نحوه انتخاب نوع لوگو برای یک برند

نحوه انتخاب نوع لوگو برای برند :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. نحوه انتخاب نوع لوگو برای برند :

یکی از موارد بسیار مهم در طراحی لوگو برای یک برند، نوع آن است. نحوه انتخاب نوع لوگو برای یک برند، بیشتر به نام آن بر میگردد. برخی از اسامی دارای ارزش و هویت بصری بالایی میباشند. برای مثال نام black cats  به دلیل قابلیت تصور بالا دارای ارزش بصری زیادی است و از این رو میتواند از دو عامل تیرگی و گربه در لوگو استفاده کرد. در این مطلب به بررسی انتخاب نوع لوگو برای یک برند توضیحاتی به شما خواهیم داد.

انتخاب نوع لوگو متناسب برای یک برند :

اکنون که کمی بیشتر در مورد انواع لوگوهای موجود می دانید، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟ ما فهرست کوتاهی را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم واضح تر ببینید و انتخابی آگاهانه داشته باشید. بدیهی است که شما در انتخاب هر نوع لوگو آزاد هستید، تنها نام شرکت شما نیست که باید در نظر بگیرید.

توجه : ما انتخاب کردیم که نام شرکت در ترکیب لوگو حفظ شود. لذا ما سبک های بصری ( لوگو های تصویری) را از لیست خود حذف کرده ایم.

نحوه انتخاب نوع لوگو برای نام های تجاری کوتاه

اگر نام کسب و کار شما نسبتاً کوتاه است، اگر می خواهید آن را ساده نگه دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که یک لوگوی مونوگرام انتخاب کنید. با کپی کردن، معکوس کردن یا در هم آمیختن حروف، می توانید سبک های متفاوتی ایجاد کنید. آیا تا به حال توجه کرده اید که چندین برند لوکس مانند لویی ویتون، شنل و جیوانچی از مونوگرام برای لوگوی خود استفاده می کنند؟ همچنین در صورت فروش محصولات سطح بالا می تواند گزینه خوبی باشد.

اگر می خواهید از یک نماد استفاده کنید، می توانید یک لوگو ترکیبی یا نشان نیز ایجاد کنید.

اگر نام تجاری طولانی دارید

برعکس، اگر نام کسب و کار شما نسبتاً طولانی است و جزئی از برند شما است که می خواهید بر آن تأکید کنید، یک لوگوی امضا گزینه بسیار خوبی است. برخی از افراد ممکن است فکر کنند که لوگوهای امضا فاقد اصالت هستند، اما با انتخاب رنگ ها و فونت های مناسب می توانید به خوبی از رقبا متمایز شوید.

اگر می خواهید علاوه بر نام شرکت خود چندین جزء به لوگوی خود اضافه کنید، می توانید یک لوگو یا لوگوی ترکیبی نیز ایجاد کنید.

اگر نام کسب و کار شما مخفف است

پیشنهاد می کنیم زمانی که نام شرکتی بیش از 10 کاراکتر و 4 هجا داشته باشد از مخفف یا حروف اول استفاده کنید. به عنوان مثال، آیا می دانستید که نامه های IKEA نشان دهنده نام بنیانگذار اینگوار کامپراد و محل زندگی او است؟ اگر مخفف را انتخاب کنید، لوگوهای مونوگرام مرتبط ترین نوع لوگو باقی می مانند.

اگر نمی‌خواهید فقط از نام شرکت خود استفاده کنید، می‌توانید یک آرم ترکیبی یا لوگوی نشان ایجاد کنید. لوگوی ترکیبی دارای یک نماد خواهد بود، در حالی که نشان‌ها و نشان‌های نشان از شکلی برای پس‌زمینه استفاده می‌کنند.

اگر نام کسب و کار شما نام شماست

در نهایت، اگر تصمیم گرفته اید از نام کامل خود به عنوان نام تجاری خود استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که لوگوی امضا را انتخاب کنید. اگر در زمینه ای کار می کنید که در آن متخصص یا مشاور هستید، می تواند جالب باشد. بنابراین، شما باید خود را تبلیغ کنید. وقتی صحبت از فونت ها می شود، یکی را انتخاب کنید که به خوبی نشان دهنده شما باشد یا ممکن است شبیه امضای دست نویس شما باشد.

با این حال دقت داشته باشید که استفاده از لوگوها و نشان ترکیبی نیز گزینه های خوبی هستند.

نتیجه گیری :

در نتیجه، همانطور که دیدیم، انواع خاصی از لوگوها با انواع خاصی از نام های تجاری بهتر کار می کنند. مهم است که نتیجه بدون توجه به سبک مورد نظر هماهنگ باشد. اگر تازه شروع کرده اید و نمی دانید از کجا شروع کنید، به شما یادآوری می کنیم که یک لوگوی خوب باید قابل تشخیص، انعطاف پذیر، ساده، بی زمان و متمایز باشد. از خلق کردن لذت ببرید!

برای مطالعه بیشتر ...