آیا میتوان از تعداد زیادی رنگ در طراحی لوگو استفاده کرد

آیا میتوان از تعداد زیادی رنگ در طراحی لوگو استفاده کرد ؟

رنگ بندی در طراحی لوگو بحث بسیار گسترده ای است. شما باید با مفاهیم و کاربرد های رنگ ها آشنا باشید. چرا که رنگها در هر زمینه ای می توانند معانی مختلفی داشته باشند. یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه تعداد رنگ در طراحی لوگو میباشد. به طور کلی حداکثر طیف رنگی متفاوت در طراحی لوگو سه رنگ است. با این حال میتوانید از سایه های این سه رنگ در ایجاد فرم رنگی لوگو استفاده کنید. در این مقاله به صورت خلاصه این موضوع پرداخته شده است.

اهمیت رنگ ها هنگام طراحی لوگو

همانطور که اشاره کردیم، رنگ ها کاربردهای مختلفی دارند. بنابراین، هنگام ایجاد لوگو، آنها را به صورت تصادفی انتخاب نکنید، زیرا لوگوی شما باید بتواند به خوبی نشان دهنده شما باشد. در واقع، قبل از شروع طراحی لوگوی خود باید ایده ای از رنگ هایی که می خواهید استفاده کنید داشته باشید. آیا می دانید معنی هر رنگ چیست؟ مهم است که بدانیم. به عنوان مثال، همه ما می دانیم که قرمز با عشق مرتبط است، اما آیا می دانستید که بنفش برای نشان دادن معنویت استفاده می شود، در حالی که رنگ نارنجی اغلب توسط دنیای سرگرمی استفاده می شود؟ نمونه ای از اشتباه در این زمینه شرکت نفت BP است. آنها رنگ سبز را به عنوان رنگ اصلی برای لوگوی خود انتخاب کردند که رنگ محیط است. در این مورد، لوگو کمتر مرتبط و نماینده است.

سپس این سوال وجود دارد که چند رنگ است. به زودی متوجه خواهید شد که اکثر شرکت های بزرگ از یک یا دو رنگ برای لوگوی خود استفاده می کنند. بنابراین، ما لیستی از نکات در مورد استفاده از رنگ ها در لوگو را گردآوری کرده ایم. لازم به ذکر است که هر چه در طراحی لوگو از رنگ های بیشتری استفاده کنید، داشتن ظاهری که به خوبی متعادل باشد دشوارتر می شود.

لوگوهایی یک رنگ :

ممکن است تصمیم بگیرید که یک لوگو تنها با یک رنگ ایجاد کنید. برخی از شرکت های معروف به مرور زمان این گزینه را انتخاب کرده اند. اگر می خواهید یک لوگوی نسبتا ساده یا همه کاره ایجاد کنید، این می تواند به ویژه مرتبط باشد. شما می توانید نسخه های مختلفی از لوگوی خود را در رنگ های مختلف با توجه به نیاز خود داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید یک نسخه را به رنگ مشکی و یک نسخه دیگر را به رنگ مطابق پس زمینه داشته باشید.

نحوه طراحی لوگو به صورت تک رنگ :

در اینجا نکاتی وجود دارد. اول، مهم است که سایه ای را انتخاب کنید که به خوبی شما را نشان دهد. به نوعی باید این رنگ را خودتان بسازید. شما حق ندارید اشتباه کنید. بنابراین، اگر می خواهید یک لوگو با یک رنگ طراحی کنید، می توانید از فضای منفی برای ایجاد جلوه های خاصی استفاده کنید. همچنین شایان ذکر است که مینیمالیسم یکی از مهم ترین گرایش ها در مورد لوگو در حال حاضر است. بنابراین یک لوگو با یک رنگ به راحتی می تواند ظاهری ساده و شیک به شما بدهد.

برای مطالعه بیشتر ...