در طراحی لوگو برای برند سازی مجدد چه باید کرد

در طراحی لوگو برای برند سازی مجدد چه باید کرد :

  1. Home
  2. »
  3. دسته‌بندی نشده
  4. »
  5. در طراحی لوگو برای برند سازی مجدد چه باید کرد :

در این مقاله به برسی اینکه در طراحی لوگو تازه برای ایجاد برند سازی مجدد چه باید کرد توضیحاتی داده خواهد شد. این مطلب به شما کمک میکند که اطلاعاتی را در خصوص بازسازی ، تازه سازی و برند سازی مجدد به دست آورید. همه ما می دانیم که برند سازی برای یک تجارت بسیار مهم است. این ایوان جلویی کسب و کار شما است – همان چیزی که مشتریان شما قبل از اینکه شخصیت، کیفیت و مهارت های واقعی آن را بدانند، می بینند. هم استارت آپ های با سابقه و هم جوان باید داستان تکامل و اشتیاق خود را برای ارائه چیزی منحصر به فرد به مشتریان روایت کنند. و در انتها اگرچه نام تجاری فراتر از ایجاد یک لوگو است، اما یک عنصر ضروری برای کل قطعه است. این یک تمرین مفصل است که شامل موارد زیر است.

  • ایجاد و روایت چندین نسخه از یک داستان
  • لحن صدای آن را ساده می کند
  • بسته بندی آن در رنگ های جذاب
  • ساختن یک نشان در قالب یک لوگو برای به خاطر سپردن آن
  • انتقال این دستاورد به مصرف کنندگان در مکان و زمان مناسب

برندها باید تکامل یابند تا دائماً مرتبط و مرتبط با مصرف کنندگان خود باقی بمانند. اگر آنها در حال تکامل نباشند، در خطر منسوخ شدن و بی ربط بودن هستند. این خطری است که ممکن است یک تجارت را در بازار در حال توسعه راکد کند. برخی از برندهای مشهور مانند اپل و مایکروسافت در طول عمر خود دستخوش تغییر نام تجاری و نوسازی شده اند.

تفاوت بین برندسازی مجدد لوگو و تازه سازی لوگو باید روشن شود. اگرچه ممکن است این دو اصطلاح بسیار شبیه به هم به نظر برسند، اما به اندازه شب و روز متفاوت هستند. در جزئیات زیر، بیایید تفاوت بین یک تغییر نام تجاری کامل و یک تازه سازی را درک کنیم.

تعریف برندسازی مجدد و تازه کردن

تغییر نام تجاری فرآیند پیچیده ای است که تلاش می کند تصویر کسب و کار شما را تغییر دهد. زمانی انجام می شود که کسب و کار شما بازار جدیدی را هدف قرار می دهد. همچنین، زمانی که فکر می کنید برند فعلی یا پیشنهادات تجاری شما دیگر کار را به طور موثر انجام نمی دهند. هنگامی که شرکت ها تحت ادغام قرار می گیرند یا زمانی که وارد یک صنعت جدید می شوند، یک تغییر نام تجاری کامل ضروری است. تغییر نام تجاری شامل ساخت یک روایت جدید برای کسب و کار، یک ظاهر جدید و یک هویت لوگوی جدید است.

تازه کردن برند یک تغییر اساسی نیست، بلکه یک پیشرفت آرایشی برای کسب و کار است. این عمدتا بر ظاهر لوگو، طرح رنگ و قرار دادن یادگاری در کنار هم تمرکز دارد. این تغییرات بصری هستند. زمانی که کسب و کار مربوط به بازار است، اما ممکن است نیاز به ارتقای ظاهر آن داشته باشد، تجدید برند در نظر گرفته می شود. کسب‌وکار هایی که می‌خواهند مرتبط‌ تر باشند، برند خود را تازه‌ سازی می‌کنند. این ارتقا یکپارچگی نام تجاری را حفظ می کند و در عین حال مخاطبان بیشتری را جذب می کند. یک تمرین تازه سازی شامل ارتقاء برچسب برند، اصلاح لوگو و سایر وثیقه های بازاریابی است.

تفاوت بین یک تغییر نام تجاری کامل و یک تجدید

مردم اغلب نیاز به توضیح در مورد تغییر نام تجاری و تازه کردن کامل دارند. حتی در ساده ترین شکل خود، تغییر نام تجاری یک تمرین جامع است که برای راه اندازی چیزی جدید یا دستیابی به مجموعه جدیدی از مخاطبان انجام می شود. به روز رسانی، تغییر جزئی لوگو و سایر مواد بازاریابی برای مطابقت با روندها است.

