نحوه چیدمان اجزای لوگو

نحوه چیدمان اجزای لوگو :

یکی از موارد مهم در استفاده از لوگو نحوه چیدمان اجزای آن است. در مطالب پیشین در خصوص اجزای یک لوگو توضیحاتی داده شد. به طور خلاصه اجزای لوگو عبارتند از خود لوگو ، اسلوگان یا شعار شرکت، نام فعالیت و در نهایت متن معرف فعالیت میباشد. البته دقت داشته باشید که استفاده از نام فعالیت در بسیاری از سبک های ورد وردمارک استفاده نمیشود. برای چیدمان صحیح اجزا باید به نیاز های برند توجه کنید. چرا که در برخی از فعالیت ها نام برند کاربرد و ارزش بسیار بیشتری از آیکون آن دارد. و بالعکس به خصوص در مواردی که برند ها محبوب میشوند، استفاده از نماد آن ارزش و کاربرد بالاتری خواهد داشت. در این مطلب به بررسی نحوه چیدمان اجزای لوگو خواهیم پرداخت.

مهمترین عامل در نحوه چیدمان اجزای لوگو :

مهمترین عاملی که باید در هنگام چیدمان اجزای لوگو دانست ، نحوه مطالعه مخاطبین زبان مورد نظر میباشد. برای مثال در دنیای غرب، مردم از چپ به راست و از بالا به پایین می خوانند، این باید در هنگام ایجاد لوگو در نظر گرفته شود. شما می توانید تصمیم بگیرید که نماد خود را در بالا، پایین، چپ یا راست قرار دهید، همه اینها به سبک مورد نظر بستگی دارد. همچنین یکی دیگر از موارد مهم اندازه وزن اجزای لوگو میابشد. به طور کلی در صورتی که دو جزء نا همسان بصری در کنار یکدیگر وجود داشته باشند، جزئی که به اندازه مشخص از دیگر حجیم تر و بزرگتر باشد اول دیده میشود.

در طول فرآیند طراحی ، طرح‌بندی‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهتر عمل می‌کند. چیدمان اجزا می تواند به انتقال یک پیام خاص یا ترویج ارزش های شما کمک کند. در اینجا یک سوال برای کمک به شما وجود دارد: مهمترین جزء لوگوی شما چیست؟

در صورتی که نماد مهمترین باشد :

اگر نماد مهم‌ترین جزء لوگوی شماست، آیکون باید اولین چیزی باشد که مردم هنگام نگاه کردن به نشان شما متوجه آن می‌شوند. بنابراین، شما دو انتخاب دارید.

ابتدا می توانید نماد خود را بالای نام کسب و کار خود وسط قرار دهید. برای کمک به شما در اندازه قطعات، از مراجعه به قوانین نسبت طلایی دریغ نکنید.

نحوه چیدمان اجزای لوگو

می توانید شعار خود را زیر نام شرکت خود اضافه کنید.

در مرحله دوم، اگر چیزی خطی تر و افقی تر می خواهید، می توانید نماد را در سمت چپ نام شرکت خود قرار دهید. لوگوهای افقی بیشتر می توانند حرکت را نشان دهند. برای فارسی لوگو بهتر است در سمت راست قرار گرفته و نوشته در سمت مقابل باشد مانند تصویر زیر :

نحوه چیدمان اجزای لوگو

اگر این طرح‌بندی را انتخاب می‌کنید، در نظر داشته باشید که نماد و متن را هم اندازه کنید. به خاطر داشته باشید که قسمت نماد می تواند به تنهایی استفاده شود.

نام شرکت مهمترین جزء است

اگر نام یا شعار شرکت شما مهمترین جزء لوگوی شماست، به خاطر داشته باشید که این اولین چیزی است که مردم به آن توجه می کنند. می توانید این کار را با استفاده از رنگ روشن یا قرار دادن متن بالای نماد خود انجام دهید. نماد همچنین می تواند برای برجسته کردن نام شرکت کوچکتر باشد.

نحوه چیدمان اجزای لوگو

می توانید نماد را در سمت راست متن قرار دهید. از آنجایی که مردم در زبان انگلیسی معمولا یک تصویر را از چپ به راست اسکن می کنند، ابتدا نام شرکت شما دیده می شود.

دقت داشته باشید که مطلب بالا برای زبان انگلیسی آورده شده است. جهت تأثیرگذاری در زبان فارسی باید چیدمان برعکس باشد. هنگام طراحی لوگو می توانید طرح بندی های مختلف را امتحان کنید. همانطور که مشاهده کردید، با چیدمان متفاوت اجزاء، تأثیرات مختلفی ایجاد میشود. همه چیز بستگی به این دارد که شما چه چیزی را مهمترین بخش لوگوی خود می دانید.

برای مطالعه بیشتر ...