مفهوم پنهان در لوگو

مفهوم پنهان در لوگو :

مفهوم پنهان در طراحی لوگو به بخش هایی از طرح گفته میشود که با استفاده از المان های بصری سعی در انتقال مفاهیم همیقی دارند. باید گفت که زمان انتقال مفاهیم به بیننده مهم نیست. در واقع برای طراحی نشان، ایجاد مفهوم پنهان اگر چه مفید است، اما لازم نیست. با این حال استفاده از این مفاهیم در طراحی میتواند یادآوری نشان را افزایش داده و در نتیجه به ارزش آن اضافه کند. در این مطلب به بررسی مفهوم پنهان در لوگو توضیحاتی داده میشود.

اهمیت مفهوم پنهان در یک لوگو :

لوگوی یک شرکت چیزی بیش از یک نماد صرف است. به صورت بصری هویت، ارزش ها و مأموریت سازمان را نشان می دهد. اما آرم‌ها می‌توانند بیش از یک نشان‌دهنده برند باشند، زیرا بسیاری از آنها هوشمندانه با معانی پنهانی ساخته شده‌اند که لایه دیگری از جذابیت را به طراحی اضافه می‌کنند. این لوگوها اغلب نمادها، پیام‌ها یا تصاویر مخفی را در خود جای می‌دهند که اهمیت ویژه‌ای دارند و داستانی در مورد برند یا شرکت می‌گویند.

جزئیات پنهان به طور عمدی در طراحی گنجانده شده است و لوگوها را بیش از یک نشان ساده می سازد. این مفهوم  پنهان می تواند به لوگو عمق و معنا بیافزاید و آن را به یاد ماندنی و قابل تشخیص هویت برند شرکت تبدیل کند. با گنجاندن مفهوم  پنهان در طراحی، لوگوها می توانند به ابزاری قدرتمند در تثبیت هویت یک برند و ایجاد ارتباط محکم با مخاطبان آن تبدیل شوند. و در نتیجه یادآوری برند را توسط مخاطبین آن افزایش می دهند.

برخی از برند های مشهور با مفهوم پنهان در لوگو :

در این ادامه، ما به برخی از شگفت انگیزترین لوگوها با معانی پنهان عمیق تر خواهیم پرداخت. ما به بررسی دلایل اثربخشی آنها در ایجاد تأثیر ماندگار بر بینندگان خواهیم پرداخت.

لوگو beats :

ممکن است لوگوی Beats by Dre مینیمالیستی به نظر برسد – یک “B” کوچک در یک دایره سفید. با این حال، این چیزی بیش از یک نمایش نام تجاری است. این لوگو شبیه سر فردی است که از هدفون محبوب این برند استفاده می کند. این لوگو دارای علامت «b» به «d» است تا Dre نشان دهنده مالکیت باشد. این انتخاب طراحی ظاهر و حس انسانی بیشتری به لوگو می بخشد و بر جذابیت کلی زیبایی شناختی آن می افزاید.

مفهوم پنهان در لوگو beats by dre

باسکین رابینز

Baskin Robbins، یک شرکت معروف بستنی، لوگوی جوان پسند و سرگرم کننده با معنایی پنهان دارد. بخش های صورتی حروف “BR” عدد “31” را تشکیل می دهند که نشان دهنده تعداد طعم های بستنی است که شرکت در ابتدا ارائه کرد. دایره به معنای سالم بودن طعم است. کارول آستین، معاون بازاریابی Baskin-Robbins، توضیح می دهد: “لوگو برای انتقال سرگرمی و انرژی برند Baskin-Robbins است. 31 نشان دهنده اعتقاد ما به این است که مهمانان ما باید این فرصت را داشته باشند که در هر روز از ماه یک طعم مفرح و جدید بستنی را کشف کنند. این لوگو در سال 2005 به عنوان بخشی از یک تجدید کامل برند معرفی شد.

مفهوم پنهان در لوگو baskin robbins

آمازون :

لوگوی آمازون بدون شک یکی از معروف ترین لوگوها با معانی پنهان است. غول تجارت الکترونیک چند پیام هوشمندانه را در طراحی خود گنجانده است. پیکانی که از «الف» شروع می‌شود و به «ز» ختم می‌شود، به شکل یک لبخند است که با یک فرورفتگی خفیف که شبیه شادی است، تکمیل می‌شود. علاوه بر این، اتصال “A” به “Z” در لوگو نماد طیف گسترده ای از محصولات موجود در پلتفرم است، که نشان می دهد آمازون همه چیز از A تا Z را دارد.

مفهوم پنهان در لوگو amazon

لوگو  NBC :

لوگوی NBC دارای چند معنی پنهان است. شکل سفید در مرکز شکل های پر جنب و جوش اشک شبیه طاووس است. شرکت این سبک را برای ادای احترام به این واقعیت انتخاب کرد که اولین بار تلویزیون رنگی معرفی شد. علاوه بر این، شش رنگ در پرهای دم طاووس نشان دهنده شش بخش مختلف NBC است.