یک تمرین کامل تغییر نام تجاری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ساختن یک روایت جدید برای کسب و کار خود و منبع ظهور آن
  • خلق یک شخصیت جدید که قبلا هرگز به تصویر کشیده نشده است
  • توسعه دستورالعمل برند جدید با لوگو و سایر مواد نام تجاری
  • صحبت کردن با لحن جدیدی که برای گروه جدیدی از مخاطبان جذاب است
  • استفاده از یک طرح رنگ جدید که برای بازار مناسب و جذاب باشد
  • بازنگری کل تصویر از پیش تعیین شده شما
  • انتقال این تغییر به مخاطبان وفادار، جدید و گسترده تر
  • هزینه بالاتر در مقایسه با تجدید

یکی از بهترین نمونه های یک تغییر نام تجاری کامل، Airbnb است. آنها دیدگاه بازار خود را از یک وب سایت اشتراک تخت به شریک تجربه سفر تغییر دادند. فلسفه آنها برای اعتقاد به مردم، مکان ها و عشق به شدت در لوگوی آنها منعکس شده است. لوگوی تازه معرفی شده از نظر زیبایی شناسی با کلاس بود و به تغییر دیدگاه بازار کل سازمان کمک کرد.

در طراحی لوگو برای برند سازی مجدد چه باید کرد

تجدید نام تجاری ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • لوگوی موجود خود را با رنگ، فونت یا طرح جدید تغییر دهید
  • به روز رسانی شعاری که مطابق با روند است
  • به روز رسانی پالت رنگ با حفظ رنگ های اصلی همانطور که هست
  • استفاده از یک فونت جدید برای خوانایی بهتر لوگو و وثیقه های بازاریابی
  • به روز رسانی مواد بازاریابی با لوگوی جدید و عناصر نام تجاری
  • هزینه کمتر در مقایسه با برند مجدد

یک مثال عالی از تجدید برند نتفلیکس است. آنها فقط فونت و طرح رنگ خود را تغییر دادند تا رویکرد به روز سازمان را برجسته کنند. لوگوی قدیمی آن‌ها دوران دهه 90 را با طراحی تخت، جعبه‌ای و سایه‌دار منعکس می‌کرد. در حالی که نام خود را دست نخورده نگه می دارد، لوگوی جدید فقط با فونت و رنگ بازی می کند. این شرکت فونت ساده و به راحتی قابل خواندن را در یک منحنی انتخاب کرد که نمایشگر صفحه‌های تلویزیون اصلی دوران اولیه است. نتفلیکس این به روز رسانی را انجام داد تا خدمات و به روز رسانی های فناوری را برجسته کند و طیف وسیع تری از مخاطبان را جذب کند.

در ادامه باید سوالات مهمی را قبل از تغییر برند یا تجدید لوگو از خود بپرسید. شرکت ها اغلب در دوراهی هستند که آیا باید یک برند را به روز کنند یا تغییر نام تجاری کامل را انجام دهند. پرسیدن این سوالات ساده ممکن است به شما کمک کند بهترین راه حل را برای کسب و کار خود پیدا کنید.

آیا فکر می کنید لوگوی شما قدیمی است؟

این سوال ساده ترین و در عین حال مهم ترین سوالی است که باید از خود بپرسید. اگر کسب و کار خود را در دهه 80 تاسیس کردید و هنوز از همان لوگو استفاده می کنید، وقت آن رسیده است که آن را تغییر دهید. یک لوگوی جدید می تواند به ایجاد ارتباط با مشتریان در حال توسعه شما کمک کند، خدمات گسترده را به نمایش بگذارد و کاملاً با دستگاه های دیجیتال امروزی سازگار باشد. گروه کومو مارکت می توانند به شما در ایجاد یک لوگوی جدید به شما کمک کند. شما می توانید با طراحان مسلط در این وب سایت یک لوگوی جدید ایجاد کنید.

یا کسب و کار شما گسترش یافته یا تغییر کرده است؟

اگر کسب و کار شما وارد خط جدیدی از کار شده است، وقت آن است که یک لوگوی جدید را در نظر بگیرید. پیام های نام تجاری شما شخصیت و پیشنهادات جدید شما را با دقت بیشتری منعکس می کند. وقتی به اهداف بلندمدت و تکامل برند خود در ده سال یا بیشتر فکر می کنید، ممکن است لوگوی شما تا آن زمان قدیمی شده باشد. شما باید یک لوگوی جدید معرفی کنید تا به شما در پذیرش جنبه جدید و آینده نگرانه برندتان کمک کند.

