تفاوت لوگو و لوگوتایپ

تفاوت لوگو و لوگوتایپ

  1. Home
  2. »
  3. آموزش طراحی
  4. »
  5. تفاوت لوگو و لوگوتایپ

لوگو و لوگوتایپ به نشان تجاری یک فعالیت گفته میشود. در واقع لوگوتایپها یکی از انواع لوگو میباشد که صرفا با حروف طراحی شده باشد. با این حال منظور از افراد از این دو نحوه ایجاد آنهاست. در واقع تفاوت لوگو و لوگوتایپ صرفا عبارت متفاوت است. برای ارزشمند شمردن وقت شما تا به اینجا تمامی مطلب به صورت خلاصه بیان شد 🙂 با این حال در صورتی که شما نیاز به اطلاعات بیشتر دارید میتوانید مطالب بخش زیر را نیز مطالعه نمایید.

معرفی عبارت لوگو

لوگو یا نشانه، به عنوان یک نماد یا نشانه شناختی برای یک برند یا سازمان استفاده می‌شود. این نماد معمولاً شامل یک تصویر، نماد یا شکل خاص است که به صورت منحصر به فرد برای نشان دادن هویت و شناخت برند استفاده می‌شود. لوگو معمولاً به صورت یک تصویر است و می‌تواند با استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و شکل‌های منحصر به فرد، هویت برند را نشان دهد.

معرفی عبارت لوگوتایپ

عبارت لوگوتایپ معمولا به یک دسته خاص از لوگو ها اشاره دارد. این دسته شامل لوگوهای ورد مارک ، لترمارک ، مونوگرام و… میباشد.در واقع این نشانه ها به عنوان یک نماد شناختی برای یک برند یا سازمان نیز استفاده می‌شود، اما به جای استفاده از تصویر یا نماد، از یک نوشته خاص و منحصر به فرد برای نشان دادن هویت برند استفاده می‌شود. در لوگوتایپ، نوشته برند به صورت خاص و منحصر به فرد طراحی شده است و می‌تواند با استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و شکل‌های خاص، هویت برند را نشان دهد.

بنابراین، تفاوت اصلی بین لوگو های نمادین و لوگوتایپ در استفاده از تصویر یا نماد در لوگو و استفاده از نوشته در لوگوتایپ است. هر دوی اینها به عنوان نمادهای شناختی برند استفاده می‌شوند، اما با استفاده از روش‌های طراحی متفاوت، هویت برند را نشان می‌دهند.


در لینک های زیر میتوانید مطالب مشابه را مشاهده نمایید:

برای مطالعه بیشتر ...