویدئویی بین شرکت های آمریکایی، بازی های ویدئویی خود را نیز توسعه دادند. در همان سال، یوبی سافت اولین بازی ویدئویی خود به نام زامبی را منتشر کرد که در بخشی از اروپا به فروش می رسید. خیلی سریع همه چیز جمع شد و یوبی سافت تقریباً 10 سال بعد، در سال 1996، عمومی شد. به لطف ایجاد Rayman Legends، یوبی سافت در ایالات متحده و ژاپن نیز به فروش رسید. امروزه می توان گفت که این 5 برادر هم در فرانسه و هم در سطح بین المللی با بازی های زیادی مانند Splinter Cell، Just Dance، The Rabbids و Assassin’s Creed موفق بوده اند.

معرفی معنی لوگو یوبی سافت یا Ubisoft :

نام یوبی سافت از کجا آمده است؟ شایعات زیادی مبنی بر آمدن «یوبی» از اتحادیه برتون های مستقل وجود داشت، اما یکی از برادران در نهایت آن را تکذیب کرد. در واقع، طراحی لوگو این شرکت و “ubi” از کلمه “ubiquity” به معنای “وجود در همه جا به یکباره” آمده است. می بینید که آنها با این پیشوند به وضوح حق داشتند. بنابراین، لوگوی آنها به چه معناست؟ این چیزی است که ما می خواهیم کشف کنیم.

اولین لوگوی یوبی سافت :

اولین لوگوی یوبی سافت که در سال 1986 ایجاد شد، یک لوگو علامت کلمه بود، به این معنی که فقط نام شرکت بود. برای بیان این موضوع، دهه 80 در فرانسه بود. بنابراین لوگو بنفش مایل به صورتی بود که آبی روشن به حروف بسیار ضخیم U، B، I اضافه شده بود که جلوه ای سه بعدی ایجاد می کرد. کلمه “ubisoft” یا “نرم” با فونت سفید و دست نویس بود. رنگ های لوگو خودنمایی و تقریباً زرق و برق دار بودند در حالی که جنبه ای آرام و آرامش بخش داشتند. آنها با هم آرامش و اعتماد را ایجاد کردند. از سوی دیگر، تایپوگرافی امکان قاطعیت در این محیط را فراهم کرد. این لوگو به دلیل ضلع سه بعدی پرحجمش بسیار جذاب بود. این اولین لوگو نشان دهنده یوبی سافت برای حدود ده سال بود.

اولین لوگو شرکت یوبی سافت یا همان ubisoft

با توجه به بازگشت روند دهه 80 در سال های اخیر، دیدن چنین لوگویی امروز عجیب نخواهد بود!

سیر تکاملی لوگوی یوبی سافت

در سال 1989، لوگوی بسیار ساده تری ظاهر شد. با رنگ ها و تایپوگرافی سه بعدی خداحافظی کردیم. لوگو سیاه و سفید با همان تایپوگرافی بود. یوبی سافت با حروف بزرگ، پررنگ و بدون سری نوشته شده بود. و درست در زیر، «نرم افزار سرگرمی» همان فونت بود، اما به صورت مورب نوشته شده بود. این یادآور برخی از نسخه های لوگوی مایکروسافت بود.

دومین لوگو شرکت یوبی سافت یا همان ubisoft

تقریباً 4 سال بعد، یوبی سافت بار دیگر تصمیم گرفت برای لوگوی آینده خود از صفر شروع کند. این یک لوگوی نسبتاً عجیب و رنگارنگ بود. کلمه یوبی سافت هنوز به دو قسمت تقسیم شده بود. حروف U، B، I با حروف کوچک، متن ایتالیک بودند. هر حرف در یک مربع رنگ متفاوت بود: سبز، زرد و آبی. همه در پس زمینه قرمز با کلمه “نرم” که با حروف بزرگ سیاه نوشته شده است. همه این رنگ‌ها در کنار هم به خوبی نشان‌دهنده سرگرمی بودند و این همان چیزی بود که برند ارائه می‌داد، در حالی که جنبه کودکانه داشت، زیرا رنگ‌ها کاملاً کم رنگ بودند. اما صادقانه بگویم، این لوگو موفقیت چندانی نداشت.

