معرفی لوگو های نمادین

معرفی لوگو های نمادین :

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. معرفی لوگو های نمادین :

لوگو های نمادین به آن دسته از طرح هایی گفته میشود که به وسیله حروف، فرم ها و گاهی رنگ ها یک مفهوم خاصی را نمایش دهند. این نشان ها به صورت عامیانه به عنوان لوگو های مفهومی نیز شناخته میشوند. برند های بسیاری از این سبک برای انتقال مفهوم هدف خود استفاده می کنند. برخی دیگر برای نمایش فعالیت خود به مخاطبین از رنگ ها استفاده کرده اند. به طور کلی طراحی لوگو های نمادین برای برخی از فعالیت ها ضروری است زیرا آنها به عنوان نمایشی بصری از ارزش ها، مأموریت و شخصیت یک شرکت عمل می کنند و در عین حال اطمینان می دهند که برند تأثیر ماندگاری دارد. آنها راهی برای شناسایی و ارتباط مشتریان با یک برند فراهم می کنند، حتی اگر برای یادآوری نام شرکت به کمک نیاز داشته باشند. یک لوگوی قوی می تواند اعتماد، حرفه ای بودن و اعتبار را منتقل کند، در حالی که یک لوگوی ضعیف می تواند تأثیر معکوس داشته باشد. زمانی که شرکت ها شروع به گسترش و رقابت کردند، به راهی برای متمایز کردن خود از رقبای خود نیاز داشتند. یک لوگو با طراحی خوب به ابزاری حیاتی برای شناخت برند و تثبیت هویت یک شرکت تبدیل شد.

طراحی لوگو نمادین :

طراحی  لوگو نمادین برای بازاریابی و تبلیغات مستلزم روان بودن طراحی آن است. لوگو نشان دهنده برند یا یک تجارت در تمام وثیقه های آن مانند کارت های ویزیت، بیلبوردها، رسانه های اجتماعی و وب سایت ها است. یک لوگو با طراحی خوب می تواند حس حرفه ای بودن و مشروعیت ایجاد کند، در حالی که یک لوگو با طراحی ضعیف می تواند یک شرکت را غیرحرفه ای و غیرقابل اعتماد جلوه دهد. همانطور که رقابت همچنان در حال افزایش است، اهمیت یک لوگوی خوب طراحی شده همچنان رو به افزایش است.

بنابراین، وقتی در مورد لوگوهای نمادین صحبت می کنیم، کدام یک به ذهن شما خطور می کند؟

مسترکارت :

لوگو مسترکارت نمونه بارز اهمیت طراحی لوگو برای تبلیغات و بازاریابی است. طراحی ساده و در عین حال قابل توجه آن فوراً در سراسر جهان قابل تشخیص است و به تثبیت هویت شرکت و ایجاد شناخت برند کمک می کند. طراحی منحصر به فرد این لوگو نیز به طور موثر در کمپین های تبلیغاتی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و ضمن ایجاد حس اعتماد و حرفه ای بودن، ارزش ها و ماموریت شرکت را تقویت می کند. لوگوی Mastercard دارای دو دایره روی هم، یکی قرمز و دیگری زرد است که نام شرکت با حروف کوچک نوشته شده است. دایره ها نشان دهنده ادغام مشتریان و بازرگانان هستند، در حالی که رنگ های قرمز و زرد نماد شور و شادی هستند. سادگی و رنگ های لوگو باعث شده است که آن را به یکی از شناخته شده ترین لوگوها در جهان تبدیل کند.

شرکت اپل :

لوگوی اپل یک طرح ساده و در عین حال نمادین است که دارای یک سیب است که نیش از آن بیرون آورده شده است. با تصویری از اسحاق نیوتن در زیر درخت سیب شروع شد و از آن زمان به سیبی تبدیل شد که نیش آن بیرون آورده شده بود. این لوگو بیانگر تکامل هویت برند شرکت و سفر آن از یک شرکت در حال مبارزه به یک برند قدرتمند جهانی است که دائماً محصولات جدید را نوآوری می کند. این لوگو چندین بار تکرار شده است، اما خطوط تمیز و سبک مینیمالیستی آن ثابت مانده است. این لوگو مترادف با محصولات خلاقانه و کاربرپسند اپل شده است.

مک دونالد :

آرم نمادین مک‌دونالد، با طاق‌های طلایی، از طاق‌های معماری کنار هر رستوران الهام گرفته شد و در سال 1961 در لوگوی جدید شرکت گنجانده شد. عناصر عبارتند از سادگی و پیام ظریف دو سیب زمینی سرخ کرده قهوه ای طلایی که به شکل M خم شده اند. زرد نشان دهنده شادی و دید است. در عین حال، قرمز فعالیت را تحریک می کند و ضربان قلب را افزایش می دهد و اشتها را افزایش می دهد. این لوگو یکی از بزرگترین لوگوهایی است که تا کنون ساخته شده است و مترادف با فرهنگ پاپ و موفقیت مک دونالد به عنوان یک زنجیره جهانی فست فود است.

گوگل :

لوگوی گوگل تاریخچه شگفت انگیزی دارد که به زمان تاسیس این شرکت در سال 1995 به عنوان BackRub می رسد. این لوگو دستخوش دگرگونی های متعددی شده است و نسخه فعلی دارای طراحی بازیگوش و رنگارنگ با حروف بی نظیر است. رنگ های اصلی روشن برای انتقال ماهیت نوآورانه و پیشرفته شرکت انتخاب شدند. رنگ‌ها با دقت انتخاب شدند تا چشم‌انداز شرکت را نشان دهند و با وجود برخی تغییرات، طراحی برای بیش از دو دهه ثابت مانده است. سادگی و طراحی قابل تشخیص لوگو به گوگل کمک کرده است تا به یکی از با ارزش ترین و شناخته شده ترین برندهای جهان تبدیل شود. چیزی که گوگل را به یک لوگوی نمادین تبدیل می کند، سیال بودن آن در اقتباس های هر روز خاطره است.

چه چیزی در ساخت یک لوگوی نمادین بسیار مهم است :

ایجاد یک لوگوی نمادین فرآیندی است که شامل چندین مرحله کلیدی است. این شامل مراحلی مانند تحقیق، درک موقعیت برند در بازار و سپس نمایش این ویژگی ها و ارزش ها در قالب طراحی بصری است. اما به آن سادگی که به نظر می رسد نیست.

مهمترین قدم در توسعه یک طراحی نمادین، تحقیق و درک ارزش ها و ماموریت یک برند برای یک لوگوی خوب، مطالعه تاریخچه، محصولات یا خدمات شرکت، مخاطبان هدف و رقابت است. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که لوگو به طور دقیق هویت برند را منعکس می کند و با مشتریان خود طنین انداز می شود.


در لینک های زیر میتوانید مطالب مشابه را مشاهده نمایید:

برای مطالعه بیشتر ...