بررسی و نحوه طراحی لوگو به صورت سیاه و سفید

طراحی لوگو به صورت سیاه و سفید :

تقریبا در تمامی لوگو ها به طرح تیره و روشن برای استفاده بهتر نیاز میشود. با این حال برخی از برند ها، طراحی لوگو خود را به صورت سیاه و سفید انجام میدهند. این دو رنگ تعادل بسیار زیادی داشته و استفاده درست از آن میتواند کاربرد زیادی داشته باشد. در واقع مشکی دقیقاً یک رنگ نیست، اما این مانع از آن نمی شود که طیف محبوبی برای لوگوها باشد. اگر می خواهید از رنگ سیاه به عنوان رنگ اصلی برای لوگوی خود استفاده کنید، نکات و نمونه های موفقی مانند لوگو chanel ، puma ، طراحی لوگو سیاه و سفیک نایک و.. که در تمامی موارد تمرکز طراحی به روی فرم سیلوئت بنا شده است. در این مطلب به بررسی و نحوه طراحی لوگو سیاه و سفید می پردازیم.

چرا طراحی لوگو خود را باید به صورت سیاه و سفید انجام دهید ؟

انتخاب رنگ مشکی هنگام ایجاد لوگو مزایای زیادی دارد. حتی ممکن است متوجه شده باشید که چندین شرکت نسخه سیاه و سفید لوگوی خود را دارند. اولاً، مشکی یک رنگ بسیار منعطف است زیرا با تمام سایه‌های دیگر همخوانی دارد. چه با پس‌زمینه سفید یا رنگارنگ، این احتمال وجود دارد که لوگوی مشکی شما خوب به نظر برسد.

اما دقیقاً معنای سیاه چیست؟ این رنگ چه چیزی را نشان می دهد؟ بدیهی است که رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگ ها رنگ شب و عزا در نظر گرفته می شود، اما این بدان معنا نیست که یک سایه منفی است. در واقع، رنگ مشکی همچنین می تواند حسی کلاسیک و جاودانه به لوگوی شما بدهد. شاید به همین دلیل بود که طراح فرانسوی کوکو شانل خیلی دوست داشت مشکی بپوشد.

بررسی و نحوه طراحی لوگو به صورت سیاه و سفید

چند نکته برای استفاده از رنگ مشکی هنگام ایجاد لوگو

وقتی از رنگ سیاه به عنوان رنگ اصلی لوگوی خود استفاده می کنید، اشتباه کردن سخت است. اول، همانطور که در بالا ذکر شد، مشکی با تمام رنگ های دیگر می آید. این شما هستید که انتخاب کنید از کدام رنگ های ثانویه استفاده کنید، زیرا مشکی هم با رنگ های گرم و هم با رنگ های سرد هماهنگی دارد. بدیهی است که اگر مشکی و نارنجی را انتخاب کنید، به احتمال زیاد مردم را به فکر هالووین وادار می کند.

همچنین اگر می خواهید جلوه ای ظریف تر داشته باشید، می توانید یک لوگوی سیاه و سفید ایجاد کنید. صرف نظر از رنگ مورد استفاده، همه لوگوها باید یک نسخه سیاه و سفید داشته باشند. به این ترتیب، بدون توجه به رسانه مورد استفاده، هماهنگی خاصی را تضمین خواهید کرد. برای مثال، اگر بخواهید لوگوی خود را روی پس‌زمینه‌ای رنگارنگ قرار دهید، احتمالاً یک نسخه سیاه و سفید از لوگوی شما بهترین گزینه است.

کاربرد طراحی لوگو های سیاه و سفید :

یکی از مهمترین کاربرد های طراحی لوگو به صورت سیاه و سفید ، برای صنایع تولید لباس و کفش ها به خصوص در موارد ورزشی میباشد. این طرح ها به دلیل انعطاف پذیری آن در استفاده از طرح استفاده ساده تری نسبت به طرح های رنگی دارند. طرح های دارای رنگ بندی های خاص مانند شیب رنگ ها در استفاده به خصوص بر روی پارچه ها محدودیت هایی در تولید ایجاد میکنند. از این رو بسیاری از برندهای ورزشی نیز از رنگ مشکی برای لوگوی خود استفاده می کنند. چرا که این مورد می تواند انعطاف پذیری زیادی به همراه داشته باشد، به خصوص اگر آرم باید روی لباس یا کفش نمایش داده شود. از برند های موفق در این سبک میتوان به شرکت های puma، نایک و شنلی اشاره کرد. البته برخی از تیم های ورزشی نیز به دلیل کاربرد طراحی لوگو های سیاه و سفید از این طرح ها استفاده میکنند.

برای مطالعه بیشتر ...