چطور برای یک رستوران لوگو طراحی کنیم

چطور برای یک رستوران لوگو طراحی کنیم ؟

در طراحی نشان های تجاری که تمرکز فعالیت آن ها به روی ارتباط حضوری است، باید به شفافیت لوگو توجه بسیاری شود. در واقع فعالیت هایی مانند رستوران ها برای آنکه مخاطبین آن ها مکان را بهتر پیدا کنند، وجود نام خوانا در این مورد ضروری است. در این مطلب به بررسی اینکه طراحی لوگو چطور باید برای یک رستوران انجام شود توضیحاتی داده میشود. مک دونالد، مترو، برگر کینگ… همانطور که می دانیم، رستوران ها برای متمایز شدن از رقبای خود و داشتن مشتری باید تصویر برند قوی داشته باشند. این شرکت ها همچنین از لوگوی خود در همه جا استفاده می کنند: وب سایت، منو یا حتی روی بسته بندی. چه بخواهید یک کافه یا یک فروشگاه گران قیمت باز کنید، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه ایجاد یک لوگو برای رستوران خود بیندازیم.

چگونه برای یک رستوران لوگو طراحی کنیم :

در جواب به سوال اینکه چگونه برای یک رستوران لوگو طراحی کنیم توضیحات بیشتری داده میشود.

رستوران شما چه چیزی ارائه می دهد؟

قبل از اینکه شروع به طراحی هر چیزی کنید، بیایید زمانی را به تجزیه و تحلیل رستوران خود اختصاص دهیم. اسمش رو چی میزاری؟ چه چیزی قرار است ارائه دهید؟ چه چیزی شما را از رقابت متمایز می کند؟ چه لوگوی یک شرکت یا یک رستوران باشد، ضروری است که نماینده آن باشد. مردم باید بتوانند در یک نگاه ایده ای از آنچه ارائه می شود و ارزش های موسسه داشته باشند. به عنوان مثال، یک رستوران ایتالیایی سطح بالا، لوگوی بسیار متفاوتی نسبت به یک رستوران زنجیره ای فست فود برای خانواده ها خواهد داشت.

در صورت لزوم، چند کلمه کلیدی را فهرست کنید که رستوران شما را توصیف می کند. می تواند کلماتی مانند سرویس عالی، تازه، گیاهخواری و … باشد. سپس غذاهایی که تخصص شما خواهد بود را یادداشت کنید. اگر غذاهای دریایی ارائه می دهید، می توان از تم غذاهای دریایی در هنگام ایجاد لوگو رستوران خود استفاده کرد.

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

پس از انجام تجزیه و تحلیل رستوران خود، بیایید اکنون به مخاطبان هدف خود فکر کنیم. رستوران شما برای کیست؟ باز هم، پاسخ به این سوال تا حدودی بر لوگوی شما تأثیر می گذارد. در صورت لزوم، تجزیه و تحلیل رستوران های واقع در همان محله را انجام دهید. چه نوع مشتریانی را جذب می کنند؟ آیا بیشتر زوج ها، دانش آموزان، سالمندان هستند؟ هرچه بیشتر مخاطبان هدف خود را بشناسید، ایجاد لوگو هایی که آنها را جذب کند آسان تر خواهد بود.

هنگام ایجاد لوگو برای رستوران خود باید به نکاتی توجه کنید

حالا بیایید به مرحله ایجاد برویم. اگر می خواهید یک آرم رستوران موفق ایجاد کنید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. به طور کلی، یک لوگوی خوب باید خاطره انگیز، منحصر به فرد، انعطاف پذیر، ساده و جاودانه باشد. و در بسیاری از موارد بتواند نام فعالیت را به سادگی نمایش دهد.

چطور برای یک رستوران لوگو طراحی کنیم

یک نوع لوگوی مناسب را انتخاب کنید

آیا می دانستید که چندین نوع لوگو وجود دارد؟ از آنجایی که همه آنها ویژگی های خاص خود را دارند، ایده خوبی است که با نقاط قوت هر نوع آشنا شوید تا بهترین انتخاب ممکن را برای لوگوی رستوران خود داشته باشید. برای آرم رستوران می توان از انواع لوگوها استفاده کرد.