مفهوم پنهان در لوگو nbc

سونی VAIO :

Sony Vaio، شرکت “سازمان‌دهنده هوشمند صوتی تصویری”، به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی خود شهرت جهانی کسب کرده است. اگرچه لوگوی آن ساده به نظر می رسد، اما به طرز هوشمندانه ای حروف “V” و “A” را ادغام می کند تا شبیه یک موج آنالوگ باشد. در همان زمان، بخش “IO” کد باینری را با شبیه سازی “1” و “0” پس از بررسی دقیق نشان می دهد.

مفهوم پنهان در لوگو sony vaio

فدرال اکسپرس :

ما به لوگوهایی با معانی پنهان نگاه می کنیم و یکی از محبوب ترین نمونه ها آرم FedEx است. این طرح در رنگ های مختلف ظاهر می شود و در وسایل نقلیه تحویل مختلف نمایش داده می شود. قرارگیری استراتژیک “E” و “X” در انتهای لوگو، یک فلش در فضای منفی ایجاد می کند که نمادی از سرعت و آینده نگری شرکت است. این عنصر طراحی تعهد شرکت به پیشرفت و بهبود مستمر را برجسته می کند.

مفهوم پنهان در لوگو fedex

توبلرون :

Mondelez International، که قبلاً با نام Kraft Foods شناخته می شد، مالک Toblerone، یک برند شکلات است که منشا آن برن، سوئیس است، شهری که به دلیل ارتباطش با خرس ها مشهور است. اگر آرم Toblerone را از نزدیک بررسی کنید، متوجه شکل کوه خواهید شد. در داخل کوه یک خرس پنهان وجود دارد تا تخصص منطقه ای که Toblerone در آن تولید می شود را به نمایش بگذارد. این جزئیات به شکل شکلات نیز گسترش می یابد.

مفهوم پنهان در لوگو toblerone

Unilever :

لوگوی یونیلور ممکن است ترکیبی از اشکال و الگوهای گمراه کننده به نظر برسد. اما با بررسی دقیق تر، می توانیم اشاراتی به مجموعه وسیعی از محصولاتی که این برند ارائه می دهد، پیدا کنیم. با ادغام طرح های متنوع برای ایجاد یک “U” بزرگ، لوگوی Unilever بر تطبیق پذیری قابل توجه این برند تاکید می کند. “U” مخفف مراقبت آنها از پایگاه مشتری و ساخت محصولاتی است که از انسان ها مراقبت می کند.

مفهوم پنهان در لوگو unilever

هیوندای :

لوگوی هیوندای معانی مختلفی دارد. اولا، کلمه “hanja” در کره ای نشان دهنده مدرنیته و نوآوری است. ثانیاً، لوگو دو فرد را در حال دست دادن به تصویر می کشد که نشان دهنده اعتماد بین شرکت و مشتریان آن است. ثالثاً، شکل بیضی اطراف H نشان دهنده گسترش جهانی است. در نهایت، رنگ نقره ای نشان دهنده پیچیدگی و مدرنیته است. علاوه بر اینها، لوگو نشان دهنده پذیرش، جامعه و کار تیمی است. سادگی طراحی لوگو عمدی است و به منظور انتقال تمرکز برند بر کیفیت و قابلیت اطمینان است. لوگوی هیوندای با موفقیت رویکرد مترقی برند و تعهد به برتری را منتقل می کند.

مفهوم پنهان در لوگو unilever

چرا شرکت ها میلیون ها دلار صرف طراحی لوگو هایی با مفهوم پنهان می کنند؟

لوگوها هدفی معنادار دارند زیرا فرصتی برای یک برند هستند تا اطلاعات مهم شرکت خود را در یک تصویر فشرده و منفرد منتقل کنند. در حالی که پیام پنهان شده در یک لوگو ممکن است فوراً آشکار نشود، اما به دقت برای دستیابی به یک هدف خاص ساخته شده است. هر جنبه ای از یک لوگو، از رنگ های آن گرفته تا تایپوگرافی و اشکال، جلوه منحصر به فردی دارد. معانی لایه‌ای را می‌توان از طریق طرح‌های هوشمندانه ایجاد کرد، مانند لوگوی آمازون، که دارای یک خط خندان است که حروف “A” و “Z” را به هم پیوند می‌دهد و نشان می‌دهد که شرکت همه چیز را می‌فروشد.

با گنجاندن عناصر پنهان در فضای سفید یا قرار دادن برخی از جنبه‌ها در یک لوگو، می‌توان یک لایه معنی اضافی به طرح اضافه کرد. همانطور که در خرس Toblerone دیده می شود، این پیام پنهان می تواند بینشی از تاریخچه شرکت یا منشاء محصول ارائه دهد. در نهایت، این پیام با هدف ایجاد ارتباط عمیق تر با مخاطبان هدف برند است. معانی پنهان در لوگوها می تواند باعث شود مشتریان احساس خاص بودن و درگیر شدن با یک شرکت داشته باشند و یک رابطه پایدار ایجاد کنند.

برای مطالعه بیشتر ...