نحوه گرفتن الهام و ایده در طراحی لوگو

نحوه گرفتن الهام در طراحی لوگو :

نحوه گرفتن الهام در طراحی لوگو دارای روش های بسیاری میباشد. برخی تصاویر بسیاری را کنار هم جمع آوری کرده و با ارتباط بین آنها و نیاز مندی های لوگو ایده اولیه را ایجاد میکنند. برخی دیگر با ایجاد یک نقشه ذهنی به ایده خود میرسند. با این حال بسیاری از مردم با مشکل ایده مواجه هستند. این مشکل را در اصطلاح writer’s block یا ایست فکری (بلاک نویسنده) میگویند. در واقع آیا می خواهید یک لوگو ایجاد کنید، اما بلوک نویسنده دارید؟ گرفتن ایده در صورت تقاضا همیشه آسان نیست. گاهی اوقات، ممکن است چند ساعت یا حتی چند روز طول بکشد. آیا این اولین باری است که یک لوگو ایجاد می کنید یا نه، آیا می دانید از کجا الهام بگیرید؟ در این مطلب به بررسی نحوه گرفتن الهام در طراحی لوگو خواهیم پرداخت. شما پس از مطالعه این بخش تا حد زیادی میتوانید از ایست فکری یا همان بلاک نویسنده دوری کنید.

برای گرفتن الهام در طراحی لوگو با تحقیقات بازار شروع کنید :

تحقیقات بازار؟ این چه ارتباطی با ایجاد لوگوی من دارد؟ قبل از شروع هر کاری، ما قویاً به شما توصیه می کنیم که یک تجزیه و تحلیل از کسب و کار خود انجام دهید. این اولین قدم در ایجاد لوگوی شماست. این عناصر مطمئناً به شما کمک می کنند تا ایده داشته باشید و اهداف خود را مشخص کنید. به طور کلی برای این تحقیق باید عناصر مختلف را بررسی کنید. در زیر هر یک از آن ها آورده شده است.

شرکت شما :

همانطور که می خواهید یک لوگو برای شرکت، تیم ورزشی، گروه موسیقی و غیره خود ایجاد کنید، شرکت شما باید اولین الهام بخش شما باشد. شما می خواهید نمادی بسازید که نماینده و منحصر به فرد باشد. این یک لوگو برای شرکت شما است و نه لوگوی یک رقیب. با بیان نقاط قوت و ضعف آنچه می خواهید ارائه دهید شروع کنید و سپس ارزش های خود را به آن اضافه کنید. با در نظر گرفتن این عناصر، ایجاد لوگویی که به خوبی شما را نشان می دهد آسان تر خواهد بود.

مشتریان هدف شما :

سپس، برای تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف خود وقت بگذارید. از آنجایی که احتمالاً می خواهید محصولات و خدمات خود را به گروه خاصی از مردم بفروشید، آنها باید مجذوب لوگوی شما و همچنین تصویر برند شما به طور کلی شوند. این تمرین را با تعریف اینکه مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند، چه چیزی را دوست دارند و چه نیازهایی دارند شروع کنید. بدیهی است که شرکتی که می خواهد مردان جوان عاشق ورزش را هدف قرار دهد، لوگوی متفاوتی نسبت به شرکتی که زنان بازنشسته را هدف قرار می دهد، خواهد داشت.

رقبای شما :

آیا می دانستید که رقبای شما نیز می توانند به نوعی منبع الهام خوبی باشند؟ قبل از ایجاد لوگوی خود، باید به کارهایی که در حال حاضر انجام شده است نگاهی بیندازید. این به شما امکان می دهد بهتر از رقبا متمایز شوید. به عنوان مثال، اگر در زمینه‌ای کار می‌کنید که همه لوگوها آبی یا خاکستری هستند، با انتخاب نوع مختلف لوگو یا رنگ‌های مختلف جلب توجه می‌شود. بدیهی است، همانطور که قبلاً در چندین مقاله ذکر کردیم، هرگز یک لوگوی موجود را کپی نکنید. شما می توانید از عناصر خاصی الهام بگیرید، نه بیشتر.

منابع آنلاین که الهام بخش هستند :

پس از تحقیقات بازار، اطلاعات ارزشمندی در دست خواهید داشت تا به شما در ایجاد لوگو کمک کند. با این حال، اگر می خواهید در مورد روندهای فعلی بیشتر بدانید یا برای الهام گرفتن به صدها لوگو نگاه کنید، بدانید که منابع زیادی در وب برای این کار وجود دارد. خود گوگل میتواند ابزار بسیار مفیدی در این زمینه باشد. با این حال در ادامه برخی از منابع آنلاین مهم به غیر از گوگل را به شما معرفی میکنیم.

مشاهده سایت های متخصص در این رشته برای گرفتن الهام در طراحی لوگو :

میلیون ها لوگو و طراح وجود دارد. این بدان معناست که ده ها وب سایت وجود دارند که در طراحی و ایجاد لوگو تخصص دارند. این منابع به ویژه جذاب هستند زیرا به شما امکان می دهند نمونه های ایجاد شده توسط متخصصان را ببینید. علاوه بر این، به آخرین روندها و طراحی مجدد لوگو دسترسی خواهید داشت. در میان بسیاری از سایت های موجود، Creativebloq، Underconsideration و Logo of the day را توصیه می کنیم.

پینترست :

چه ایجاد یک لوگو، پیدا کردن یک مدل موی مد روز باشد یا چه بازسازی سالن خود، Pinterest یکی از بهترین مکان ها برای ایده پردازی است. فقط باید کمی جستجو کنید تا بی نهایت ایده پیدا کنید. بنابراین، مطمئناً با نگاهی به Pinterest الهام خواهید گرفت. لذا، وقتی پین مورد علاقه خود را پیدا کردید، فراموش نکنید که آن را ذخیره کنید. پینترست مطمئناً می تواند به شما در پیدا کردن الهام در بسیاری از زمینه ها از جمله ایجاد لوگو کمک کند.

برای مطالعه بیشتر ...