سومین لوگو یوبی سافت

به همین دلیل یک سال بعد، در سال 1994، این شرکت دوباره لوگو را تغییر داد. پس از افتتاح دفاتر خارج از کشور و راه اندازی Rayman Legends، لوگوی جدید یوبی سافت متولد شد! این بار، این یک لوگو ترکیبی بود، بسیار ساده تر از لوگوی قبلی. کلمه “Ubisoft” یک فونت ساده، سیاه و سری بود. با کلمه «سرگرمی» در زیر، با حروف بزرگ sans-serif که فاصله نسبتاً زیادی از هم دارند نوشته شده است. همه چیز زیر یک طاق رنگین کمانی قرار گرفت، نمادی از جهانی بودن، چیزی که شرکت در نهایت می خواست آن را نشان دهد. ما همچنین این واقعیت را پنهان نخواهیم کرد که استفاده از رنگ های رنگین کمان یا فقط رنگین کمان مانند اپل مد روز بود.

چهارمین لوگو یوبی سافت

یک رویداد جدید نشان دهنده طراحی مجدد لوگو است. در سال 2003، یوبی سافت مجوز Tom Clancy را دریافت کرد. این مجوز مخاطبان بالغ تری را به همراه داشت و نشانه تغییر بود. بنابراین یک لوگوی جدید ضروری بود. پس در آن سال بود که لوگوی معروف مارپیچ متولد شد! بر خلاف لوگوهای دیگر، یوبی سافت به صورت یک کلمه با فونت ساده و بزرگ و بدون سری نوشته می شد. بیایید به مارپیچ نگاه کنیم. آبی بود که به معنای خرد، طراوت و آرامش است، چیزی که برند می خواست نشان دهد. این مارپیچ معروف با یک چشم در مرکز می تواند بیانگر بی نهایت یا حتی بودن در همه جا و دیدن همه چیز به یکباره، تنوع باشد. مدیر این برند توضیح داد که نشان دهنده “آفرینش اصلی” است. می بینید که بدون توضیح کارگردان می توانستیم سناریوهای مختلفی را برای این لوگو تصور کنیم.

پنجمین لوگو یوبی سافت

آخرین لوگوی یوبی سافت

در سال 2017 آخرین لوگوی یوبی سافت ظاهر شد. این لوگو مشابه لوگوی سال 2003 بود، اما با تفاوت هایی. ابتدا آبی معروف ناپدید شد. اکنون یک لوگوی تک رنگ به صورت دو بعدی بود که سادگی، مدرن و ظرافت را به ارمغان می آورد. این همان چیزی است که لوگوهای سیاه و سفید نشان می دهند. چشم دیگر واقعاً وجود ندارد، بلکه بیشتر یک «O» است، راهی برای ساده‌سازی لوگو. ما متوجه شدیم که گرداب (یا مارپیچ) لمس انسانی تری دارد، زیرا به نظر می رسد که شخصی آن را کشیده است. تایپوگرافی نیز تغییر کرد، Ubisoft اکنون فونت خود را دارد، “Ubisoft sans”. به نظر می رسد فونت Arial باشد، اما حرف O متفاوت است. این لوگو به صورت دوبعدی است زیرا به راحتی می توان آن را برای هر بازی ویدیویی متحرک کرد و امکان تجربه شخصی را فراهم می کند.

لوگو فعلی شرکت یوبی سافت

چگونه از لوگوی یوبی سافت برای لوگوی خود الهام بگیریم؟

همانطور که می بینید، یوبی سافت همیشه از مد الهام گرفته است، چه با اولین لوگوی خود در رنگ های پر زرق و برق، چه با لوگوی رنگین کمان یا لوگوی تک رنگ. این لوگوها بسیار موفق بوده اند، پس با خیال راحت روندها را دنبال کنید!

یوبی سافت نیز با یک لوگوی امضا شروع کرد، شاید برادران یک لوگو ترکیبی می خواستند، اما نتوانستند نماد مناسبی برای نشان دادن آنها پیدا کنند. پس صبور باش! اگر یک لوگوی ترکیبی می‌خواهید اما نمی‌توانید نماد یا نمادی را که نشان‌دهنده شماست پیدا کنید، با یک لوگوی ساده‌تر به داخل بپرید و وقتی نمادی پیدا کردید، دوباره طراحی کنید.

تمام، شما اکنون همه چیز را در مورد لوگوی یوبی سافت می دانید! اگر نمی توانید نماد مورد نیاز خود را پیدا کنید، در اینجا یک راهنمای سریع برای ایجاد یک لوگو با استفاده از حروف آورده شده است.

برای مطالعه بیشتر ...