معرفی اجزای تشکیل دهنده در طراحی لوگو

اجزای تشکیل دهنده لوگو :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. اجزای تشکیل دهنده لوگو :

در این مقاله به بررسی اجزای تشکیل دهنده لوگو می پردازیم. هر یک از این طرح ها کاربرد خاصی داشته و امکان دارد که از آیکون اصلی به صورت جداگانه استفاده شود. هنگامی که تصمیم به طراحی لوگو دارید، باید نوع لوگو را انتخاب کنید. سبک کلی لوگوی شما بسته به اینکه بخواهید یک لوگوی امضا یا یک نشان ایجاد کنید، تغییر می کند. اگر می خواهید یک لوگو ترکیبی ایجاد کنید، باید طرح بندی اجزای لوگوی خود را نیز انتخاب کنید. قوانین خاصی در مورد چیدمان اجزا وجود دارد، بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم.

اجزای تشکیل دهنده یک لوگو :

قبل از شروع، اجازه دهید لحظه ای را به تعریف قسمت های مختلف یک لوگو اختصاص دهیم. بدیهی است که بسته به نوع لوگویی که می خواهید ایجاد کنید، فقط می توانید از اجزای خاصی استفاده کنید.

نام برند :

اگر تصمیم به طراحی آرم ، امضا یا ترکیبی از آن ها را دارید، نام شرکت شما روی لوگوی شما وجود دارد. در غیر اون صورت میتوانید نام را در متن معرف در کنار طرح اصلی استفاده نمایید. اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید، توصیه می کنیم نام شرکت خود را به لوگوی خود اضافه کنید تا ارتباط بین این دو افزایش یابد. برای نمایش نام کسب و کار خود، باید فونتی را انتخاب کنید که خوانا باشد و به خوبی نشان دهنده کسب و کار شما باشد.

آیکون :

آیکون نماد لوگوی شماست. برخی از شرکت های معروف مانند اپل نام شرکت را حذف کرده اند و فقط از نماد لوگوی خود استفاده می کنند. البته باید آیکونی پیدا کنید که به خوبی کسب و کار شما را نشان دهد. این می تواند یک نماد انتزاعی، یک پیکتوگرام یا یک حیوان باشد. نشان‌ها، کمبوها و نمادها از نمادها استفاده می‌کنند. استفاده از بیش از یک نماد اصلی در هر لوگو را توصیه نمی کنیم.

پس زمینه :

پس زمینه اغلب جزء فراموش شده لوگو است، اما نقش مهمی دارد. چه شکل باشد و چه رنگ، جلوه های متفاوتی می دهد. به عنوان مثال، لوگوهای نشان به راحتی تشخیص داده می شوند زیرا از شکلی مانند دایره، الماس یا سپر برای تشکیل پس زمینه لوگو استفاده می کنند. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که از رنگ خاصی برای پس زمینه لوگوی خود استفاده کنید. اگر رنگ اصلی لوگوی شما سفید یا رنگ پریده باشد، این ممکن است ضروری باشد.

شعار یا اسلوگان :

سپس شعار وجود دارد. همه لوگوها شامل یک شعار نیستند، اما می‌تواند افزودنی مفید برای نشان دادن صنعتی باشد که در آن مشغول به کار هستید. برخی از برندها با استفاده از یک شعار به یاد ماندنی برجسته شده اند. به عنوان مثال می توان به Just Do It یا Red Bull wings اشاره کرد.

معرفی اجزای تشکیل دهنده در طراحی لوگو

چیدمان اجزای تشکیل دهنده لوگو شما چقدر مهم است :

اکنون که نام، نماد، پس‌زمینه و شعار کسب‌وکار خود را دارید، وقت آن است که به طرح‌بندی این مؤلفه‌ها فکر کنید. در دنیای غرب، مردم از چپ به راست و از بالا به پایین می خوانند، این باید در هنگام طراحی لوگو در نظر گرفته شود. شما می توانید تصمیم بگیرید که نماد خود را در بالا، پایین، چپ یا راست قرار دهید، همه اینها به سبک مورد نظر بستگی دارد.

در طول فرآیند طراحی، طرح‌بندی‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهتر عمل می‌کند. چیدمان اجزا می تواند به انتقال یک پیام خاص یا ترویج ارزش های شما کمک کند. در اینجا یک سوال برای کمک به شما وجود دارد: مهمترین جزء لوگوی شما چیست؟ به طور کلی در هر نوع و سبکی طبق نیاز های فعالیت تمرکز طراحی لوگو و انتقال مفهوم به روی یک موضوع خاص میباشد. در ادامه توضیحاتی در خصوص موقعیت های مختلف برای شما آورده شده است.

اگر نماد مهم ترین است :

اگر نماد مهم‌ترین جزء لوگوی شماست، آیکون باید اولین چیزی باشد که مردم هنگام نگاه کردن به نشان شما متوجه آن می‌شوند. بنابراین، شما دو انتخاب دارید. ابتدا می توانید نماد خود را بالای نام کسب و کار خود وسط قرار دهید. برای کمک به شما در اندازه قطعات، از مراجعه به قوانین نسبت طلایی دریغ نکنید. همچنین می توانید شعار خود را زیر نام شرکت خود اضافه کنید.

در مرحله دوم، اگر طرحی خطی تر و افقی تر می خواهید، می توانید نماد را در سمت چپ نام شرکت خود قرار دهید. لوگوهای افقی بیشتر می توانند حرکت را نشان دهند. اگر این طرح‌ بندی را انتخاب می‌کنید، در نظر داشته باشید که نماد و متن را هم اندازه کنید. به خاطر داشته باشید که قسمت نماد می تواند به تنهایی استفاده شود.

اگر نام شرکت در طراحی لوگو مهمترین است :

اهمیت وجود نام شرکت در طراحی لوگو به خصوص در برند های تازه تأسیس برای تشخیص ، یادآوری و انتفال هدفمند اطلاعات بسیار فراوان است. لذا میتوان گفت که نام و شعار شرکت شما مهمترین جزء لوگوی شماست. چرا که باید به خاطر داشته باشید که این اولین چیزی است که مردم به آن توجه می کنند. می توانید این کار را با استفاده از رنگ روشن یا قرار دادن متن بالای نماد خود انجام دهید. نماد همچنین می تواند برای برجسته کردن نام شرکت کوچکتر باشد.

می توانید نماد را در سمت راست متن قرار دهید. از آنجایی که مردم معمولا یک تصویر را از راست به چپ اسکن می کنند، ابتدا نام شرکت شما دیده می شود. البته این مورد در زبان فارسی کاربرد دارد. در زبان هایی مانند انگلیسی باید لوگو در سمت مخالف قرار گیرد.

هنگام طراحی لوگو می توانید طرح بندی های مختلف را امتحان کنید. همانطور که قبلاً دیدیم، می توانید با چیدمان متفاوت اجزاء، لوگوهای مختلفی طراحی کنید. همه چیز بستگی به این دارد که شما چه چیزی را مهمترین بخش لوگوی خود می دانید.

برای مطالعه بیشتر ...