لوگوهای مونوگرام تنها از چند حرف تشکیل شده اند. اگر نام رستوران شما برای مثال از یک مخفف تشکیل شده باشد، ممکن است مرتبط باشد. رستوران های زنجیره ای A&W و Dairy Queen از لوگوی مونوگرام استفاده می کنند. با این حال در صورتی که شما کار خود را تازه شروع کرده باشید استفاده از مونوگرام میتواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. بهتر است از لوگو های وردمارک استفاده کنید.

از طرف دیگر لوگوهای امضا فقط نام شرکت هستند. هیچ نمادی وجود ندارد. اگر می خواهید نام رستوران یا صاحب آن را به نمایش بگذارید، این نوع لوگو را انتخاب کنید. چندین دهه است که Subway و Five Guys از این نوع لوگو استفاده می کنند. آرم نماد نوعی لوگو است که فقط از یک تصویر تشکیل شده است. این نوع لوگو بیشتر توسط شرکت ها یا رستوران های معروف استفاده می شود. به عنوان مثال، طاق های طلایی یک نسخه نمادین از لوگوی مک دونالد هستند.

اگر در حال افتتاح یک رستوران جدید هستید، لوگوی ترکیبی ممکن است مناسب ترین نوع لوگو برای شما باشد. لوگوی ترکیبی هم از نام شرکت و هم از یک نماد تشکیل شده است. این به شما امکان می دهد هر دو عنصر را با رستوران خود ترکیب کنید. به عنوان مثال، رستوران هایی که آرم های ترکیبی دارند عبارتند از Pizza Hut، KFC و Burger King.

آخرین نوع لوگو نشان یا نشان است. نشان ها همچنین برای لوگوهای دنیای رستوران استفاده می شود. آنها اغلب از چندین عنصر تشکیل شده اند که همه در داخل یک شکل است که به عنوان پس زمینه استفاده می شود. Starbucks و Panda Express نمونه‌های خوبی از رستوران‌هایی هستند که از نشان‌ها استفاده می‌کنند.

یک پالت رنگ نماینده را انتخاب کنید

هنگامی که نوع لوگو را برای رستوران خود انتخاب کردید، وقت آن است که به رنگ های برند خود فکر کنید. از آنجایی که رنگ ها معنی دارند، مهم است که رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند و ارزش های شما باشد.

چندین رنگ در حال حاضر با دنیای غذا و غذا مرتبط هستند مانند قرمز، زرد و سبز که در این خصوص هم کاربرد و هم ارتباط بسیار مناسبی دارند. به سرعت متوجه خواهید شد که اکثر رستوران ها فقط از دو یا سه رنگ برای لوگوی خود استفاده می کنند. بنابراین، با انتخاب یک رنگ اصلی شروع کنید و در صورت نیاز رنگ های تاکیدی را انتخاب کنید.

یک لوگوی همه کاره ایجاد کنید

در مرحله بعد، مهم است که به خاطر داشته باشید که لوگوی شما از طریق رسانه های مختلف نمایش داده می شود. احتمالاً آن را از طریق وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، پوسترها، منوها، بسته‌بندی و غیره نمایش خواهید داد. بنابراین، لازم است که لوگوی شما همه کاره باشد و بدون توجه به مکان، زیبا به نظر برسد. در سال های اخیر، چندین رستوران زنجیره ای بزرگ لوگوی خود را ساده کرده اند.

نکات مهم :

اما ایجاد لوگو برای یک رستوران چگونه انجام میشود ؟ آیا می توان یک لوگوی همه کاره ایجاد کرد؟ ابتدا روی وضوح و شفافیت حروف تمرکز کنید سپس به سادگی باید توجه شود. استفاده از یک لوگو با چند عنصر یا جزئیات آسان تر خواهد بود. سپس، نسخه‌های مختلفی از لوگوی خود را ایجاد کنید تا با انواع مختلف روبرو شوید

برای مطالعه بیشتر ...