چرا از مربع در طراحی لوگو استفاده می شود

چرا از مربع در طراحی لوگو استفاده میشود :

علت اینکه چرا از مربع در طراحی لوگو استفاده میکنند به چند عامل برمیگردد. یکی از مهمترین این عوامل کاربرد استفاده راحت تر از مربع است. این شکل هندسی توانایی استفاده در سطح مختلف را بدون ایجاد مشکل در انتقال مفهوم دارد. به عبارت ساده تر در زمان استفاده از لوگو حتی در یک سطح منحنی ، زمانی که مخاطب چه از طرفین و چه از رو به رو لوگو را مشاهده کند توانایی تشخیص آن را مانند یک سطح صاف خواهد داشت. از طرف دیگر مفهوم مربع میتواند مورد توجه قرار بگیرد. هنگام طراحی لوگو باید به چند چیز فکر کنید: سبک، پالت رنگ، چیدمان اجزا، فونت… آیا می دانستید که اشکال نیز معنای خاصی دارند؟ آیا از ارزش ها و کیفیت های مرتبط با مربع ها و مستطیل ها ایده ای دارید؟ بیایید نگاه دقیق تری به معنای این شکل و بهترین نمونه های لوگوی مربعی بیندازیم.

علت استفاده از مربع در طراحی لوگو :

در ادامه جهت بررسی مهمترین موارد استفاده از مربع در یک لوگو توضیحاتی داده ایم :

انتخاب شکل ایده آل

قبل از شروع به استفاده از مربع به عنوان شکل اصلی لوگو، مهم است که از خود بپرسید که آیا مرتبط است یا خیر. مربع و مستطیل نیز مانند مثلث ها و دایره ها اشکالی با نمادگرایی قوی هستند. بنابراین این امر بر سبک کلی و همچنین پیام لوگوی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید یک لوگوی مینیمالیستی ایجاد کنید، این امر به ویژه مهم است. هر یک از اجزای لوگوی شما باید نماینده و با دقت انتخاب شوند.

اشکال می توانند به اندازه پالت رنگ برای یک جزء مهم باشند. برای نشان دادن این موضوع، آیا اگر شکل یک دایره بود، آرم لگو به یاد ماندنی بود؟ آیا اگر از الماس یا مثلث برای نمایش قاره ها استفاده می شد، نماد بازی های المپیک همان تأثیر را داشت؟

چرا از مربع در طراحی لوگو استفاده می شود
مزایای استفاده از مربع در طراحی لوگو

معنی مربع و مستطیل

مربع یکی از پرکاربردترین اشکال برای لوگوها است، زیرا به لطف چهار ضلع برابر با نظم، انطباق و امنیت همراه است. غیرعادی نیست که ببینیم شرکت های جدی مربع را به عنوان شکل اصلی لوگوی خود انتخاب می کنند. بر خلاف دایره که شکلی زنانه تر در نظر گرفته می شود، مربع نشان دهنده مردانگی است.

در مورد مستطیل ها، تفاوت های ظریف وجود دارد. همه چیز به جهت مستطیل شما بستگی دارد. اگر شکل شما افقی است، ثبات را با جلوه پانوراما نشان می دهد. برعکس، اگر مستطیل شما به صورت عمودی استفاده شود، نشان دهنده اندازه و قدرت است.

چند نکته هنگام استفاده از مربع در لوگو

فقط به این دلیل که تصمیم به طراحی لوگو مربعی دارید به طور خودکار نشان دهنده این نیست که یک تجارت جدی یا خسته کننده دارید. این کاملا ممکن است که از یک مربع به عنوان شکل اصلی برای لوگوی خود استفاده کنید و چیزی مدرن و پرانرژی ایجاد کنید.

برای شروع، می توان از مربع ها به روش های مختلف استفاده کرد. می توانید آنها را کپی کنید (مانند لوگوی مایکروسافت یا دومینو) یا آنها را به صورت الماس بچرخانید. مربع ها همچنین می توانند به عنوان شکلی برای پس زمینه یا فاویکون ها استفاده شوند. در غیر این صورت، اگر نمی خواهید جنبه اقتدارگرایانه مربع ها را به نمایش بگذارید، همیشه می توانید گوشه ها را گرد کنید. اجازه دهید تخیل شما اجرا شود!

برای مطالعه بیشتر ...