آیا از رقابت جدید در بازار احساس ترس می کنید؟

رقابت می تواند ترسناک باشد. ممکن است چالش برانگیز باشد که همیشه در اوج بازی خود باشید. یک لوگوی جدید می تواند این وضعیت را مرتب کند. هنگامی که یک نام تجاری یک لوگوی جدید ایجاد می کند، انتظارات بازار را با یک وعده جدید افزایش می دهد – وعده ای برای تکامل مداوم و ارائه فراتر از دستورات معمولی که قبلاً بر اساس آن برند درک می شد. یک برند شجاع قابل اعتمادتر است.

آیا با مجموعه جدیدی از مخاطبان صحبت می کنید؟

در این عصر دیجیتال، مخاطبان همیشه در حال تکامل هستند. بنابراین، یک برند باید باعث شود که مخاطبان احساس کنند دائماً در ارتباط هستند. شما می توانید این ارتباط را از طریق تمرین برندسازی که برای مخاطبان جدید جذاب است برقرار کنید. این تغییر می تواند مربوط به یک لوگو، طرح رنگ یا لحن صدای جدید باشد. همچنین باید طیف وثیقه های بازاریابی فراتر از دستورات معمول ATL مانند وب سایت ها، تبلیغات دیجیتال و رسانه های اجتماعی را به خاطر بسپارید.

آیا ارزش ها یا بیانیه ماموریت برند شما تغییر کرده است؟

تکامل هسته اصلی هر کسب و کار رو به رشدی است. هنگامی که یک کسب و کار تاسیس می شود، ممکن است ایجاد شود و احساسات بنیانگذار و بازار را در یک زمان خاص حفظ کند. با تجربه و قرار گرفتن در معرض، داستان تکامل یک نام تجاری نیز ممکن است تکامل یابد تا با یک خط فکری جدید مطابقت داشته باشد. این تفکر می تواند مجموعه جدیدی از ارزش ها، چشم انداز و بیانیه های ماموریت باشد. یک لوگوی جدید باید منعکس کننده این تغییرات باشد، و یک شعار که دقیقاً آنچه را که مصرف کنندگان شما می خواهند احساس کنند، فکر کنند و انجام دهند، بیان کند.

چگونه از نام تجاری بد جلوگیری کنیم؟

اگر فکر می‌کنید که شهرت نام تجاری بد سریع‌تر می‌رود، نام تجاری بد از حد مجاز فراتر می‌رود. راه اندازی یک کسب و کار موفق معادل ایجاد هویت برند عالی است. اغلب، کسب‌وکارها خرید، فروش و هزینه‌ها را بر برندسازی اولویت می‌دهند. در چنین مواقعی ورزش برندسازی به دردسر می خورد.

برندسازی باید فراتر از یک ارتقای لوگوی صرف باشد. این شامل وضوح فکری است که به یک استراتژی قوی مبتنی بر منطق و تحقیق تبدیل می شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات در هنگام نام تجاری کمک کند.

اهمیت یک لوگو

لوگو قلب برند شماست. یک لوگوی ضعیف تنها در یک نگاه نمی تواند با کسب و کار مرتبط شود. از طرفی به دلیل آن که این بخش از یک برند چهره و شخصیت برند را نشان میدهد، باید به بهترین شکل ممکن آن را ایجاد کرد. یک طرح خوب لزوماً یک طرح پیچیده نیست. بله گاهی سادگی یک کلمه در انتقال مفاهیمی که نیاز است، کاربرد بسیار بیشتری خواهد داشت.

ارتباط خود را با کسب و کار قطع کنید

برندسازی باید منعکس کننده داستان، ارزش ها و ماموریت یک کسب و کار باشد. اگر برند شما از ارتباط با هر یک از این موارد منحرف شود، نام تجاری بد است.

عمومی بودن

ماهیت یک برند قوی فردیت آن است. اطمینان حاصل کنید که USP های خود را در برندسازی معرفی می کنید. اگرچه منحصر به فرد خوب است، اما بدون عارضه ماندن و به راحتی قابل درک است.

اهمیت علائم تجاری

علائم تجاری به محافظت از هویت برند شما کمک می کند. هنگامی که با کپی رایت همراه باشد، برند شما را از سوء استفاده مضاعف ثابت می کند. یک علامت تجاری به هنرمندان و کسب و کارها کمک می کند تا از آثار خود در برابر سرقت های فکری و سوء استفاده محافظت کنند

برای مطالعه بیشتر ...